Ο μεγιστάνας της LVMH προσφέρει «μονόπετρο» 14,5 δισ. δολαρίων για τα αμερικανικά κοσμηματοπωλεία
Στους περισσότερους τα κοσμηματοπωλεία Tiffany & Co, είναι γνωστά από την ταινία Breakfast at Tiffany’s, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Audrey Hepburn. Σε κάποιους άλλους, τράβηξε την προσοχή τους το διαμάντι Tiffany των 128 καρατίων που φόραγε η Lady Gaga, αξίας 30 εκατ. δολαρίων, στα φετινά Όσκαρ. Για τον πλουσιότερο άνδρα της Ευρώπης, Bernard Arnault, η Tiffany & Co «μπήκε στο μάτι» για έναν άλλο λόγο: Το hard luxury (ρολόγια και καλλυντικά) είναι ο μόνος υποτομέας στον οποίο η LVMH δεν είναι leader. «Και στον Arnault, αρέσει να είναι νούμερο 1 παντού», όπως εξηγεί ο αναλυτής της Royal Bank of Canada, Rogerio Fujimori.
Αποδεικνύοντάς το αυτό, όπως και τις σαρωτικές αλλαγές που συντελούνται στον κλάδο των πολυτελών προϊόντων, (στον οποίο «επελαύνει» η ασιατική αγορά που «διψάει» για luxury brands και όσο ακριβότερα γίνονται) ο Arnault έκανε μια πρόταση μαμούθ: Έκανε ένα bid ύψους 14,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αγοράσει την εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Tiffany & Co. Η είδηση ότι ο Γάλλος μεγιστάνας προσφέρει 120 δολάρια ανά μετοχή για να αγοράσει την αμερικανική αλυσίδα κοσμηματοπωλείων, προκάλεσε «ράλι» στη Wall Street, ανεβάζοντας την τιμή της και κατά 30% πάνω από την αξία στην οποία διαπραγματευόταν η μετοχή!
Η Tiffany’s, η εταιρία που ιδρύθηκε το 1837 από τον 25χρονο Charles Lewis Tiffany και έχει 300 καταστήματα και 14.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο, επιβεβαίωσε την προσφορά και αρκέστηκε να πει μόνο ότι «εξετάζει προσεκτικά την προσφορά». Ο 70χρονος κροίσος (με περιουσία που ξεπερνά τα 97 δισεκατ. δολάρια) έχει στα χέρια του μια αυτοκρατορία αξίας 194 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τη LVMH, η οποία διαθέτει 75 brands, ανάμεσά τους οι Louis Vuitton, Dior, Moλt & Chandon, Bulgari, Givenchy, Cιline, Hublot, TAG Heuer, Sephora, αλλά και την εφημερίδα Le Parisien. Σήμερα, θέλει να περάσει ένα… μονόπετρο στην Tiffany’s για να την αποκτήσει, προτείνοντας ένα ποσό που, αν γίνει δεκτό, θα οδηγήσει στην ακριβότερη απόκτηση που έχει κάνει η LVMH στην ιστορία της.
Οι αναλυτές λένε πάντως, ότι δεν είναι… ξαφνικός έρωτας. Αλλά ότι η πρόταση «γάμου» είναι μέρος ενός κύματος συγχωνεύσεων στον τομέα, καθώς οι μεγαλύτεροι όμιλοι αγαθών πολυτελείας συναγωνίζονται στην εξαγορά brands που ελπίζουν ότι θα είναι τα ελκυστικότερα στους νέους και στους Κινέζους καταναλωτές που ξοδεύουν όλο και περισσότερα. Η αγορά των κοσμημάτων είναι η λιγότερο κορεσμένη κατηγορία του τομέα, με ελάχιστους παγκόσμιους παίκτες και η Tiffany’s είναι ένα brand με αποδεδειγμένη αξία και δυναμική στην Ασία, αφού παραμένει σταθερά μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Κινέζων καταναλωτών.
Ο τομέας των αγαθών πολυτελείας υπολογίζεται ότι σήμερα έχει αξία 1,02 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και, έρευνα της Boston Consulting Group (BCG), προβλέπει ότι θα μεγαλώνει με ρυθμό 5% κατ’ έτος, τουλάχιστον ως το 2025. Οι πλούσιοι Κινέζοι, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε των Αμερικανών για πρώτη φορά, περιγράφονται ως η «ηγετική δύναμη» του τομέα, καθώς ξοδεύουν το ένα τρίτο απ’ ό,τι ξοδεύεται διεθνώς. Ως το 2025, αυτό το νούμερο αναμένεται να ανέβει στο 40%.
Με την Tiffany’s να μεταφέρει τα ακριβότερα κομμάτια της στην Κίνα επειδή «ακολουθούμε τους πελάτες μας, όπου ψωνίζουν», όπως εξήγησε, η αλυσίδα φαίνεται ως το καλύτερο «θήραμα» για τη βιομηχανία του luxury. Για τον Arnault και τη LVMH μπορεί να είναι το ακριβότερο deal που θα έχει κάνει ποτέ, όμως δεν είναι κάτι που θα τους βάλει σε… οικονομικές δυσκολίες. Θα προλάβει, άλλωστε, το ανταγωνιστικό του Kering Group, του -επίσης Γάλλου- δισεκατομμυριούχου Franηois Pinault, ιδιοκτήτη των Gucci και Saint Laurent, τη Richemont, που ιδρύθηκε από τον Νοτιοαφρικανό μεγιστάνα Johann Rupert, ιδιοκτήτη των Cartier και Montblanc, που πρόσφατα αγόρασε την ιταλική αλυσίδα κοσμηματοπωλείων Buccellati.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ