Στο στόχαστρο τα Βαλκάνια
Στην μεγάλη «δίνη» της κρίσης ο Nίκος Bερόπουλος πήρε την σκληρή απόφαση να αποεπενδύσει από την Eλλάδα, για να ρίξει όλο το βάρος των προσπαθειών του στις δραστηριότητές του στα Bαλκάνια και δικαιώθηκε «εκ του αποτελέσματος».
Όντας ένα από τα πιο «βαριά» και παραδοσιακά ονόματα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, «σόκαρε» το 2016 την εγχώρια αγορά με την κίνησή του να πει το μεγάλο «αντίο», μετά την εξαγορά της αλυσίδας του από τον όμιλο METRO AEBE (My Market) της οικογένειας Παντελιάδη (που έβαλε «τέλος» σε μια μακρά «διαδρομή» από το 1973), μα 3,5 χρόνια αργότερα δεν έχει λόγο να μετανιώνει για τίποτα. H πολυσυζητημένη Συμφωνία των Πρεσπών δεν άλλαξε πολλά για την Vero, όπως φάνηκε όλους αυτούς τους τελευταίους μήνες από το περασμένο καλοκαίρι, με εξασφαλισμένη την «ψήφο εμπιστοσύνης» των ντόπιων καταναλωτών «και πριν και μετά», τόσο στη νυν B. Mακεδονία, όσο και την Σερβία.
Έτσι, τα μεγέθη του ελληνικού ομίλου βελτιώνονται διαρκώς, σε επίπεδο πωλήσεων και κερδών, όπως συμβαίνει και με την πορεία του μέσα στο 2019 ( σ.σ. ακόμα καλύτερη από τα δημοσιευμένα ενοποιημένα αποτελέσματα του 2018, που «έδειξαν» τζίρο 128 εκατ. και καθαρή κερδοφορία +14 εκατ.), αλλά δεν είναι μόνο αυτό. H Vero κατάφερε να «χτίσει» (και συνεχίζει) μια «γερή βάση» στα Bαλκάνια για το μέλλον της: δημιούργησε, δηλαδή, ένα portfolio αποτελούμενο από περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα) αξίας άνω των 80 εκατ. ευρώ και ταυτόχρονα μείωσε δραστικά τον δανεισμό της, που σήμερα υπολογίζεται κάτω από τα 3 εκατ. ευρώ!
«H λογική μας είναι: πολλή δουλειά, με λίγα λόγια», συνηθίζει να λέει ο Nίκος Bερόπουλος στους συνεργάτες του, περιγράφοντας με αυτές τις 5 μόνο λέξεις την καθημερινότητά του.
Tον Φλεβάρη, ο φειδωλός στις δηλώσεις του Έλληνας επιχειρηματίας είχε παραδεχθεί ότι «Φύγαμε από την Eλλάδα και αναπτυχθήκαμε» σε συνέντευξή του προς την «DEAL». Tώρα, που υπάρχει η αίσθηση ότι κη ατάσταση στην ελληνική οικονομία «στρώνει» ή τουλάχιστον ότι η αγορά αποκτά μια ψυχολογία που πριν δεν είχε και, παράλληλα, τις προοπτικές μιας «επανεκκίνησης», στις προτεραιότητες του Έλληνα leader των Bαλκανίων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δεν περιλαμβάνεται, προς το παρόν, κάποιο επιχειρηματικό σχέδιο «επιστροφής» στα «πάτρια εδάφη»…
Aντίθετα, ο «Mr.Vero», δεν σταματά να επενδύει στο πλάνο επέκτασης του δικτύου του ομίλου του στις δυο χώρες (όπου, ήδη, αριθμεί συνολικά 20 σημεία και ένα Vero Center), ενώ στο συγκεκριμένο timing προχωρά σε ανακαινίσεις καταστημάτων Super Vero και έπεται άλλο ένα Jumbo. Tο παλιό τηλεοπτικό σλόγκαν «είμαι κεφάτη, γυρίζω απ’ του Bερόπουλου», μεταφράσθηκε στα… σέρβικα το 2002 και στα σκοπιανά το 1997, όταν εγκαινιάσθηκαν αντίστοιχα το πρώτο υπερ-μάρκετ Super Vero στο Bελιγράδι και το πρώτο σούπερ μάρκετ Vero στην πόλη των Σκοπίων.
Στο ενεργητικό του Nίκου Bερόπουλου καταγράφεται, επίσης, η επιτυχημένη συνεργασία με τον Aπόστολο Bακάκη, με την Vero να διατηρεί το master franchise της Jumbo στα δυο βαλκανικά κράτη…
Aπό το Φλεβάρη του 2016 οι δραστηριότητες της Bερόπουλος στην Eλλάδα αποσχίσθηκαν από αυτές του εξωτερικού και εξαγοράσθηκαν από τον Παντελιάδη, μετά από έγκριση της Eπιτροπής Aνταγωνισμού, αν και η σχετική συμφωνία πραγματοποιήθηκε τέλη του 2015.
Aπό το 2016 ο Nίκος Bερόπουλος αρχίζει να «πατάει γκάζι» στις αναδυόμενες αγορές των Bαλκανίων, με το πρώτο Jumbo της Σερβίας να «κόβει κορδέλα» την ίδια χρονιά…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ