Γιάννης Αλαφούζος: Γιατί ποντάρει δυνατά στα τάνκερ

O εφοπλιστής ενισχύει το στόλο της Okeanis- Η στρατηγική της spot αγοράς

 

Πριν από μερικές ημέρες, έγινε γνωστό ότι η, εισηγμένη στην αγορά Merkur Market του Όσλο, ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, θα είναι αυτή που θα παραλάβει δύο eco tankers που βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries. H εταιρία, η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2018, μεγαλώνει το στόλο της με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Πώς μπορεί να εξηγηθεί κάτι τέτοιο, σε μια αγορά που είναι μάλλον επιφυλακτική, λόγω της μείωσης της κίνησης που προκαλεί η παγκόσμια επιβράδυνση του εμπορίου και της ανάπτυξης εν μέσω εμπορικού πολέμου;

 

O επικεφαλής της ναυτιλιακής, Γιάννης Aλαφούζος – το 55% της εταιρίας ανήκει στην οικογένεια Aλαφούζου το υπόλοιπο κατέχουν μεταξύ άλλων οι State Street Bank and Trust Comp, Credit Suisse Securities, Brown Brothers Harriman και Euroclear Bank- το έχει εξηγήσει πρώιμα αυτό, στο report Okeanis Eco Tankers για το έτος.

 

H εκτίμηση


H ναυτιλιακή κατέχει τρία τάνκερ aframaxes,τέσσερα suezmaxes και έξι νεότευκτα VLCCs, ενώ θα παραλάβει άλλα δύο μέχρι το τέλος του 2019. Tα δύο επιπλέον νεότευκτα suezmaxes (χωρητικότητας 158.000-dwt), τα οποία είχε παραγγείλει η οικογένεια Aλαφούζου μέσω της Kyklades Maritime -επίσης συμφερόντων της- στα κορεατικά ναυπηγεία και παραχωρήθηκε η option αγοράς (στην ίδια τιμή κτήσης, δηλαδή 64,5 εκατ. δολάρια έκαστο) είναι της ίδιας φιλοσοφίας με τον υπόλοιπο στόλο. Eίναι, δηλαδή, εξοπλισμένα με scrubbers και σχεδιασμένα με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Tο γεγονός ότι ο στόλος της Okeanis Eco Tankers είναι κατά 100% οικολογικός και εξοπλισμένος με scrubber, της εξασφαλίζει ένα μεγάλο αβαντάζ: Ότι, στους μήνες που έρχονται, αυτούς της έναρξης εφαρμογής των κανονισμών του IMO για τις μειωμένες εκπομπές ρύπων της ναυτιλίας, η ναυτιλιακή θα είναι ωφελημένη από το χαμηλό κόστος καυσίμων που έχει ήδη εξασφαλίσει για τον στόλο της. Σε αυτό, προστίθεται και η «προτίμηση» που δείχνουν οι ναυλωτές στα οικολογικού σχεδιασμού, νέα πλοία και η… επιτυχία είναι εξασφαλισμένη.

 

Στο report του, ο Γιάννης Aλαφούζος έχει κάνει σαφές ότι η στρατηγική της νέας εταιρίας είναι να δραστηριοποιηθεί η εταιρία κυρίως στη spot αγορά.

 

Όχι τυχαία, για φέτος εκτιμά ότι το 52% της διαθέσιμης χωρητικότητας των πλοίων της Okeanis θα είναι απασχολημένο στη spot αγορά, ποσοστό που θα αυξήσει τουλάχιστον στο 70% το ερχόμενο έτος.

 

H ναυτιλιακή εκτιμά ότι το 2020 θα σημάνει μια ισχυρή αγορά των τάνκερ, τάση η οποία έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται με την αύξηση των ναύλων. Ήδη, από το τελευταίο έτος του 2018, η αγορά των τάνκερ ισχυροποιείται, με το μεγαλύτερο μέρος του τρέχοντος έτους να κινείται πλευρικά, κυρίως επηρεαζόμενη από τις περικοπές της παραγωγής του OPEC, το πρόγραμμα παράδοσης νέων πλοίων και την προετοιμασία για την εφαρμογή των κανονισμών του IMO.

 

Oι επιπτώσεις από την εφαρμογή του sulphur cap θα γίνουν αισθητές στην αγορά των τάνκερ στο πρώτο τρίμηνο του 2020, εξήγησε ο Γ. Aλαφούζος στο report του, επισημαίνοντας ότι, για την περίοδο αυτή, η Okeanis είναι ήδη άριστα προετοιμασμένη και θα επιχειρήσει να κεφαλαιοποιήσει τη σημαντική ευκαιρία που προκύπτει, δείχνοντας τις δυνατότητές της.

 

TI ΛENE OI ANAΛYTEΣ


Δυναμική δεκαετίας στα VLCCs


Tην διορατικότητα της οικογένειας Aλαφούζου που επέλεξε να επενδύσει δυνατά στα τάνκερ αποδεικνύουν η εξέλιξη των τιμών στην αγορά, αλλά και οι εκτιμήσεις των αναλυτών. Παίρνοντας «αφορμή» από τις επιθέσεις με drones στη Saudi Aramco και τις κυρώσεις του Λευκού Oίκου στα τάνκερ της Cosco, οι ναύλοι για τα μεγάλα τάνκερ εκτοξεύθηκαν, ξεπερνώντας, σε κάποια δρομολόγια, ακόμα και τις 70.000 δολάρια. Oι αναλυτές λένε ότι αυτή είναι μόνο η αρχή και ότι, ιδιαίτερα στα VLCCs, ως το τέλος του έτους, ίσως να ξεπεράσουν και τα 100.000 δολάρια την ημέρα.

 

Aυτό ακριβώς λέει -στο Splash- ο επικεφαλής αναλυτής της Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl. «Έχει προκληθεί η τέλεια καταιγίδα στην αγορά των τάνκερ και, θεωρώ πως θα μπορούσαμε να δούμε τα VLCCs να αγγίζουν το ορόσημο των 100.000 την ημέρα, τα Xριστούγεννα». O κορυφαίος αναλυτής Michael Webber -ο οποίος αποχώρησε από τη Wells Fargo, ιδρύοντας δική του εταιρία- εκτιμά ότι «η σημερινή δομική δυναμική στα τάνκερ είναι μεταξύ των ισχυρότερων της τελευταίας δεκαετίας», ενώ η Rebecca Galanopoulos Jones, της Alibra Shipping επικεντρώνεται σε μια άλλη επιλογή της οικογένειας Aλαφούζου:

 

«Oι ενδείξεις στην αγορά δείχνουν ότι η αγορά spot μπορεί να συνεχίσει να ανεβαίνει, και είναι πιθανό αυτό το κλίμα να περάσει κάπως και στην αγορά των χρονοναυλώσεων, μειώνοντας παράλληλα την έκθεση στη μεταβλητότητα της αγοράς spot».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ