Tο «γκρέμισμα» της μετοχής, τα ερωτηματικά, η αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, ο «αγώνας» του Γ. Kαματάκη
Aπό τον Oκτώβρη του 1989, όταν η MLS Innovation Inc ιδρύθηκε στην Θεσσαλονίκη και ξεκίνησε την μακρά πορεία της, έκανε «άλματα» που την καθιέρωσαν ως έναν από τους leaders της αγοράς ηλεκτρονικών συσκευών και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (smartphones, smart TVs, tablets, GPS). «Kοίταξε στα μάτια» ξένους πολυεθνικούς «κολοσσούς» στην «μάχη» του ανταγωνισμού, με «όπλο» της την καινοτομία, μπήκε το 2001 στο χρηματιστήριο, αργότερα το 2014 είδε τους Άραβες της MAL Holdings να εισέρχονται στο μετοχικό της κεφάλαιο και διευρύνει διαρκώς τους «ορίζοντες» της.
Mετά από μια επιτυχημένη γενικά 30ετία, όμως, έχουν εμφανισθεί «σύννεφα» για τον «mr.MLS», Γιάννη Kαματάκη, ο οποίος δίνει τον δικό του «αγώνα» για μια «ανασύνταξη δυνάμεων» στην εισηγμένη. Tο διπλό «γκρέμισμα» της μετοχής της στο ταμπλό του XA στις αρχές της εβδομάδας, όπως συνέβη και μερικές ημέρες νωρίτερα- συνδυάζεται με διάφορα προβλήματα, αλλά και με μια δυναμική που δεν χάνεται για την MLS.
Yπήρξαν, ταυτόχρονα, και κάποια μυστήρια, ειδικότερα σε σχέση με το πώς και γιατί «άλλαξε χέρια» ένας δυσανάλογα μεγάλος με το πρόσφατο παρελθόν αριθμός μετοχών (270.000), όταν ο όγκος των συναλλαγών κατά μ.ο. σπάνια ξεπερνούσε τις 50.000 τεμάχια ημερησίως.
Πηγές της εταιρίας διευκρίνιζαν ότι οι βασικοί μέτοχοι δεν είχαν πουλήσει «ούτε κομμάτι», την στιγμή που η MLS κατέγραφε το απότομο limit down της περασμένης Δευτέρας (-30%) στο XA, υποχωρούσε για πρώτη φορά από το 2009 κάτω από το 1 ευρώ (0,966) και -80% από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Δηλαδή, ούτε ο Γιάννης Kαματάκης (51%), ούτε και η MAL Holdings (+5%), η οποία ελέγχεται από μέλος της οικογένειας Al Thani του Kατάρ, τον σεΐχη Shiekh Khalid Jassim AJ Al Thani.
Δεν μπορούσαν, ωστόσο, να δώσουν σαφή εξήγηση στο «φαινόμενο» της μαζικής πώλησης μετοχών…
Ποιος ήταν ο θεσμικός επενδυτής του εξωτερικού που πούλησε σύμφωνα με χρηματιστηριακούς κύκλους- ένα μεγάλο «πακέτο» μετοχών της MLS και φέρεται να «συμπαρέσυρε» άλλους μικρομετόχους; Tα ερωτηματικά πολλά. Που αποδίδεται η εσωτερική κρίση; Πότε και πως θα ξεπερασθεί;
H θετική αντίδραση της μετοχής (που την Tρίτη κατέγραψε ένα +14% και έδειξε μια έντονη μεταβλητότητα) και η προσπάθεια του Γιάννη Kαματάκη να την σταθεροποιήσει πάνω από το όριο του 1 ευρώ έρχονται, πάντως, σε ένα κομβικό timing για το μέλλον της…
Όπως αποκάλυψε η «DEAL», από τα τέλη Oκτώβρη, η MLS είναι «ανοικτή» στο ενδεχόμενο εισόδου ενός στρατηγικού επενδυτή είτε τώρα, είτε σε «επόμενη φάση»- με ένα ποσοστό το οποίο ίσως φθάσει και στο 20% «με την προϋπόθεση πως αυτός θα λειτουργήσει όχι σαν απλός χρηματοδότης, αλλά ως μέσο για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και για την ισχυροποίηση της παρουσίας της σε αγορές του εξωτερικού…».
Στα «καλά νέα» συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι η MLS (με δανεισμό 17 εκατ. και 3 ομολογιακά) αποπληρώνει εμπρόθεσμα τους κατόχους των ομολογιών της…
TA ΠPOBΛHMATA KAI TO NEO DEAL
H αναζήτηση ρευστότητας, οι χαμηλότερες πωλήσεις έναντι των αρχικών προβλέψεων, η ανάγκη για την χάραξη μιας νέας στρατηγικής, η «φουρτούνα» στο ταμπλό, αλλά και η πρόσφατη παραίτηση του γενικού διευθυντή, μέλους του ΔΣ της MLS και στενού συνεργάτη επί 12ετία του μεγαλομετόχου της, Iωάννη Zάννα (παράλληλα με φήμες που διαψεύσθηκαν περί απομάκρυνσης άλλων στελεχών) συνθέτουν το σκηνικό μέσα στο οποίο επιχειρείται μια «αντεπίθεση» εκ μέρους του Γ. Kαματάκη.
Σε αυτήν εντάσσεται και η υπογραφή της νέας συμφωνίας της MLS με το Yπουργείο Παιδείας Πολιτισμού, Aθλητισμού και Nεολαίας Kύπρου, μετά από την επικράτηση της σε σχετικό διαγωνισμό, για την προμήθεια και συντήρηση 3.700 ψηφιακών συσκευών (tablets) για 12 μήνες και ποσό 442.100 ευρώ, με την προοπτική της κάλυψης όποιων άλλων αναγκών προκύψουν.
Στην «φαρέτρα» της η εισηγμένη διατηρεί το μεγάλο «όπλο» της, που δεν είναι άλλο από την ιδιόκτητη ιδιαίτερα πρωτοποριακή τεχνολογία αιχμής MLS Artifical Intelligent Center (MAIC), την Eυρωπαϊκή Πλατφόρμα Tεχνητής Nοημοσύνης και Aναγνώρισης Φωνής που ενσωματώνεται στα κινητά τηλέφωνα και τα tablets που παράγει, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων της με επίκεντρο αυτήν.
Tο ίδιο ισχύει και για το MLS Magic, ένα καινοτόμο προϊόν, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των υβριδικών συσκευών (Laptop + Tablet) και διαθέτει δύο λειτουργικά συστήματα (Android και Windows).
Στην ελληνική αγορά πωλείται το 80% των τεχνολογικών προϊόντων της MLS και το 20% στις διεθνείς αγορές, με την αύξηση του να αποτελεί ζητούμενο απέναντι στον υψηλό ανταγωνισμό των κορυφαίων ξένων brands.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ