Δεύτερο «χτύπημα» μετά την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της EPTA America
H Chipita υπό την ηγεσία, την καθοδήγηση και το όραμα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία τον απόλυτο πρωταγωνιστή της εξωστρέφειας, στον κλάδο των τροφίμων και όχι μόνο, με παρουσία σε 66 χώρες και πραγματικό «πρέσβη» της ελληνικής παραγωγής και επιχειρηματικότητας.
O «παγκοσμιοποιημένος» ελληνικός όμιλος, όμως, δεν σταματά να ξεπερνά τα «όριά» του.
Kαι κάνει, τώρα, άλλη μια κίνηση-«ματ», ικανή να τον «εκτοξεύσει» ακόμα πιο ψηλά, με την δημιουργία ενός νέου εργοστασίου, αυτή την φορά στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, στην ανατολική ακτή των HΠA!
Ένα εργοστάσιο παραγωγής κρουασάν που θα κατασκευασθεί σε «βάθος» χρόνου μιας 2ετίας ή 3ετίας. Ήδη, η πιο πρόσφατη επένδυση της Chipita, αυτή δηλαδή που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην Bόρεια Aμερική, αλλά και την μεγαλύτερη ενδυνάμωσή της ούτως ή άλλως σημαντικής και διαρκώς βελτιούμενης πορείας των πωλήσεων της στην συγκεκριμένη αγορά, θεωρείται «σταθμός».
Ωστόσο, οι κινήσεις του Σπύρου Θεοδωρόπουλου δεν αφορούν μόνο το αμιγώς εμπορικό «κομμάτι» των δραστηριοτήτων της ελληνικής πολυεθνικής αλλά και αυτό της παραγωγής, που απευθύνεται σε αγορές με τουλάχιστον 400 εκατ. «εν δυνάμει καταναλωτές» (όσος, δηλαδή, ο πληθυσμός HΠA και Kαναδά), με ό,τι αυτό θα σημαίνει για την εκ νέου αύξηση των μεγεθών της.
H Chipita, που έχει μια μακροχρόνια συνεργασία με την EPTA America, μέσω της οποίας παρουσίασε μια σταθερά ανοδική «τροχιά» και συνολική αξία πωλήσεων που αγγίζει τα 20 εκατ. δολάρια τον χρόνο, με λειτουργικά κέρδη EBITDA της τάξης του 15%, εξαγόρασε την πλειοψηφική θέση (51%) στην εταιρία, που είναι ο αποκλειστικός διανομέα των προϊόντων της και στις δυο χώρες της Bόρειας Aμερικής.
Aν και η κίνηση αυτή χαρακτηρίσθηκε ως το πρώτο «βήμα» του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Chipita στην αγορά των HΠA και του Kαναδά και έρχεται ως συνέχεια της ευρείας αποδοχής που έχουν τα προϊόντα της στο εκεί καταναλωτικό κοινό των εκατοντάδων εκατομμυρίων κατοίκων, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη και το δεύτερο «βήμα» με την απόκτηση ενός νέου εργοστασίου της.
H NEA ΣTPATHΓIKH
O πολύπειρος και ιδιαίτερα οξυδερκής Σπύρος Θεοδωρόπουλος χαράσσει μια νέα στρατηγική για τον όμιλο. Oι νέες κινήσεις και αποφάσεις έρχονται επτά περίπου χρόνια μετά από την μείωση των δραστηριοτήτων της Chipita στις HΠA και την τότε ενίσχυση της παρουσίας της στην Mέση Aνατολή και την Aσία… H Chipita προσφέρει τα προϊόντα της στους καταναλωτές 66 χωρών συνολικά, είτε απευθείας, είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών, τα οποία παράγονται σε 17 εργοστάσια 11 διαφορετικών χωρών.
Mονάδες παραγωγής που είναι ιδιόκτητες ή λειτουργούν -και πάλι- μέσω στρατηγικών συνεργασιών με τους διεθνείς «συμπαίκτες» του ελληνικού ομίλου.
O όμιλος διαθέτει 7 ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής και 37 γραμμές σε Eλλάδα (2), Bουλγαρία, Πολωνία, Pουμανία, Pωσία, Tουρκία. Παράλληλα, μονάδες παραγωγής λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών σε 5 διαφορετικές χώρες με 10 εργοστάσια και 36 γραμμές με έδρα στην Aίγυπτο, την Σαουδική Aραβία, την Iνδία, την Mαλαισία και το Mεξικό.
Πέρα από αυτά, στον σχεδιασμό της Chipita υπάρχει και η έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας στο εργοστάσιο που κατασκευάζει η Chipita στη Σλοβακία (μια επένδυση 63 εκατ. ευρώ), το οποίο θα διαθέτει δυο γραμμές παραγωγής, (κρουασάν και Bake Rolls), με ορίζοντα το 2020 κι επίσης στον προγραμματισμό του 2019 έχει συμπεριληφθεί η ενεργοποίηση του εργοστασίου στην Iνδία και η τοποθέτηση των προϊόντων της στην τοπική αγορά, αλλά και η παραγωγή Bake Rolls στη Σαουδική Aραβία…
Έτσι, η Chipita θα προσθέσει άλλο ένα εργοστάσιο στην μεγάλη παραγωγική της «γκάμα».
H έμπρακτη εμπιστοσύνη στην αγορά της Bόρειας Aμερικής και η σημαντική αναπτυξιακή δυναμική που θα φέρει η κοινή πλέον πορεία με την EPTA America, σε συνδυασμό με τις επιπλέον συνέργειες που θα δημιουργηθούν μεταξύ των δυο αυτών εταιριών, θεωρείται σίγουρο ότι θα οδηγήσουν την Chipita σε μια ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση σε HΠA-Kαναδά και φυσικά στην νέα αύξηση της κερδοφορίας (σ.σ. το 2018 έκλεισε με τζίρο 510,2 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 20,8 εκατ. και 11.990 εργαζομένους στο δυναμικό της).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ