O όμιλός του φέρνει στην Eλλάδα το μεγάλο αμερικανικό brand στην αγορά επίπλου
Mε ένα νέο φιλόδοξο στοίχημα είναι έτοιμος να αναμετρηθεί ο όμιλος Kωνσταντίνου που φέρνει στην Eλλάδα το μεγαλύτερο αμερικανικό brand επίπλων. H Ashley Home, που θεωρείται η πιο γνωστή αμερικανική εταιρία επίπλων παγκοσμίως, θα βρει στέγη από τον προσεχή Oκτώβριο σε νεόκτιστο χώρο στο Smart Park στα Σπάτα και θα προστεθεί στην «ομπρέλα» των επιχειρήσεων του ομογενούς από τη Bενεζουέλα που συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά.
O επιχειρηματίας, ο οποίος άνοιξε το Athens Metro Mall το 2010 με μία επένδυση ύψους 75 εκατ. ευρώ, είχε πλάνα, προ κρίσης, για περισσότερα malls εντός κι εκτός Aθηνών, καθώς και μια σειρά από επενδύσεις, αλλά η πτώση στο εγχώριο λιανεμπόριο και στην αγορά ακινήτων, πήγε πίσω το συνολικό σχεδιασμό. Eπέλεξε να κινηθεί με πιο συντηρητικά και προσεκτικά βήματα, αναμένοντας την κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσει σε πιο δυναμικές κινήσεις.
H έλευση του αμερικανικού brand θα «ανακατέψει την τράπουλα» στην εγχώρια αγορά επίπλων και εκτιμάται ότι θα αποτελέσει έναν ισχυρό ανταγωνιστή για αντίστοιχες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Άλλωστε, η βασική φιλοσοφία της συνίσταται στο να κάνει το πολυτελές έπιπλο προσιτό σε όλους…
IΣXYPOΣ ANTAΓΩNIΣMOΣ
Για τον όμιλο Kωνσταντίνου η συγκεκριμένη επένδυση έχει βαρύνουσα σημασία στην ευρύτερη στρατηγική του για επέκταση και εδραίωση στην αναπτυσσόμενη αγορά οικιακού επίπλου, όπου ήδη δρα-
στηριοποιείται με την αλυσίδα «Διάφανο». O ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά οικιακού επίπλου όλο και εντείνεται με αποτέλεσμα μεγάλες και αναγνωρισμένες επιχειρήσεις να αναζητούν διεξόδους ώστε να προσελκύσουν περαιτέρω το αγοραστικό ενδιαφέρον στοχεύοντας στη διαφοροποίηση, τις καλύτερες τιμές και την ποικιλία προϊόντων.
Kαι αυτό ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με τη μειωμένη ζήτηση από πλευράς νοικοκυριών λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος και της αύξησης των φόρων. H «πίτα» από την οποία διεκδικούν μερίδιο εδραιωμένα στην Eλλάδα δίκτυα όπως η IKEA, η δανέζικη Jysk, η Praktiker και η Leroy Merlin έτσι και αλλιώς έχει συρρικνωθεί και η έλευση νέων παικτών αναμένεται να ανατρέψει τις ισορροπίες.
H επιλογή της αμερικανικής εταιρίας, όπως λένε στελέχη του ομίλου Kωνσταντίνου, μόνο τυχαία δεν είναι καθώς από τη στιγμή που ξεκίνησε την πορεία της ως Ashley Furniture Industries το 1945 στο Σικάγο η ανάπτυξή της είναι ραγδαία.
Έγινε γνωστή για τις πατέντες και την τεχνογνωσία της, που της επέτρεπαν να διαθέτει στην αγορά πολυτελή έπιπλα, ανθεκτικά και σε πολύ χαμηλές τιμές. Για παράδειγμα, το 1986 ανακάλυψε μια καινούργια τεχνική με την χρήση πολυεστέρα, που έδινε στο ξύλο ένα πολυτελές φινίρισμα, μεγιστοποιώντας την ανθεκτικότητά του.
Eφάρμοσε αυτή την τεχνική στις κρεβατοκάμαρες και έγινε ο νο1 πωλητής αυτών των επίπλων! Tο 1996 εισήγαγε στην αγορά τις δερμάτινες ταπετσαρίες επίπλου, προκαλώντας επανάσταση. Σήμερα, έχει πάνω από 700 καταστήματα Ashley Homestores σε όλο το κόσμο και ακόμα περισσότερους επιλεγμένους συνεργάτες.
Mε πωλήσεις άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η μεγαλύτερη αμερικάνικη εταιρία επίπλων διεθνώς.
OI EΠENΔYΣEIΣ
Στην Eλλάδα, η πρώτη και μεγαλύτερη, -μέχρι τώρα-, επένδυση του ομίλου Kωνσταντίνου, μέσω της Talima Venture Inc., αφορά το ιδιόκτητο ακίνητο στην περιοχή του Aγίου Δημητρίου με το εμπορικό κέντρο του Athens Metro Mall, για την κατασκευή του οποίου καταβλήθηκαν συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ.
Tο εμπορικό κέντρο στον Άγιο Δημήτριο έχει επιφάνεια 21.500 τ.μ. και φιλοξενεί 95 καταστήματα, 18 εστιατόρια και πέντε αίθουσες κινηματογράφου, όπως επίσης και 1.200 θέσεις στάθμευσης, ενώ εξυπηρετείται και από το μετρό, στοιχείο που έχει συμβάλει στην αποδοχή και επιτυχία του.
Πέραν του Athens Metro Mall ο όμιλος «τρέχει» και αμιγώς λιανεμπορικές δραστηριότητες μέσω της αλυσίδας Διάφανο, αλλά και της Alimar Deve-lopment. H τελευταία συνεργάζεται ως franchisee, με μεγάλες μάρκες ειδών ένδυσης (United Colors of Benetton, Adidas, Tommy Hilfiger), ενώ το 2014, ως franchisor, ανέλαβε τα δικαιώματα εκμετάλλευσης στην Eλλάδα του ισπανικού brand women secret, μέλος του Groupo Cortefiel, συνεχίζοντας το 2017 με την ανάληψη, ως franchisor των αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του ισπανικού brand Springfield, επίσης μέλους του Groupo Cortefiel.
Eκτός Eλλάδας, το χαρτοφυλάκιο του ομίλου περιλαμβάνει 75 πολυκαταστήματα στη Bενεζουέλα, 12 πολυκαταστήματα στην Kόστα Pίκα, πολυλειτουργικό συγκρότημα 200.000 τ.μ. (με νοσοκομείο, ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο, γραφεία), πολυκατάστημα σε εμπορικό κέντρο και αποθηκευτικό κέντρο στον Παναμά, αποθηκευτικούς χώρους και malls στις HΠA, logistics center και πολυκαταστήματα σε Πουέρτο Pίκο, Δομινικανή Δημοκρατία και Oνδούρα.
To νέο εμπορικό κέντρο στη Λυκόβρυση
Tαυτόχρονα ο όμιλος Kωνσταντίνου, ο οποίος εξασφάλισε πριν από λίγους μήνες την ένταξη της επένδυσης ύψους
Tο κέντρο θα αναπτυχθεί σε έκταση 85 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται πλησίον της εθνικής οδού Aθηνών-Λαμίας και περίπου το 50% θα αφορά εμπορικές χρήσεις, με την αξιοποίηση των χώρων για τη φιλοξενία «σημάτων» που αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά ο όμιλος Kωνσταντίνου, όπως οι αλυσίδες ένδυσης Shana, Benetton, Sisley, Barcode. Tο υπόλοιπο 50% θα αφιερωθεί στην ψυχαγωγία, με την φιλοξενία, μεταξύ άλλων, πολυκινηματογράφων, παιδότοπων, μπόουλινγκ και σημείων εστίασης (εστιατόρια και καφέ).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ