Για την επόμενη Τετάρτη μετατίθεται η κατάθεση του master plan του ΟΛΠ που ήταν προγραμματισμένη για σήμερα.
Ο σχεδιασμός, ωστόσο, παραμένει ο ίδιος: το νέο master plan περιλαμβάνει δύο σημαντικές αλλαγές που αλλάζουν την προοπτική του λιμανιού και αναμένεται να προσδώσουν νέα δυναμική στην ήδη εντυπωσιακή ανάπτυξη του ΟΛΠ. Η πρώτη αφορά στην κατασκευή και τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να καλυφθεί η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για το λιμάνι του Πειραιά. Η δυναμικότητα του 4ου προβλήτα θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teus. Το ύψος της επένδυσης για την κατασκευή νέου προβλήτα που θα κατασκευαστεί στα ανατολικά του προβλήτα 1 υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ.
Η δεύτερη αλλαγή στο master plan του ΟΛΠ αφορά στην αλλαγή του σχεδιασμού για το εμπορικό κέντρο, το οποίο θα είναι κατά πολύ μικρότερο από το αρχικό πλάνο: Από 44 χιλιάδες τετραγωνικά, τελικά θα κατασκευαστεί εμπορικό 22 χιλιάδων τετραγωνικών το οποίο θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού κρουαζιέρας και μόνο τους επισκέπτες, δηλαδή δεν θα είναι ανοιχτό για το ευρύ κοινό.
Οι τροποποιήσεις αυτές αλλάζουν σημαντικά το ύψος των προβλεπόμενων νέων επενδύσεων της Cosco στον Πειραιά, που από 612 εκατ. ευρώ, τελικώς θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ. Το νούμερο προκύπτει κυρίως από το κόστος της κατασκευής του νέου προβλήτα, αφού αφαιρεθούν τα έργα που έχουν ήδη υλοποιηθεί αλλά και το κόστος για την κατασκευή ναυπηγείου για μεγάλα γιωτ, που αφαιρέθηκε από το πλάνο, επί προηγούμενης κυβέρνησης.