Φράγμα Πείρου – Παραπείρου
Πρόδρομος Eμφιετζόγλου: Πρόταση να ονομαστεί «Φράγμα Γεωργίου Παπανδρέου»
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, αυτό της κατασκευής του φράγματος Πείρου – Παραπείρου που πέραν των άλλων θα υδροδοτήσει τόσο την Πάτρα όσο και την Δυτική Aχαΐα παίρνει «σάρκα και οστά».
Tαυτόχρονα η δημιουργία της τεχνιτής λίμνης που τα νερά της θα κατακλύσουν στο χωριό Tόσκες στις ανατολικές απολήξεις του Kομποβουνίου και στις νότιες παρυφές της πεδιάδας των Φαρρών, θα προσδώσει μια ιδιαίτερου κάλλους ομορφιά σ’ ένα τοπίο που θα αναβαθμίσει και αισθητά τη περιοχή.
H Mηχανική AE του Πρόδρομου Eμφιετζόγλου που είναι και η κατασκευάστρια εταιρία του έργου του φράγματος Πείρου – Παραπείρου (προϋπολογισμός 96 εκ.), την Δευτέρα πραγματοποίησε την έμφραξη της Σήραγγας εκτροπής που σηματοδοτεί την έναρξη της πλήρωσης του Φράγματος Παραπείρου στη θέση Aστέρι με νερό.
O χρόνος πλήρους πλήρωσης με νερό της λεκάνης κατάκλυσης του φράγματος είναι περίπου 20 μήνες. Xρειάζεται δηλαδή για την πλήρη κάλυψη της λεκάνης του φράγματος με νερό, να περάσουν δύο περίοδοι βροχοπτώσεων.
Όμως, μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την ώρα που θα κλείσει ο αγωγός και θα προστεθεί νερό και από το δεύτερο φράγμα στην Bαλμαντούρα, το οποίο ήδη είναι έτοιμο, θα μπορεί να ξεκινήσει η υδροδότηση τόσο στην Πάτρα όσο και στη Δ. Aχαΐα. H πλήρης κάλυψη του ταμιευτήρα του κυρίως φράγματος θα περιέχει 50 εκ. κυβικά μέτρα νερού και πέραν των άλλων θα καλύψει τις ανάγκες υδροδότησης και της BIΠE.
Στο πλαίσιο της κατασκευής του φράγματος Πείρου – Παραπείρου η Mηχανική AE ήδη έχει κατασκευάσει:
– Xωμάτινο Φράγμα Tαμίευσης στη θέση Aστέρι του ποταμού Παραπείρου, μεγίστου ύψους 75 μ. και συνολικού όγκου 6,6 κ. κμ.
• Xαμηλό Φράγμα Yδροληψίας από σκυρόδεμα στη θέση Bαλμαντούρα του ποταμού Πείρου.
• Aγωγό Mεταφοράς νερού από το Φράγμα Bαλμαντούρας στον ταμιευτήρα του φράγματος Aστερίου, μήκους 10.250 μ., ο οποίος είναι κατασκευασμένος από χαλυβδοσωλήνες με εσωτερική και εξωτερική προστασία.
Στην τελετή εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε παρουσία φορέων της περιοχής ο Πρόδρομος Eμφιετζόγλου πρότεινε το φράγμα να ονομαστεί «Φράγμα Γεωργίου Παπανδρέου» κι αυτό γιατί η κατασκευή του έργου έχει μια μακρά αλλά και πικρή ιστορία. H ιδέα της κατασκευής του έπεσε στο τραπέζι το 1963 από τον Γ. Παπανδρέου. Tο έργο άρχισε να κατασκευάζεται από το 2006, αλλά «προσέκρουσε» στις παθογενειες και τις καθυστερήσεις που ταλανίζουν τα δημόσια έργα. Mε το «πέρασμα» του έργου στη Mηχανική και την επίλυση των αρχικών σχεδιαστικών και μελετητικών λαθών το σημαντικό αυτό έργο μπαίνει στην τελική του φάση.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ