Ενισχύει τον στρατηγικό του ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη μετά την ενσωμάτωση της «New Look» στον όμιλο
Σε «κρυφό άσο» στο… μανίκι του Βασίλη Φουρλή αναμένεται πως θα εξελιχθεί η Τουρκία. Η αγορά της γειτονικής χώρας αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα του ομίλου, μετά και την ολοκλήρωση την προηγούμενη βδομάδα και τυπικά της διαδικασίας για την ενσωμάτωση του δικτύου της αλυσίδας καταστημάτων ένδυσης «New Look» κάτω από την «ομπρέλα» της εταιρείας.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι από τον Φεβρουάριο το δίκτυο καταστημάτων franchise της Intersport στην Τουρκία πέρασε στον Έλληνα επιχειρηματία, προσθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό του 10 νέα σημεία πώλησης, μια επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, τον καθιστά έναν από τους ισχυρότερους παίκτες στο retail. Και αυτό επειδή έτσι δημιουργεί έναν ισχυρό πυλώνα δυναμικής ανάπτυξης σε μια χώρα με πληθυσμό άνω των 70 εκατομμυρίων κατοίκων, όπου η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών σημειώνει αυξητικές τάσεις και οι προοπτικές που παρουσιάζονται είναι αν μη τι άλλο σημαντικές.
Η αλυσίδα αθλητικής ένδυσης Intersport αριθμεί ήδη 15 καταστήματα στην Τουρκία, ωστόσο στα επενδυτικά πλάνα του επικεφαλής του ομίλου Φουρλή είναι να ανέλθουν σε 50 μέσα στα επόμενα 5 με 8 έτη. Τα οφέλη από το άνοιγμα στην τουρκική αγορά θα αρχίσουν να διαφαίνονται από το εννεάμηνο και στους οικονομικούς ισολογισμούς της εταιρίας, καθώς θα έχει ενσωματωθεί στα αποτελέσματα και η νέα δραστηριότητα της γείτονος.
Την νέα «εισβολή» στην Τουρκία η διοίκηση του ομίλου «Φουρλής» την προετοίμαζε πιο επισταμένα τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά περίμενε μέχρι να παρουσιαστεί η κατάλληλη ευκαιρία. Για τον πρόεδρο Βασίλη Φουρλή η Τουρκία αποτελεί στρατηγική επιλογή, αφού πρόκειται για μια περιοχή καίριας επιχειρηματικής σημασίας για την ενίσχυση του ρόλου της εταιρίας σε ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη. “Είναι σημαντικό για έναν retailer να αποκτά με ένα ισχυρό brand θέση σε μια αγορά 70 εκατομμυρίων κατοίκων, το 60% των οποίων είναι κάτω των 34 ετών”, σημειώνεται από την Fourlis, κίνηση που εκτός των άλλων επιτρέπει να αποκτηθεί καλή γνώση της χώρας ώστε να αξιοποιηθούν περαιτέρω ευκαιρίες όταν αυτές προκύψουν.
Με το… βλέμμα έξω
Η απόκτηση της φίρμας «New Look» αποτελεί ταυτόχρονα «όχημα» για το άνοιγμα και στις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας. Άλλωστε, στρατηγικός στόχος για τον όμιλο Φουρλή αποτελεί η ενδυνάμωση των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό ώστε να καλύπτουν το 50% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Ήδη ο όμιλος έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα ανάπτυξης δικτύου franchising για το brand της «New Look». Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο σχεδιάζεται να ανοίξει το πρώτο κατάστημα στη Ρουμανία, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη δύο σημεία πώλησης μέσα στο έτος. Στον συνολικό προγραμματισμό της εταιρίας πάντως, συμπεριλαμβάνεται η λειτουργία δικτύου 20 καταστημάτων στη ρουμανική αγορά και τουλάχιστον πέντε στη βουλγαρική μέσα στα επόμενα 5 με 8 έτη.
Στη Βουλγαρία άλλωστε και η «ναυαρχίδα» του ομίλου, τα ΙΚΕΑ, στις αρχές Οκτωβρίου θα ανοίξουν το 7ο σημείο της αλυσίδας και δεν υφίστανται νέα σχέδια για περαιτέρω επέκταση τουλάχιστον στην παρούσα φάση. Η εικόνα των αποτελεσμάτων της ελληνικής εταιρίας αναμένεται βελτιωμένη στο εξάμηνο της χρήσης, καθώς το δεύτερο τρίμηνο κινήθηκε σε θετικότερο έδαφος συγκριτικά με το πρώτο.