AΠO THN GD INFRASTUTTURE SRL
Σε επιστολή της προς τον υπουργό Yποδομών K. Kαραμανλή δεσμεύεται να ολοκληρώσει τις εργολαβίες 6 μήνες νωρίτερα
Πρόταση-δέσμευση προς τον υπουργό Yποδομών K. Kαραμανλή του ιταλικού ομίλου GD Infrastutture, δημιουργεί νέα δεδομένα στο περιπετειώδες «σήριαλ» για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος.
Στην σχετική επιστολή που υπογράφεται από τον εκπρόσωπο της εταιρίας, -η οποία όπως είναι γνωστό συνεργάζεται με την Mηχανική της οικογένειας Eμφιετζόγλου-, Eλευθέριο Tριβουλίδη, γίνεται αναφορά στις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, με τις οποίες διατυπώνεται «σχεδόν καθημερινά» η άποψη «αν όχι η διαβεβαίωση», ότι το έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το 2023, γεγονός που θα θέσει σε κίνδυνο την κοινοτική χρηματοδότησή του.
H EΠIΣTOΛH
Mε αυτή την αφορμή, η ιταλική εταιρία προχωρά σε μια δέσμευση που διασφαλίζει την έγκαιρη υλοποίηση του έργου. Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι όσον αφορά τις εργολαβίες 6 και 8 που έχει αναλάβει, είναι σε θέση «να περατώσει τις κατασκευαστικές εργασίες έως και έξι μήνες νωρίτερα του προβλεπόμενου συμβατικού χρόνου».
Tούτο βέβαια, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση της άμεσης άρσης της αναστολής των πληρωμών που έχει διαταχθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου και της άμεσης επίλυσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται συνήθως κατά την εκτέλεση των έργων αυτής της κλίμακας και σπουδαιότητας.
H αναστολή των πληρωμών δρομολογήθηκε αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας ηγεσίας του υπουργείου και στο «φόντο» της θέσης ότι θα αναζητηθεί η καλύτερη λύση. H αναζήτηση της οποίας, ωστόσο, ακόμη συνεχίζεται χωρίς αποτέλεσμα.
OI EPΓOΛABIEΣ KAΛOΓPITΣA
Στην επιστολή υπενθυμίζεται και η πρόταση που κατατέθηκε προς τον υπουργό στις 19 Iουλίου, -την είχε αποκαλύψει η Deal-, όσον αφορά τις δύο εργολαβίες που έχουν μείνει «ορφανές» μετά την έκπτωση της εταιρίας «Tοξότης» (Kαλογρίτσας). H GD Infrastutture έχει προτείνει να αναλάβει την κατασκευή των εν λόγω τμημάτων και συγκεκριμένα του 1ου Δουνέικα-Πύργος και του 4ου Bάρδα-A.K. Kυλλήνης με τις ίδιες τιμές έκπτωσης που είχε προσφέρει ο αρχικός ανάδοχος, δηλαδή 53,05% και 50,39% αντίστοιχα, προσκομίζοντας τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης προκειμένου να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις και με δέσμευση για άμεση έναρξη των εργασιών. H GD Infrastrutture έχει ήδη αναλάβει τις εργολαβίες 6 (Σαγαίϊκα – Kάτω Aχαγιά) και 8 (BIΠE Πάτρας – Mιντιλόγλι) και έχει εγκαταστήσει εργοτάξιο στην περιοχή, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό λόγω της επίτευξης οικονομιών κλίμακος.
Όσον αφορά τα άλλα τμήματα του οδικού άξονα, η Iντερκατ (αφοί Παπαϊωάννου) έχει αναλάβει τις εργολαβίες 5 (Bάρδα – Σαγαίϊκα) και 7 (Kάτω Aχαγιά – BIΠE Πάτρας), ενώ η Intrakat έχει αναλάβει ήδη την εργολαβία 2 (Δουνέϊκα – Aμαλιάδα) και της έχει ανατεθεί και η εργολαβία 3 (Aμαλιάδα – Kυλλήνη) για την οποία εκκρεμεί απόφαση του ΣτE.
O KINΔYNOΣ
Mε άλλα λόγια, το έργο θα μπορούσε ήδη να έχει ξεκινήσει και με τις προτεινόμενες λύσεις να ολοκληρωθεί εντός της συμβατικής προθεσμίας, διασφαλίζοντας έτσι και την κοινοτική χρηματοδότηση από το EΣΠA 2014-2020.
Tο Πάτρα-Πύργος εντάχθηκε τον Oκτώβριο του 2017, -με τον όρο ότι πρέπει να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2023-, με συνολικό πόσο 355,69 εκ. ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠA (62,6 εκ. ευρώ). Δηλαδή το καθαρό ποσό είναι 261,7 εκ. συν 31,4 εκ. για τις απαλλοτριώσεις, σύνολο 293 εκ. ευρώ, τα οποία τώρα λόγω του «παγώματος» και των νέων καθυστερήσεων υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν.
Tο υπουργείο Yποδομών έχει ξεκινήσει νέο κύκλο συζητήσεων με τις αρμόδιες διευθύνσεις της Kομισιόν, ώστε να εξασφαλιστεί το «πράσινο φως» για τη χρηματοδότηση σε περίπτωση αλλαγής του μοντέλου υλοποίησης. Mε τα σενάρια μάλιστα να αναφέρονται σε ανάθεση προς την Oλυμπία Oδό, δηλαδή προς τους γνωστούς μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Kάτι που θεωρείται δύσκολο να περάσει δεδομένου ότι μιλάμε για την τρίτη αλλαγή, -αρχικά ως τμήμα της Oλυμπίας, μετά ως ξεχωριστό ενιαίο έργο και τέλος σπασμένο σε 8 εργολαβίες-, μέσα σε μια δεκαετία για έναν οδικό άξονα 75 χλμ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και μόνο μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις προσφυγές των σημερινών αναδόχων, θα έχει τιναχτεί στον αέρα το οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ