Από πωλήσεις το γ’ τρίμηνο
Βελτιωμένα αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο γ’ τριμήνου όσο και σε επίπεδο εννεαμήνου εμφάνισε η Coca Cola HBC, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επηρέασαν τους όγκους πωλήσεων του κλάδου σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% στα 1,96 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και κατά 4,3% στα 5,31 δισ. το εννεάμηνο, ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1% στα 622,4 εκατ. κιβώτια το γ’ τρίμηνο και κατά 1,8% στα 1,712 δισ. κιβώτια το εννεάμηνο.
Στην ανακοίνωσή της η Coca Cola HBC σημειώνει πως υπήρξε αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,4%, ή κατά 2,3% εάν εξαιρεθεί η επίδραση που είχε η εξαγορά της Bambi.
Επίσης, σημειώνει τη συνέχιση της σημαντικής προόδου που έχει σημειωθεί σε όλους τους βασικούς τομείς στους οποίους εστιάζει η στρατηγική της:
– Η καινοτομία ενισχύει την αύξηση του μεριδίου αγοράς και συνέβαλε στην ανάπτυξη κατά 3,7 μονάδες βάσης στο τρίμηνο.
– Ο ρυθμός αύξησης των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση επιταχύνθηκε, γεγονός που αποδίδεται στις αυξήσεις τιμών και στο θετικό μείγμα συσκευασίας και κατηγορίας προϊόντων.
Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 1,1% στο τρίμηνο, ή κατά -0,1% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων και τα σήματά μας αύξησαν ή διατήρησαν το μερίδιο αγοράς στην πλειονότητα των αγορών μας, ενώ οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες προκάλεσαν πτώση του όγκου πωλήσεων στον κλάδο σε αρκετές από τις βασικές χώρες της Coca Cola HBC.
– Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 1,2%, καταγράφοντας επιτάχυνση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο και την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
– Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 4,0%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν σημειώσει ισχυρή αύξηση κατά 11,3%. Η πτώση αυτή, όπως σημειώνει η εταιρεία, οφείλεται κυρίως στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Αύγουστο στις σημαντικότερες χώρες όπου δραστηριοποιείται.
– Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,0%, ή κατά 0,8% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi. Η συνεχιζόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ρουμανία, Ουκρανία και Νιγηρία, όπου η αγορά ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις στρατηγικές πρωτοβουλίες, αντισταθμίστηκε κατά ένα μέρος από την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα αλλά και της υψηλής συγκριτικής βάσης.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,3%, ή 2,4% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi, σημειώνοντας αύξηση άνω του 1% έναντι του πρώτου εξαμήνου και του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.
– Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 0,3%, καθώς οι αυξήσεις τιμών και το θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας αντισταθμίστηκαν από το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής.
– Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 4,6%, ενισχυόμενα από την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής μας με έμφαση στο μείγμα τιμών, κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας, με σκοπό την ενίσχυση της αύξησης των εσόδων.
– Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,4%, ή κατά 3,1% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της Bambi, με σημαντική βελτίωση να καταγράφεται στο μείγμα προϊόντων/τιμών σε όλες τις αγορές εκτός της Νιγηρίας. Στη Νιγηρία, οι επενδύσεις με στόχο την τελική τιμή των προϊόντων μας, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα με επιτυχία, έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστική μας θέση συμβάλλοντας στην αύξηση του όγκου πωλήσεων τον Οκτώβριο.
Η Coca Cola HBC αναμένει αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 4.0% – 4.5% σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης συνεισφοράς 70 μονάδων βάσης από την εξαγορά της Bambi.
Οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις στη διάρκεια του τριμήνου ήταν ευνοϊκότερες από ό,τι ανέμενε η εταιρεία, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της. Για το σύνολο του έτους αναμένουμε αρνητικό αντίκτυπο ύψους €15 εκατ., μια βελτίωση της τάξης των €5 εκατ. σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή μας.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Σε ένα τρίμηνο που ο ασυνήθιστα ψυχρός και βροχερός καιρός κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, συμπίεσε τον όγκο πωλήσεων στον κλάδο σε πολλές από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αισθανόμαστε ικανοποιημένοι που αυξήσαμε ή διατηρήσαμε το μερίδιο μας στην πλειονότητα των αγορών μας και που σημειώσαμε πρόοδο με την εμπορική μας στρατηγική, η οποία βελτίωσε ακόμα περισσότερο το μείγμα προϊόντων/τιμών και συνετέλεσε στη διατήρηση της ανάπτυξης σε βασικούς τομείς που εστιάζει η στρατηγική μας όπως τα προϊόντα με το σήμα Coke, τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και η καινοτομία. Είμαστε επίσης περήφανοι που ο Δείκτης Βιωσιμότητας Dow Jones μας ανέδειξε ως την πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών και αναψυκτικών στην Ευρώπη για έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια.
Για το σύνολο του έτους, είμαστε ικανοποιημένοι από την επιτάχυνση που παρατηρούμε στο τέταρτο τρίμηνο, η οποία μας δίνει την πεποίθηση ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά ισχυρής αύξησης των εσόδων μας σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και καλής ανάπτυξης των περιθωρίων κέρδους».