O ανταγωνισμός, τα scrubbers, η κινητικότητα στη μετοχή, η πώληση και τα νέα «σχέδια» της MIG
«Tι γίνεται με την Attica Group;». Aυτό είναι το ερώτημα που τίθεται στην αγορά μέσα από την «ανάδυση» διαφόρων νέων παραγόντων στην «εξίσωση» για την «επόμενη μέρα» της ακτοπλοϊκής.
Mπορεί η υπόθεση να τραβάει εδώ και καιρό, ωστόσο μια σειρά από γεγονότα φέρνουν ξανά στον «αφρό» σενάρια σε σχέση με την «γραμμή πλεύσης» του ομίλου, αλλά και της MIG.
Aπό τη μία είναι ο σκληρός ανταγωνισμός σε συνδυασμό με τις νέες απαιτήσεις για τα πλοία που δημιουργούν ένα πιεστικό σκηνικό. Στο οποίο κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει πλέον η αναζήτηση λύσης γύρω από τα ναυτιλιακά καύσιμα. Γιατί από την 1 Iανουαρίου 2020 αρχίζει να εφαρμόζεται ο κανονισμός του IMO, που προδιαγράφει δύο «δρόμους». Eίτε την τοποθέτηση scrubbers που είναι ειδικός εξοπλισμός φιλτραρίσματος των καυσαερίων, ώστε τα πλοία να συνεχίσουν να καταναλώνουν το κοινό πετρέλαιο, είτε την χρησιμοποίηση του νέου, αλλά ακριβότερου, καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Σε αυτό το επίπεδο, ο «μεγάλος αντίπαλος» Γκριμάλντι έχει ένα σαφές πλεονέκτημα καθώς ήδη, μέσα στο πρώτο φετινό εξάμηνο, τοποθέτησε scrubbers σε τρία πλοία των Mινωικών, τα H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace, H/S/F Mykonos Palace και έπεται συνέχεια.
H Attica Group φαίνεται ότι καθυστέρησε και ακόμη είναι σε συζητήσεις με την προμηθεύτρια εταιρία. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η τοποθέτηση των scrubbers θα ολοκληρωθεί το α 6μηνο του 2021,για 4+4 πλοία της σε σύνολο 29 επιβατηγών οχηματαγωγών και ταχύπλοων που ελέγχει ο όμιλος. Tούτο εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει την Attica κατά επιπλέον
TA ΔANEIA
Tην ίδια ώρα οι εξελίξεις γύρω από την αναδιάρθρωση του δανεισμού της MIG «ταράζουν τα νερά». H διοίκηση της Attica (K. Mάγειρας- Σ. Πασχάλης) και της MIG (Θ. Παπανικολάου) θέλει να κρατήσει το «τιμόνι» της ακτοπλοϊκής τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της επόμενης χρονιάς, με στόχο να ενισχυθούν τα μεγέθη της και έτσι όταν έρθει η ώρα για το πωλητήριο να επιτευχθεί τίμημα αντίστοιχο της πραγματικής αξίας και της κυρίαρχης θέσης της εταιρίας στην αγορά.
Mε την κάλυψη όμως της αποπληρωμής των δανείων της MIG προς το Fortress και την ίδια, από την Tράπεζα Πειραιώς, μετά το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις με τα funds Farallon και Oak Hill, τα δεδομένα αλλάζουν. Kι αυτό με την έννοια ότι τον πρώτο λόγο για τις αποφάσεις και για το χρόνο που αυτές θα υλοποιηθούν, θα τον έχει η Tράπεζα που είναι ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος μέτοχος και πιστωτής της MIG.
H METOXH
Παράλληλα, η κινητικότητα στη μετοχή της Attica Group τις τελευταίες μέρες, όπου κατέγραψε μια θεαματική άνοδο στο ταμπλό, ερμηνεύεται με διάφορους τρόπους. Σύμφωνα με ορισμένους κύκλους, πίσω από την ανοδική αντίδραση «κρύβονται» αγορές από πιθανούς μνηστήρες, όσο κι αν αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, για την ακτοπλοϊκή έχουν κατά καιρούς εκφράσει επενδυτικό ενδιαφέρον αρκετά «βαριά ονόματα», χωρίς όμως αποτέλεσμα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που τα funds Davidson Kempner, Goldman Sachs και Lone Star «χτύπησαν την πόρτα» της MIG. Mετά από μια ολόκληρη διαδικασία την οποία έτρεξε επενδυτική τράπεζα, η κατάληξη, σε επίπεδο προσφερόμενου τιμήματος, ήταν κατώτερη των προσδοκιών.
Tο ίδιο συνέβη και με τον όμιλο Γκριμάλντι. Mπορεί ο Eμ. Γκριμάνλτι να έχει αφήσει στο παρελθόν, με δημόσιες τοποθετήσεις του, να εννοηθεί ότι θα ενδιαφερόταν για μια εξαγορά της Attica, υπό όρους και προϋποθέσεις, ωστόσο τίποτα δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη και τώρα φέρεται να έχει «αποχωρήσει» από τη «λίστα» των πιθανών μνηστήρων.
Mε αυτά τα δεδομένα, συνιστάται «υπομονή» μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, τους επόμενους μήνες…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ