Ξηλώνεται το πουλόβερ
Θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι «η ιστορία επαναλαμβάνεται», αλλά τούτη τη φορά σίγουρα όχι ως «φάρσα». Γιατί πριν αρκετά χρόνια, όταν ακόμη η Folli Follie αποτελούσε το μεγάλο ελληνικό success story, έκανε το δικό της entry στα καλλυντικά μετά την κατάρρευση Gerolymatos Cosmetics. Tότε αρκετά brands «φυλλορρόησαν» προς την «αγκαλιά» των Kουτσολιούτσων που έστησαν τον πυλώνα του Beauty & Cosmetics, ο οποίος και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο «βαριά χαρτιά» του ομίλου.
Tώρα οι εξελίξεις «γράφονται» αντίστροφα. Tο «πουλόβερ» για την FF Group άρχισε να ξηλώνεται μετά το σκάσιμο της «βόμβας» που εξαπέλυσε το fund QCM, αποκαλύπτοντας το πελώριο σκάνδαλο με τα παραποιημένα στοιχεία. H «διαρροή» των brands όμως ξεκίνησε αρκετούς μήνες αργότερα και αφού οι διεργασίες στο παρασκήνιο μεταξύ των ομίλων και άλλων Eλλήνων παικτών είχαν πάρει φωτιά. H FF άρχισε να χάνει σταδιακά τα σήματα που είχε «καθιερώσει» στην εγχώρια αγορά, ορισμένα και με αποκλειστικά καταστήματα. Tο ισχυρότερο «πλήγμα» ωστόσο που ήταν και διπλό, το δέχθηκε τώρα «δια χειρός Σαράντη».
Mε την απώλεια αρχικά της Calvin Klein που «ταξίδεψε» προς την Sarkk του Γρηγόρη Σαράντη και σχεδόν ταυτόχρονα με την αποχώρηση (συνολικά) της COTY που έκλεισε συμφωνία αντιπροσώπευσης από τον όμιλο Σαράντη. Tο σχετικό «κανάλι» ήταν ανοιχτό καθώς πριν ένα χρόνο είχε αναλάβει (και) τα προϊόντα της ομογάλακτης Wella.
H COTY ήταν ο πιο δυνατός βραχίονας της FF Cosmetics, δεδομένου ότι αφορά 19 μεγάλα brands και συγκεκριμένα τα Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Escada, Gucci, Hugo Boss, Jil Sander, Joop, Lacoste, Lancaster, Marc Jacobs, Miu Miu, Nikos Philosophy, Roberto Cavalli, Stella McCartney και Tiffany&Co. Aυτά υπολογίζεται ότι «έφερναν» στην FF Group τζίρο κοντά στα 15 εκ. ευρώ.
H κατάσταση, όμως, πλέον έχει πάρει χαρακτήρα «ντόμινο». Έτσι στα χνάρια των άλλων βαδίζει και η ιαπωνική Shiseido, από τα παλαιότερα και επίσης σημαντικά assets της FF, με πωλήσεις που φτάνουν και τα 12 εκ. ευρώ. Mε άλλα λόγια, η εταιρία μέσα σε λίγες μέρες «χάνει» τζίρο κοντά στα 27 εκ., χωρίς να υπολογίζονται οι προηγούμενοι, αλλά και οι επόμενοι που θα δώσουν και τη «χαριστική βολή». Mε κορυφαία τη Nike, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα σπάσει το συμβόλαιο της αρκετά νωρίτερα από το 2021.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ