7ο BUSINESS TRAVEL PROFESSIONALS FORUM
-Τα κορυφαία ξενοδοχεία σε 2.500 συναντήσεις για κλείσιμο συμφωνιών
– «Παρών» από 160 ελληνικά και ξένα ταξιδιωτικά γραφεία και πάνω από 100 εμπορικές εταιρίες που ζητούν ξενοδοχειακές υπηρεσίες.
– Το BTPF απευθύνεται στο σύνολο των ξενοδοχείων που εστιάζουν στον επαγγελματικό τουρισμό και τον high income τουρισμό αναψυχής
Το μεγαλύτερο «ραντεβού» για την ελληνική «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού προετοιμάζεται με πυρετώδεις ρυθμούς για τις 28-29 Νοεμβρίου στην Αθήνα.
Το Business Travel Professionals Forum, που διοργανώνεται για 7η χρονιά από τη SWOT, έχει καθιερωθεί πλέον ως η κορυφαία επαγγελματική συνάντηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων με τους decision makers των σημαντικότερων ταξιδιωτικών οργανισμών, τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία (M.I.C.E) της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς και μια σειρά εταιριών-υποψήφιων πελατών. Αποτελεί έτσι το “hotspot” της τουριστικής αγοράς, όπου κλείνονται συμφωνίες και δρομολογούνται εξελίξεις.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος του Δ.Σ. της SWOT Γιώργος Κωνσταντινίδης μιλάει στη “Deal” για το χαρακτήρα του φετινού Forum, τους στόχους του και τις συμμετοχές.
«Σε αυτή τη διοργάνωση καλούμε τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της χώρας όπου συναντούν ταξιδιωτικά γραφεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και άλλες εταιρίες σε προγραμματισμένες συναντήσεις. Εκεί γνωρίζονται μεταξύ τους και κλείνονται συμφωνίες. Έχει εξελιχθεί πλέον στο μεγαλύτερο B2B Forum στην Ελλάδα αφού μέσα σε δύο ημέρες πραγματοποιούνται περισσότερες από 2.500 συναντήσεις», τονίζει περιγράφοντας τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας.
Κάθε χρόνο καλούνται 45 από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους της χώρας μας και το κάθε ένα από αυτά πραγματοποιεί σημαντικό αριθμό προγραμματισμένων συναντήσεων, με επαγγελματίες της ελληνικής και Διεθνούς αγοράς.
Όπως εξηγεί ο Γ. Κωνσταντινίδης «φιλοξενούμε ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού τα οποία έχουν ενδιαφέρον για τον «προορισμό Ελλάδα», με βασικές αγορές για φέτος αυτές της Ρωσίας και της Κ. Ευρώπης. Πέρυσι είχαμε Ασία & Μ. Ανατολή, ενώ το 2020 τιμώμενη χώρα, θα είναι οι ΗΠΑ».
ΤΑ TARGET GROUPS
Το BTPF απευθύνεται κυρίως σε ξενοδοχεία και αγορές που διακινούν επαγγελματικό τουρισμό, συνέδρια, meetings και τουρισμό πολυτελούς αναψυχής.
Η φετινή διοργάνωση βέβαια έρχεται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από τις «αναταράξεις» μετά την πτώχευση της Thomas Cook. Ωστόσο, όπως λέει ο Γ. Κωνσταντινίδης, τούτο δεν επηρεάζει καθόλου το Forum «γιατί τα περισσότερα από τα ξενοδοχεία που συμμετέχουν, ακριβώς επειδή απευθύνονται κυρίως σε επαγγελματικό τουρισμό ή σε τουρισμό αναψυχής υψηλού επιπέδου, δεν είναι ξενοδοχεία τα οποία συμβάλλονται με tour operators μαζικού τουρισμού, όπως η Thomas Cook ή η TUI, σε τέτοιο βαθμό που να επηρεάζεται η λειτουργία τους».
Σε γενικότερο επίπεδο όμως, όσον αφορά τις επιπτώσεις της «υπόθεσης Thomas Cook» εκτιμά ότι θα υπάρξει ένα “domino effect” καθώς πολλά ξενοδοχεία αναζητούν τα επόμενα συμβόλαιά τους και πιθανώς να υποχρεωθούν να υπογράψουν σε ακόμα χαμηλότερες τιμές, από αυτές που ήδη έιχαν στα συμβόλαια τους, με σκοπό να καλύψουν μέρος της απώλειας. «Δεδομένου ότι ακόμα π.χ. και η TUI ή η Nordic, δεν έχουν τη δυνατότητα να απορροφήσουν όλα αυτά τα συμβόλαια στην Ελλάδα, θα δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα καθώς ένα σημαντικό ποσοστό ξενοδόχων στα μεγάλα νησιά, – Ρόδο, Κρήτη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κω-, πιθανώς να βρεθούν σε δυσχερή θέση».
ΡΕΚΟΡ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Το 7ο BTPF είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένο, καθώς η ζήτηση και οι αιτήσεις συμμετοχών ήταν περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά. «Αυτό δείχνει και την τάση, την οποία αντιλαμβάνονται τόσο οι ξενοδόχοι, όσο και τα ταξιδιωτικά γραφεία, να ενισχυθεί ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός, όπως και ο τουρισμός πολυτελείας» τονίζει ο ιδρυτής και πρόεδρος της SWOT.
Έτσι θα δώσουν το «παρών» περισσότερα από 160 ταξιδιωτικά γραφεία, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης θα συμμετέχουν περισσότερες από 100 εταιρίες που διοργανώνουν συνέδρια, meetings και άλλες εκδηλώσεις όπως φαρμακοβιομηχανίες, αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, διάφοροι οργανισμοί κλπ. Όλοι αυτοί έρχονται, γνωρίζουν τα ξενοδοχεία και κλείνουν συνεργασίες.
Οι συναντήσεις είναι προγραμματισμένες (διάρκειας 15 λεπτών η κάθε μία) πριν την έναρξη του Forum, καθώς μέσω ηλεκτρονικού συστήματος οι επισκέπτες επιλέγουν τα ξενοδοχεία για τα οποία θέλουν να μάθουν περισσότερα στοιχεία και να έρθουν σε επαφή.
Επιπλέον, φέτος για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί ένα παράλληλο workshop όπου θα συζητηθούν θέματα όπως ο τουρισμός και η οικονομία, το ανθρώπινο δυναμικό στον τουρισμό κ.α., με τη συμμετοχή φορέων και επαγγελματιών του κλάδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ FORUM
Ποιο θα είναι το μήνυμα του φετινού BTPF; Ο Γ. Κωνσταντινίδης το τιτλοφορεί ως εξής: «Ο τουρισμός βγαίνει μπροστά» και εξηγεί ότι «ήρθε η εποχή που ο κλάδος ενώ όλα τα χρόνια έσπερνε τώρα θα πρέπει να θερίσει. Γιατί δούλεψε συνολικά όλη την περίοδο της κρίσης. Δημιουργήθηκαν ευκαιρίες, αλλά και επαγγελματικές προτάσεις μέσα από την αγορά με νέες υπηρεσίες, επενδύσεις στην τεχνολογία και σε ανθρώπινο δυναμικό. Τώρα που η πολιτικο-κοινωνική κατάσταση δείχνει να ηρεμεί, η Ελλάδα ξαναμπαίνει στο χάρτη».
Εύλογο το ερώτημα αν υπάρχει ανησυχία για τις πιέσεις από ανταγωνιστικούς προορισμούς. Ο επικεφαλής της SWOT είναι σαφής και αποκαλυπτικός. «Αυτό θα πρέπει να μας ανησυχεί πάντα, όλους, αλλά κυρίως την κεντρική διοίκηση της χώρας. Γιατί καμία από τις κυβερνήσεις των τελευταίων 20 ετών δεν έχει δείξει σοβαρότητα στην αντιμετώπιση του τουρισμού και αφήνεται στις τάσεις και την ολιγωρία των γείτονων χωρών». Αρκεί μόνο ένα στοιχείο που αναφέρει. Ότι το budget της Τουρκίας για την προβολή της σε παγκόσμιο επίπεδο, για την τριετία 2019-2021, φτάνει τα 9 δις ευρώ, ενώ εμείς ακόμα «ψαχνόμαστε» για μία ενιαία εθνική στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό και την προβολή του στο εξωτερικό.
Η «ΧΡΥΣΗ ΟΜΑΔΑ»
Στο φετινό 7ο BTPF έχουν δηλώσει συμμετοχή οι ακόλουθες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και χώροι εκδηλώσεων:
Αίγλη Αράχωβα Luxury Hotel, AKS Hotels (Peloponnese-Crete), Athenaeum Intercontinental, Athens Venue Hotel, Athens Tiare Hotel, Civitel Hotels & Resorts, The Westin Resort Costa Navarino, Crowne Plaza Athens City Centre, Divani Collection Hotels, Egnatia Hotel, Egnatia Palace Hotel, Electra Hotels & Resorts, Galaxy Hotel Iraklio, Grand Hotel Palace, Legacy Gastro Suites, Grace Hotel Santorini, Grand Serai Congress & Spa, Hard Rock Café Athens, Holiday Inn Athens, Holiday Suites, Hotel Aegeon, Hyatt Regency Thessaloniki, Hydrama Grand Hotel, Karatarakis Hotels & Restaurants, Kipriotis Hotels, Κύδων, The Landmark Nicosia, Lato Boutique Hotel, Hotel Metropol Larissa, Mediterranean Palace, Nikki Resort & Spa, Olive Green Hotel, OMMA Santorini, Peftkaki Loutraki, Plaza Resort Hotel, Podimatas Group, Radisson Blu Park Hotel Athens, Sofitel Hotels & Resorts, St. George Lycabettus, The Stanley, The Margi, YES Hotels.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ (Ιδρυτής και Πρόεδρος της SWOT)
«Φιλοδοξούμε να καταθέσουμε νέες προτάσεις στον τομέα της φιλοξενίας»
– «Έρχονται νέες συνεργασίες στην Ελλάδα και εξετάζουμε την ανάπτυξη συνεργασιών στο εξωτερικό»
Ξεκίνησε μόλις το 2013, -εν μέσω κρίσης-, από ένα μικρό γραφείο 12 τ.μ. διαβλέποντας το «κενό» που υπήρχε στο κομμάτι των πωλήσεων & marketing, αλλά και της συμβουλευτικής διαχείρισης ξενοδοχείων.
Μέσα σε μια εξαετία η SWOT εξελίχθηκε σε ανώνυμη εταιρία με σημαντικές συνεργασίες και σε μία από τις κορυφαίες του τουριστικού κλάδου που αναπτύσσεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Hotel Management, Sales & Marketing, Advisory Services, Development. To 2018, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της εταιρίας, αποφασίστηκε η «είσοδος» στην ολική λειτουργική διαχείριση ξενοδοχείων, αλλά και στη συμβουλευτική κατεύθυνση επιχειρήσεων & επενδυτών. Η εταιρεία έχει ένα εντυπωσιακό ιστορικό για σύνθετα στρατηγικά, οικονομικά και επιχειρησιακά συμβουλευτικά έργα που αναλαμβάνει για τράπεζες, ακίνητα, επενδυτές, ξενοδόχους και ξενοδοχειακές αλυσίδες. Έχει ολοκληρώσει επιτυχώς σημαντικό αριθμό για μελέτες βιωσιμότητας, επιχειρησιακά σχέδια, αναδιαρθρώσεις χρεών, IBR, οικονομικά και επιχειρησιακά έργα δέουσας επιμέλειας και εκτιμήσεις ξενοδοχείων.
Η SWOT, όμως, ξεκίνησε και γιγαντώθηκε από την εκπροσώπηση και προώθηση τουριστικών επιχειρήσεων στον τομέα του Sales & Marketing με περισσότερες από 300 τουριστικές και εμπορικές επιχειρήσεις να έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες της.
Παράλληλα, η SWOT Hospitality Management είναι πιστοποιημένη συνεργάτης της Marriott International, της Accor της Radisson και της Nikki Beach, εδραιώνοντας, μέσα από αυτές τις συμφωνίες τη θέση της ως βασικός εκπρόσωπος των πολυεθνικών ομίλων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία διαχειρίζεται, έως σήμερα το Nikki Beach Porto Ηeli, το Aegon Mykonos AutographCollection και το 24 Estate Villas Paros, ενώ εκπροσωπεί 22 ξενοδοχεία σε επίπεδο πωλήσεων, κρατήσεων και marketing.
«Δεν κάναμε ποτέ τίποτα παραπάνω από εκεί που έφτανε το χέρι μας» τονίζει ο ιδρυτής και πρόεδρος της SWOT Γ. Κωνσταντινίδης. «Αυτό που πάντα κάνουμε είναι να δουλεύουμε με συνέπεια και επαγγελματισμό, κάτι που εκτιμάται από την αγορά».
Τα οφέλη για τα ξενοδοχεία που διαχειρίζεται τις πωλήσεις / κρατήσεις η SWOT είναι εντυπωσιακά καθώς από τον πρώτο χρόνο καταγράφεται μια αύξηση πωλήσεων κατά 35%-40% και η περαιτέρω πορεία συνεχίζεται με ανοδικό πρόσημο τόσο σε τζίρο, όσο και σε πληρότητες.
ΤΙ ΕΡΧΕΤΑΙ
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια; Ο Γ. Κωνσταντινίδης απαντά ότι «η SWOT φιλοδοξεί να καταθέσει νέες προτάσεις στον τομέα της φιλοξενίας, επενδύοντας ακόμα περισσότερο στις δραστηριότητες που αναπτύσσει, με μέτρο και επαγγελματισμό». Σε μακροπρόθεσμο επίπεδο δεν αποκλείει η εταιρία να αποτυπώσει στην αγορά το στίγμα και τη φιλοσοφία της με δικές της επενδύσεις σε ξενοδοχεία. Παράλληλα, τονίζει ότι «έρχονται νέες συνεργασίες στην Ελλάδα και εξετάζουμε την ανάπτυξη συνεργασιών στο εξωτερικό».