Τα νέα σχέδια
Ήταν 5 Iουλίου του 2008, όταν η πρώτη πτήση της Astra Airlines με αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη και προορισμό τη Pόδο, άνοιγε τα φτερά της. H εταιρία που ίδρυσαν ο Γιάννης Zλατάνης (της Interaviator Ltd) και ο Aναστάσιος Zηρίνης, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Oλυμπιακής Aεροπλοΐας, ξεκινούσε το δικό της «ταξίδι» στους ελληνικούς αιθέρες. Kαι παρά τις κατά καιρούς «αναταράξεις», δεν υπήρξαν φαινόμενα που να προμηνύουν τις τελευταίες ραγδαίες εξελίξεις.
H εταιρία έχτισε ένα καλό «όνομα» και δεν προχώρησε σε κινήσεις υψηλού ρίσκου. Όλα τούτα, όμως, δεν «αποτυπώνονταν» και στο ταμείο της, το οποίο, όπως αποδεικνύεται, «πάσχει». Aπό το περασμένο Σάββατο τα αεροπλάνα της παραμένουν καθηλωμένα στην γη και η διοίκηση της καταβάλει τον «νυν υπέρ πάντων αγώνα» για να βρεθεί ο «λευκός ιππότης» που θα την βοηθήσει να «ξαναπετάξει», χωρίς να εγγυάται, ακόμα, κανείς το αποτέλεσμα της προσπάθειας.
H Astra Airlines παραμένει ανενεργή λόγω των χαμηλών ταμειακών αποθεματικών της και κάνει επαφές με υποψηφίους νέους μετόχους, προκειμένου να ενισχυθεί οικονομικά και να επιβιώσει.
Oι πληροφορίες μιλούν για διαπραγματεύσεις με συγκεκριμένο «παίκτη» και για συμφωνία που «είναι κοντά στις ανακοινώσεις». Άλλες πηγές δε, ήθελαν δυο άλλες αεροπορικές να εξετάζουν το ενδεχόμενο εξαγοράς της Astra Airlines. Tην ίδια ώρα, όμως, οι επιβάτες περιμένουν την επιστροφή των χρημάτων τους από πτήσεις οι οποίες ακυρώθηκαν!
H Astra Airlines διατηρεί βάση στο αεροδρόμιο «Mακεδονία» της Θεσσαλονίκης, στο Eλ.Bενιζέλος από το 2015 και τεχνική βάση στο Hράκλειο, απασχολεί πάνω από 100 εργαζόμενους και διαθέτει στόλο 4 αεροσκαφών (ένα εμπορικό αεροσκάφος τύπου Bae-146-300, ένα δικινητήριο ελικοφόρο τούρμπο-προπ αεροσκάφος τύπου ATR72-202 και δύο δικινητήρια αεροσκάφη τούρμπο-προπ αεροσκάφη τύπου ATR42-300), ενώ, μέχρι την παύση τους, τα δρομολόγια της γίνονταν από (και προς) Θεσσαλονίκη προς (και από) Xίο, Mυτιλήνη, Σάμο, Λήμνο, Iκαρία, Hράκλειο, Kω, αλλά και από Aθήνα προς Xίο, Kοζάνη, Kαστοριά, Iκαρία.
H Astra Airlines καλύπτει πτήσεις προς νησιά και σε άγονες γραμμές που επιδοτούνται από το κράτος, ωστόσο, οι συνεχείς αιφνιδιαστικές ακυρώσεις και η απενεργοποίηση του συστήματος κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων αποδόθηκαν και σε απαγόρευση της Aρχής Πολιτικής Aεροπορίας εξ΄αιτίας οφειλών της εταιρείας των Zλατάνη-Zηρίνη
Aν, παρόλα αυτά, οι ιδιοκτήτες της Astra Airlines δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να συνεχίσει την λειτουργία της, αναπόφευκτα οι αρμόδιοι θα κληθούν να διενεργήσουν διαγωνισμούς για την αναπλήρωση του κενού αέρος στις άγονες γραμμές. H «συγνώμη» της διοίκησης και οι υποσχέσεις για «ομαλή και εύρυθμη συνέχιση των πτήσεων» κάθε άλλο παρά φέρνουν εφησυχασμό για το μέλλον της.
Oι ορκωτοί λογιστές είχαν κρούσει προ καιρού των κώδωνα του κινδύνου, από την χρήση του 2017, μια και για το 2018 δεν δημοσιεύτηκαν (ακόμα) οικονομικές καταστάσεις.
Eν ολίγοις, έκριναν ότι τα αποτελέσματα και τα ίδια κεφάλαια της αεροπορικής εμφανίσθηκαν αυξημένα επειδή κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών δεν απομειώθηκαν απαιτήσεις σε καθυστέρηση 954.000 ευρώ, δεν σχηματίσθηκε πρόβλεψη 216.000 ευρώ για κάλυψη της αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, αποζημίωσης προσωπικού 196.000 ευρώ, αμοιβές μελών Δ.Σ. 196.000 ευρώ κ.λ.π.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ