Στους δύο «μονομάχους» το 50% του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων
Στους κορυφαίους της αγοράς λιανεμπορίου τροφίμων εξακολουθούν να βρίσκονται οι δύο «μονομάχοι» Σκλαβενίτης και Βασιλόπουλος, καθώς τα έσοδα που παρουσιάζουν με βάσει τα οικονομικά στοιχεία τους, δείχνουν ότι διαχειρίζονται και ελέγχουν πια σχεδόν το 50% της αγοράς.
Ειδικότερα, οι «κυρίαρχοι» του λιανεμπορίου τροφίμων, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και Βασιλόπουλος κονταροχτυπιούνται, στην κορυφή ωστόσο, για την πρωτιά, με τον Σκλαβενίτη, βάση εσόδων, που φτάνουν τα 3 δισεκατομμύρια, να κερδίζει την πρωτιά, έναντι του ομίλου ΑΒ Βασιλόπουλου, και δεν κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 2 δισεκατομμυρίων.
Ο ασυνήθιστος τζίρος του Σκλαβενίτη, για τα ελληνικά πάντα δεδομένα, οφείλεται στο γεγονός ότι ο όμιλος κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο… οικονομικά έδαφος, από την πτώση του τζίρου, λόγω του πρώην δικτύου Μαρινόπουλου, που κατέρρευσε και αρχικά είχε δώσει οικονομική ώθηση στον όμιλο Βασιλόπουλου.
Πριν τρία χρόνια ο τζίρος του ομίλου Βασιλόπουλου ήταν ο μεγάλος κερδισμένος μετά την κατάρρευση του Μαρινόπουλου, ωστόσο δεν διατήρησε το προβάδισμα. Από την άλλη ο όμιλος Σκλαβενίτη κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης +19,3%.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία ο τζίρος της η ΑΒ Βασιλόπουλος υποχωρήσει στα 1,99 δισ. ευρώ το 2018 από 2,1 δισ. ευρώ που ήταν το 2017. Ο Σκλαβενίτης, κατάφερε να “σπάσει” το φράγμα των 3 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις ανήλθαν πέρυσι στα 3,01 δισ. ευρώ από 2,52 δισ. ευρώ που ήταν το 2017.
Για την Σκλαβενίτης ο ρυθμός ανάπτυξης παραμένει ισχυρός όπως αναφέρει η επιχείρηση σε ανακοίνωσή της, ενώ το μερίδιο αγοράς της στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου ανέρχεται σε 30%. Το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου αριθμεί σήμερα 497 καταστήματα. Σε ότι αφορά το δίκτυο αναμένεται εντός του έτους να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος.
Ήδη στο 8μηνο του 2019 έχουν ανακαινιστεί 72 καταστήματα με χώρο έκθεσης 42.000 τ.μ. και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων με χώρο έκθεσης 25.000 τ.μ. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 13 καταστήματα της Αχαϊκής αλυσίδας Κρόνος, η οποία από τον Ιούλιο 2019 αποτελεί 100% ιδιοκτησία της ΕΥΣ.
Από την άλλη πλευρά η ΑΒ Βασιλόπουλος, αν και κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες, συνεχίζει να δέχεται πιέσεις στον τζίρο της.
Στην ανακοίνωση της Ahold Delhaize αναφέρεται: “Η απόδοση των πωλήσεών μας στην Ελλάδα βελτιώθηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αλλά παραμένει αρνητική.” Σε άλλο σημείο σημειώνεται ότι το περιθώριο κέρδους στην Ελλάδα παραμένει χαμηλό ενώ κάνει λόγο και για υψηλό κόστος εργασίας.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία συμπληρώνει εφέτος 80 χρόνια στην αγορά, διαθέτει δίκτυο 460 καταστημάτων ενώ στα σχέδιά της είναι οι πελάτες της να λαμβάνουν πιο στοχευμένη προσωποποιημένη πληροφόρηση για προσφορές που τους αφορούν και οι οποίες θα παρέχονται τόσο στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας όσο και στο on line κατάστημα click2shop.