30 εκατ. για επιχειρήσεις που επλήγησαν από την Thomas Cook

Τι ανακοίνωσε το Υπουργείο Τουρισμού

 

Πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ για στήριξη των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση της Thomas Cook ανακοίνωσε το Υπουργείο Τουρισμού.

 

«Μαζί με την πτώχευση της Thomas Cook, πτώχευσε και η τουριστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Κατερίνας Νοτοπούλου.

 

Αναφορικά με τις ενέργειες της κυβέρνησης μετά την πτώχευση της εταιρείας, ο υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι «η χώρα μας ήταν η πρώτη που έλαβε μέτρα μετά την πτώχευση της Thomas Cook, από την πρώτη κιόλας μέρα, ώστε να βγει η ΚΥΑ και να ενεργοποιηθούν τα 80 ένσημα αντί για 100 και ο ένας μήνας παραπάνω επίδομα ανεργίας».

 

Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισμού προανήγγειλε πως «στις επόμενες δύο εβδομάδες θα έχει υπογραφεί ένα πρόγραμμα ύψους 30 εκατομμυρίων για τη στήριξη των εργαζομένων, ποσό πολύ σημαντικό και για το κλείσιμο της φετινής χρονιάς και για την επόμενη και για το 2021».

 

Ποιους αφορά το πρόγραμμα στήριξης από την πτώχευση της Thomas Cook


«Αυτό το πρόγραμμα», προσέθεσε ο κ. Θεοχάρης, «θα είναι για την επιχορήγηση του 100% των εργοδοτικών εισφορών μέχρι το ύψος των 500 ευρώ για τους εργαζομένους των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από το ζήτημα της Thomas Cook».

 

Σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν στα ευρωπαϊκά όργανα, ο υπουργός Τουρισμού ανέφερε:

 

«Στις 24 Οκτωβρίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της καλύτερης προστασίας των καταναλωτών και των εργαζομένων από γεγονότα πτώχευσης, σαν αυτό της Thomas Cook, αλλά και υπέρ της χρήσης ευρωπαϊκών εργαλείων για τη στήριξη των επιχειρήσεων σε τέτοια γεγονότα πτώχευσης.

 

Την ίδια μέρα συνεδρίασε η Ομάδα Εργασίας της Ανταγωνιστικότητας και της Ανάπτυξης και το Υπουργείο, που έλαβε μέρος σε αυτήν τη συνεδρίαση, επαναβεβαίωσε την ανάγκη και τη σημασία της πρόσβασης στη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του τουρισμού.

 

Αυτή είναι μία ανάγκη την οποία θα στηρίξουμε σε όλα τα επόμενα στάδια της συζήτησης σε σχέση με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του 2021-2027, ενώ κάναμε συνάντηση στις 7 Νοεμβρίου και με την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα».

 

«Το φαινόμενο Thomas Cook ανδρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ»


Ο κ. Θεοχάρης συνέχισε ασκώντας δριμεία κριτική στην πολιτική που άσκησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας πως «το φαινόμενο της Thomas Cook είναι ένα φαινόμενο που ανδρώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ένα φαινόμενο που στηρίχτηκε με κονδύλια του ΕΟΤ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που πήρε το 2005, 400.000 ευρώ από τη συνδιαφήμιση με την Thomas Cook και το έφτασε στο 1,4 εκατομμύρια το 2019. Δηλαδή, μαζί με την Thomas Cook, πτώχευσε και η τουριστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό πρέπει επιτέλους να το κατανοήσετε και να σταματήσετε να κουνάτε το δάκτυλο και να μας εγκαλείτε, ενώ έχετε ανοίξει τρύπα στη βάρκα, για το πως κρατάμε τον κουβά. Αυτό δεν πρέπει να συνεχιστεί».

 

Τις δύο επόμενες εβδομάδες το μέτρο στήριξης


Ο υπουργός Τουρισμού στη συνέχεια είπε: «Μιλήσατε για επιτυχία. Η επιτυχία που είχατε ως τώρα είναι η αύξηση του μαζικού τουρισμού την οποία υπηρετήσατε πιστά, μέσα από τη διόγκωση του μαζικού τουρισμού, τους tour operators της Thomas Cook και άλλους, διογκώσατε το πρόβλημα και μας παραδώσατε ένα πρόβλημα το οποίο όταν έσκασε ήταν 256% μεγαλύτερο απ’ ό,τι ήταν όταν ήρθατε το 2015».

 

Ο κ. Θεοχάρης είπε επίσης ότι «ύστερα από συνεννόηση με συναρμόδια υπουργεία, στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία για το μέτρο της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών στο 100% για τους εργαζόμενους επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση της Thomas Cook».

 

Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε επίσης πως «το γεγονός ότι δράσαμε άμεσα και το γεγονός ότι στηρίξαμε τους επαγγελματίες του κλάδου είναι ο λόγος για τον οποίο και τον Σεπτέμβριο τα στοιχεία είναι θετικά, με αύξηση στα έσοδα 16% σε σχέση με πέρσι και 14% αύξηση στο εννιάμηνο».

 

Τέλος, ο υπουργός Τουρισμού προανήγγειλε την ενίσχυση του προγράμματος διαφημιστικής προβολής του ΕΟΤ για την επόμενη χρονιά, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «ήδη ξεκινήσαμε τη διαφημιστική προβολή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τη χειμερινή περίοδο, ώστε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την τουριστική κίνηση στους δύσκολους μήνες του χειμώνα. Αλλά θα ξεκινήσει και διαφημιστική προβολή της χρονιάς τον Ιανουάριο του 2020. Όχι όπως το 2019 που ξεκίνησε 4 εβδομάδες πριν τις εκλογές».

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ