Σημαντική ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και βελτίωση της κερδοφορίας της εμφάνισε στο α΄ εξάμηνο της χρήσης η Παπουτσάνης, με τη διοίκηση της εισηγμένης να εκφράζει θετικές εκτιμήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Πιο συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 14,4 εκατ. ευρώ, έναντι 12 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 20%. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην αύξηση πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η Παπουτσάνης. Ιδιαίτερη αύξηση κατέγραψαν η κατηγορία παραγωγής προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό και η κατηγορία ξενοδοχειακών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας ενισχύθηκε στο εξάμηνο κατά 37% σε σχέση με το 2018, με το σύνολο των εξαγωγών να ανέρχονται σε 6,7 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 47% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Τα μικτά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων και διαμορφώθηκαν σε 4,1 εκατ. ευρώ, έναντι 3,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2018, καταγράφοντας αύξηση 24%. Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε και ανήλθε σε 29%, έναντι 28% στο πρώτο εξάμηνο του 2018.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) άγγιξαν τα 1,71 εκατ. ευρώ, έναντι 1,32 εκατ. ευρώ το 2018, αυξημένα κατά 29%.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,79 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 0,52 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 0,6 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 0,38 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Οι φόροι που βάρυναν το αποτέλεσμα, ύψους 182 χιλ. ευρώ, αφορούν αποκλειστικά αναβαλλόμενο φόρο, που δεν θα καταβληθεί εντός της επόμενης χρήσης 2019 και άρα δεν θα επιβαρύνει ταμειακά την εταιρία.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Το 19% του συνολικού κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων Παπουτσάνης στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, το 36% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, το 30% παραγωγές τρίτων και το 15% πωλήσεις σαπωνομαζών.
Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης (Olivia, Karavaki, Natura, Aromatics, HAIRCHIC κ.ά.) παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 3% το πρώτο εξάμηνο, η οποία προέρχεται κυρίως από το λανσάρισμα της νέας σειράς περιποίησης μαλλιών HAIRCHIC.
Στρατηγικός στόχος και προτεραιότητα για την Παπουτσάνης παραμένει η βελτίωση των συνολικών μεριδίων αγοράς. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από την ανάπτυξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, τις εξαγωγές και την περαιτέρω ενίσχυση σε συγκεκριμένες αγορές.
Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχειακά προϊόντα, η κατηγορία εμφανίζεται ενισχυμένη το πρώτο εξάμηνο του 2019 κατά 25%, γεγονός που οφείλεται στην τοποθέτηση των προϊόντων της Παπουτσάνης σε νέες ξενοδοχειακές μονάδες του εσωτερικού, αλλά και στη συνεχιζόμενη διεύρυνση συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία-ηγέτη στον χώρο. Η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη νέων σειρών ξενοδοχειακών προϊόντων, όπως το νέο premium brand SARBACANE και η σειρά Papoutsanis Kids, η πρώτη ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά, που κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο του 2018.
Τέλος, η ανάληψη της διανομής των ξενοδοχειακών προϊόντων της L’Occitane στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την θέση της εταιρείας στην αντίστοιχη ξενοδοχειακή αγορά για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Η κατηγορία προϊόντων τρίτων και ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζει αύξηση 40% το α’ εξάμηνο του 2019, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, βελτίωση που προέρχεται από νέες συνεργασίες και τη διεύρυνση υφιστάμενων συνεργασιών με πελάτες κυρίως στο εξωτερικό.
Η Παπουτσάνης συνεχίζει να επενδύει στη διεύρυνση και στην επέκταση των συνεργασιών της, τόσο με μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όσο και με κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) για την παραγωγή των προϊόντων τους για ευρωπαϊκές χώρες που προβλέπεται να οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας κατά το τρέχον και τα επόμενα έτη.
Τέλος, στις σαπωνόμαζες, στο εξάμηνο, καταγραφηκε ανάπτυξη 9%, οδηγούμενη κυρίως από τις εξαγωγές. Η εταιρεία έχει αναπτύξει σημαντική τεχνογνωσία για την παραγωγή ειδικών τύπων σαπωνόμαζας, βάσει της οποίας ενισχύει συνεχώς τις πωλήσεις και τα μερίδιά της σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Εξαγωγές πραγματοποιούνται, ακόμη, σε χώρες, όπως η Νέα Ζηλανδία, η Αυστραλία και το Μεξικό.
Η Παπουτσάνης θα συνεχίσει να επενδύει στην Έρευνα και την Καινοτομία μέσα από προγράμματα που υλοποιεί για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας και να αξιολογεί επιχειρηματικές ευκαιρίας συνεργασίας στην Ευρώπη.
Επιχειρηματική Προοπτική
Στρατηγικός στόχος της διοίκησης παραμένει η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της μέσω διεύρυνσης των συνεργασιών με υφιστάμενους συνεργάτες και της σύναψης νέων συνεργασιών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Βάσει των συνεργασιών που ήδη έχουν συμφωνηθεί, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019 αναμένεται βελτίωση του ρυθμού ανάπτυξης σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Παράλληλα, η στρατηγική της Παπουτσάνης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την περαιτέρω επέκταση και εμβάθυνση των εξαγωγών της, μέσω συνεργασιών με κορυφαίες εταιρίες παραγωγής και διανομής, παραμένει αμετάβλητη.
Στον σχεδιασμό της Παπουτσάνης περιλαμβάνεται, επίσης, η συνεχής ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου μέσω της ανάπτυξης νέων προϊόντων, του επαναλανσαρίσματος προϊόντων και της αύξησης της διανομής τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Αναμένεται, επίσης, σημαντική βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών της εταιρείας, λόγω της διόρθωσης του επιπέδου των αποθεμάτων, τη βελτίωση των εμπορικών απαιτήσεων και της είσπραξης ΦΠΑ, ύψους 0,9 εκ. ευρώ, που ολοκληρώθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019.
Παράλληλα, η Παπουτσάνης στοχεύει στην περαιτέρω μείωση του παραγωγικού κόστους μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας και του επενδυτικού της πλάνου.