Τα οικονομικά στοιχεία και το σχέδιο
Στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία οδηγούνται συστημένα στα πρόθυρα της κατάρρευσης έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, με τον ίδιο να σημειώνει ότι «Προφανώς εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ» και παράλληλα να σημειώνει ότι δεν τίθεται θέμα κλεισίματος της εταιρείας.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η αρχαιότερη ελληνική εταιρεία, με ιστορία 191 χρόνων, βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της.
«Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι αρνητικά κατά 100 εκατ. συν 28 εκατ. ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης, από το 2014 μέχρι το 2018 ο τζίρος έχει πέσει κατά 80 εκατ., από 333 σε 253» σημείωσε ο κ Πιερρακάκης.
Μάλιστα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη Κυβέρνηση σημειώνοντας «Προφανώς εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ. Απλώς νομίζω πως αν κάποιοι δεν έκαναν τίποτα για τεσσεράμισι χρόνια, εμείς μπορούμε να έχουμε δύο μήνες για να κάνουμε κάτι. Παρ’ όλα αυτά, τους επόμενους μήνες θα είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα».
Το σχέδιο διάσωσης
Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της εταιρείας από τη νέα διοίκηση προβλέπει δύο φάσεις: την εξασφάλιση των βιωσιμότητας της επιχείρησης σε πρώτη φάση και σε δεύτερη τον μετασχηματισμό της.
Μάλιστα, η νέα διοίκηση, με πρόεδρο τον Πολυχρόνη Γριβέα και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ηλία Αθανασίου, με τη συνδρομή της PwC, έχουν καταρτίσει ένα τριετές σχέδιο για τη σωτηρία και τον μετασχηματισμό της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο αυτό απαιτεί την έγκριση του βασικού μετόχου των ΕΛΤΑ, που είναι με 90% το Υπερταμείο και κατ’ επέκταση το υπουργείο Οικονομικών και ο υπουργός·Χρήστος Σταϊκούρας.