Στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2019
Αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,4% εμφάνισε η Coca-Cola HBC για το πρώτο εξάμηνο του 2019, με την επίδραση στη συγκριτική βάση της ιδιαίτερα μεγάλης αύξησης που είχε σημειωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2018.
Οι ασυνήθιστα υγρές και ψυχρές καιρικές συνθήκες στο δεύτερο τρίμηνο επηρέασαν αρνητικά την αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες το δεύτερο μισό του Ιουνίου οδήγησαν σε καλύτερες επιδόσεις.
Τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 1,2% το πρώτο εξάμηνο, παρουσίασαν βελτίωση το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως στην Ευρώπη, με τη θετική συμβολή της αύξησης των τιμών και του ευνοϊκού μείγματος κατηγορίας και συσκευασίας.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε 2,2% στο πρώτο εξάμηνο, με αύξηση 2,4% στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.
Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε κατά 0,4% με την Ιταλία να σημειώνει ενθαρρυντικά θετικές επιδόσεις.
Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 1,4% παρά την ισχυρή αύξηση το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,4% με συνέχιση της ισχυρής αύξησης στη Νιγηρία.
Η καινοτομία προϊόντων συνέβαλε στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες.
Η αύξηση των εσόδων σε συνδυασμό με την επίδραση στη συγκριτική βάση των επενδύσεων στο FIFA World Cup είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των συγκρίσιμων λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 50 μονάδες βάσης.
Το περιθώριο συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών αυξήθηκε κατά 10 μονάδες βάσης, στο 9,7%, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,7%.
Τα συγκρίσιμα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,612 καταγράφοντας αύξηση 1,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα €0,536, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 9,2%.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
“Είμαστε ικανοποιημένοι από το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του έτους, δεδομένου του συνδυασμού της υψηλής συγκριτικής βάσης και των ασυνήθιστα υγρών και ψυχρών καιρικών συνθηκών. Πετύχαμε αύξηση των εσόδων και του όγκου πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριότητας με παράλληλη περαιτέρω βελτίωση των συγκρίσιμων περιθωρίων κέρδους.
Οι πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων και η καινοτομία συνεχίζουν να αποφέρουν καλά αποτελέσματα, με την καινοτομία να οδηγεί σε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες στο πρώτο εξάμηνο.
Αυξάνουμε τα έσοδα σε κάποιες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες προϊόντων μας, περιλαμβανομένων των ανθρακούχων αναψυκτικών, των εμφιαλωμένων νερών και των ποτών ενέργειας και προχωράμε με την κυκλοφορία του Costa Coffee σε 10 από τις αγορές μας το 2020.
Πραγματοποιήσαμε ικανοποιητική πρόοδο στην περίοδο σχετικά με τις πρωτοβουλίες συσκευασίας μας με τρία από τα σήματά μας στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών να συσκευάζονται πλέον με 100% ανακυκλωμένη ρητίνη.
Με το βλέμμα στο μέλλον, αναμένουμε αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στα πλαίσια του εύρους 5-6%, σημειώνοντας μία ακόμη χρονιά βελτίωσης των περιθωρίων κέρδους”.