Την συμφωνία – τουλάχιστον σε προφορικό επίπεδο όπως είπε – με τις διοικήσεις των φορέων Thess- INTEC και της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας για να προχωρήσει ένα στοχευμένο κέντρο καινοτομίας για τα λιμάνια, τις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, ανακοίνωσε, από το βήμα της εκδήλωσης της εφημερίδας “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης.
«Αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε ένα στοχευμένο κέντρο καινοτομίας για τα λιμάνια, τις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics. Το κρατούσαμε χαμηλά μέχρι να εξασφαλίσουμε ότι αυτό θα γίνει με συνεργιστικό τρόπο με το Thess INTEC και την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, πράγμα που τουλάχιστον προφορικά έχει συμφωνηθεί με τις διοικήσεις των δύο φορέων. Θα γίνει με δικά μας χρήματα (…) με τη στήριξη του Δημοσίου, σε ένα χώρο που έχουμε ήδη επιλέξει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφάνης, συμπληρώνοτνας πως το εγχείρημα αυτό μπορεί να πάρει “σάρκα και οστά” σε διάστημα δώδεκα έως δεκαοκτώ μηνών.
Πρόκειται – όπως διευκρίνισε – για «ένα κέντρο καινοτομίας που θα αναφέρεται στο σύνολο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δεν αντιστρατεύεται και δεν ανταγωνίζεται αυτούς τους φορείς» και προσέθεσε ότι την πρωτοβουλία την ανέλαβε ο ΟΛΘ. «Ελπίζω να αγκαλιαστεί (σ.σ. η πρωτοβουλία) από τους πάντες. Θα ξεκινήσουμε, ελπίζω τον καινούριο χρόνο, ήδη προχωράμε σε ένα καινούριο κτήριο που θα στηρίζει αυτή τη δραστηριότητα, θα προχωρήσουμε σιγά – σιγά στις απαιτούμενες παρεμβάσεις», διευκρίνισε.
Για το έργο του 6ου προβλήτα σημείωσε ότι «έχει σημαντικά προχωρήσει η ωρίμανση του έργου, πιστεύουμε ότι στο τέλος του α’ τριμήνου του 2020 θα υπάρχει εργολάβος, αυτή τη στιγμή γράφονται τα τεύχη δημοπράτησης».
Ο κ. Θεοφάνης τόνισε, επίσης, ότι «επιτέλους υλοποιήθηκε η αποθήκευση μέσα στο λιμάνι των προς εξαγωγή εμκπορευματοκιβωτίων. Είμαστε εδώ για να δώσουμε κίνητρα περισσότερα στο λιμάνι και μέσα από αυτό να αναπτυχθεί η δουλειά των συνδεδεμένων επιχειρήσεων».
Για την αναγκαιότητα ενός μοντέλου χωρικού σχεδιασμού με στόχο την αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης μίλησε ο Σωκράτης Φάμελλος, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης, πρώην αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι, «οι επενδύσεις στο δημόσιο χώρο δημιουργούν αντικείμενο για την ιδιωτική οικονομία, ανατροφοδοτούν την ιδιωτική οικονομία».
«Ο νέος αναπτυξιακός σχεδιασμός πρέπει να έχει βιωσιμότητα.Το σχέδιο της Θεσσαλονίκης πρέπει να έχει δύο χαρακτηριστικά: Να είναι κλιματικά ουδέτερο και ανθεκτικό και να υπηρετεί τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. Το σχέδιο της Θεσσαλονίκης πρέπει να είναι βιώσιμο και κλιματικά ουδέτερο και ασφαλές» σημείωσε.
Για την αναμόρφωση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης (η παράκτια ζώνη του Θερμαϊκού Κόλπου από την εκβολή του Γαλλικού ποταμού στην περιοχή του Καλοχωρίου έως το μεγάλο έμβολο στην περιοχή του Καλοχωρίου), μίλησε ο Πάρις Μπίλλιας, πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, παρουσιάζοντας το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, το οποίο εκπονείται σε εκτάσεις επτά Κλλικρατικών Δήμων και, όπως είπε, «αποτέλεσε εξαρχής μια μεγάλη πρόκληση».
Αναφέρθηκε επίσης – στη βάση όσων προβλέπονται στο σχέδιο – στη λειτουργική κοινωνικοποίηση της περιοχής του Δενδροποτάμου μέσα από υπερτοπικές δραστηριότητες και φιλοπεριβαλλοντικές παρεμβάσεις, στη συνέχιση του άξονα περιπάτου και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα έως τον Λευκό Πύργο, στη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου αθλητισμού και πολιτισμού εκεί που είναι το Μέγαρο Αλλατίνη, στην πρόταση χωροθέτησης ναυπηοεπισκευαστικής ζώνης η οποία – όπως είπε – συμπληρώνει λειτουργικά την προσπάθεια αναβάθμισης της περιοχής.
«Όπως ο Λευκός Πύργος είναι ένα τοπόσημο μοναδικό για την πόλη και η ΔΕΘ είναι ένα αναπτυξιακό τοπόσημο μοναδικό για την πόλη» είπε ο Τάσος Τζήκας, πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, συμπληρώνοντας ότι η πόλη είναι η μοναδική στην Ευρώπη που είναι τόσο ταυτισμένη με το εκθεσιακό της κέντρο.
«Η Θεσσαλονίκη είναι γνωστή κυρίως για την Έκθεσή της, άρα αν θέλει να γίνει το εκθεσιακό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, τώρα είναι η ώρα να κάνει νέες εγκαταστάσεις πριν την προλάβουν το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι και η Σόφια» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Τζήκας έκανε μία ιστορική αναδρομή στην πρώτη ΔΕΘ και στην πορεία του θεσμού μέχρι σήμερα και παρουσίασε το σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ με στόχο οι εργασίες να έχουν αποπερατωθεί το 2026, έτος κατά το οποίο συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη ΔΕΘ.