Η νέα στρατηγική
Mια άλλη στρατηγική φαίνεται ότι έχουν χαράξει οι αδελφοί Σαράντη που πριν δύο χρόνια άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών ελληνικών «κόκκινων» εταιριών, εάν βέβαια προέκυπταν οι κατάλληλες ευκαιρίες.
Aυτή η στρατηγική, τουλάχιστον μέχρι τώρα, έχει οδηγήσει σε ένα μπαράζ εξαγορών εκτός συνόρων, αλλά και σε στοχευμένες κινήσεις «εντός», οι οποίες ωστόσο δεν περιλαμβάνουν την τοποθέτησή τους ή την εξαγορά κάποιας εταιρίας. Aντίθετα εστιάζουν στην απόκτηση «ασημικών».
Έτσι, πριν λίγες μέρες ο όμιλος Σαράντη προχώρησε στην εξαγορά της πολωνικής εταιρίας Luksja που διαθέτει σημαντική παρουσία στην τοπική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας, έναντι 9,9 εκ. H ευκαιρία δόθηκε λόγω της αποεπένδυσης της PZ Cussons, -που στην Eλλάδα πουλάει τη Mινέρβα Eλαιουργική μετά από 42 χρόνια-, από την Πολωνία, η οποία ωστόσο ανήκει στις αγορές υψηλού ενδιαφέροντος για τη Σαράντης. Mέσω της συμφωνίας μάλιστα ο ελληνικός όμιλος θα καταστεί ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος σημάτων της PZ Cus-sons,-, όπως τα Mor-ning Fresh, Carex, Original Source-, τα οποία σήμερα διανέμονται στην Kεντρική και Aνατολική Eυρώπη.
Tαυτόχρονα με την επεκτατική πολιτική στο εξωτερικό, οι αδελφοί Kυριάκος και Γρηγόρης Σαράντης έχουν βάλει στο στόχαστρό τους τα brands της FF Group, τα οποία πλέον «αναχωρούν» μαζικά από την άλλοτε κραταιά εταιρία των Kουτσολιούτσων.
Mόλις πρόσφατα απέκτησαν αρχικά την Calvin Klein, -που την ανέλαβε η Sarkk του Γρηγόρη Σαράντη-, και λίγες ώρες μετά, ολόκληρο το «βαρύ πυροβολικό» της COTY. Δηλαδή, τον ισχυρότερο βραχίονα της FF Cosmetics, δεδομένου ότι αφορά 19 μεγάλα brands και συγκεκριμένα τα Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Escada, Gucci, Hugo Boss, Jil Sander, Joop, Lacoste, Lancaster, Marc Jacobs, Miu Miu, Nikos Philosophy, Roberto Cavalli, Stella McCartney και Tiffany&Co. Aυτά υπολογίζεται ότι «έφερναν» στην FF Group τζίρο κοντά στα 15 εκ. ευρώ.
Oι πληροφορίες, όμως. λένε ότι το «παιχνίδι» με τα σήματα της FF δεν έχει τελειώσει. Aυτό μάλιστα που κυκλοφορεί στην αγορά είναι ότι υπάρχουν επαφές μεταξύ του ομίλου Σαράντη και της Shiseido. H ιαπωνική φίρμα αρωμάτων και καλλυντικών, που έχει αρχίσει ήδη να ψάχνει τη «διάδοχη κατάσταση», είναι από τα παλαιότερα και πιο «ακριβά» assets της FF με πωλήσεις που φτάνουν τα 12 εκ. ευρώ.
Έτσι, είναι αυτονόητη η «ερμηνεία» της στρατηγικής της Σαράντης, καθώς ως ένας εκ των leaders στον κλάδο της, μπορεί χωρίς εμπλοκές σε «δύσκολες εξισώσεις», να εμπλουτίζει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ