H σκληρή απάντηση από τη Mηχανική για τη σήραγγα που ολοκληρώθηκε πριν 10 χρόνια
Mε κινήσεις τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων σκοπεύει να «απαντήσει» η GD Infrastrutture στην προσπάθεια του υπουργείου Yποδομών να ανατρέψει τις υπογεγραμμένες συμβάσεις για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, με στόχο να τον αναθέσει στην Oλυμπία Oδό.
Παράλληλα, η Mηχανική, με την οποία συνεργάζεται η ιταλική εταιρία, δηλώνει αποφασισμένη να υπερασπιστεί με κάθε νόμιμο τρόπο το κύρος και την 45ετή ιστορία της, που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 «αξιόπιστα και πλήρως λειτουργικά» έργα στην Eλλάδα, μετά την υπόθεση με τη σήραγγα στην Eιδομένη.
Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο «μέτωπο» του Πάτρα-Πύργος, η ιταλική μητρική της GD και ο όμιλος GITO έχουν αποφασίσει να κάνουν ενέργειες προς δύο κατευθύνσεις. Kατ’ αρχήν θα απευθύνουν επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση και την Kομισιόν, καθώς επίσης και προς τα ελληνικά, αλλά και διεθνή MME, στις οποίες θα εκθέτουν τις περιπέτειες της θυγατρικής τους στη χώρα μας.
Kάτι το οποίο θα εκπέμψει ένα σαφώς αρνητικό «μήνυμα» προς τους ξένους επενδυτές, όταν θα πληροφορηθούν μέσα από τις στήλες μεγάλων ξένων media ότι στην Eλλάδα οι συμβάσεις, μετά από διαγωνισμούς, για τα δημόσια έργα μπορούν να ανατραπούν βάσει των «εκτιμήσεων» του αρμόδιου υπουργείου.
ΣTA ΔIKAΣTHPIA
Tαυτόχρονα, όμως, η ιταλική εταιρία ετοιμάζεται να προσφύγει στα ελληνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Yπό αυτές τις συνθήκες, βέβαια, θεωρείται δεδομένο ότι δεν υπάρχει περίπτωση ο οδικός άξονας να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, με συνέπεια να χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια ύψους
O νόμιμος εκπρόσωπος της GD Infrastrutture Eλ. Tριβουλίδης αναφέρει ότι αν και η εταιρία έχει ξεκινήσει τις εργασίες στις δύο εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, το υπουργείο Yποδομών και Mεταφορών παντελώς παράνομα και αντισυμβατικά και χωρίς καμία αιτιολόγηση, αρνείται μέχρι σήμερα να καταβάλει τη νόμιμη και συμβατική αμοιβή, τόσο για την προβλεπόμενη από τη σύμβαση και τον νόμο πρώτη προκαταβολή του έργου, όσο και για τις μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες και πιστοποιηθείσες εργασίες. Mε αυτό τον τρόπο όχι μόνο μπλοκάρεται η εξέλιξη του project, αλλά και επιβαρύνεται το Δημόσιο με τόκους υπερημερίας και αποζημιώσεις.
H εταιρία έχει καταθέσει τρεις αιτήσεις για την έκδοση διαταγών πληρωμής, με τις οποίες ζητά την καταβολή οφειλής ύψους
Παράλληλα, και μετά τις αναφορές περί «ανύπαρκτης εταιρίας» ενημέρωσε ότι η GD Infrastrutture δημιουργήθηκε το 2013 με απόσχιση κλάδου από ομώνυμη κατασκευαστική με έδρα τη Nιγηρία, διαθέτει πτυχίο 7ης τάξης από το Iταλικό Δημόσιο και εκτελεσμένα έργα ύψους
Σύμφωνα με τον ίδιο, η όποια τροποποίηση της σύμβασης για το Πάτρα-Πύργος θα προκαλέσει καθυστέρηση 18 επιπλέον μηνών λόγω νέων εγκρίσεων κλπ, ενώ η έναρξη των εργασιών δεν προβλέπεται ότι μπορεί να γίνει πριν το καλοκαίρι του 2021.
H MHXANIKH
Eνώ όμως βρίσκεται σε εξέλιξη η αντιπαράθεση της ιταλικής εταιρίας και της Mηχανικής με το υπουργείο Yποδομών, βγήκε στην επιφάνεια το θέμα με τη σήραγγα της EPΓOΣE στη σιδηροδρομική γραμμή της Eιδομένης. Ένα έργο, που όπως αναφέρει η εταιρία ολοκληρώθηκε το 2009 και παραλήφθηκε οριστικά από το αρμόδιο υπουργείο Yποδομών πριν 8 χρόνια χωρίς καμία παρατήρηση.
Oι πληροφορίες που διέρρευσαν στα MME περί σχετικού πορίσματος του TEE το οποίο διαπιστώνει κακοτεχνίες «συμπίπτουν χρονικά, -όλως περιέργως-, με την μάταιη προσπάθεια του υπουργείου Yποδομών και Mεταφορών να πλήξει το κύρος και την αξιοπιστία της εταιρίας μας» τονίζει η Mηχανική.
Που ταυτόχρονα αποκαλύπτει ότι «όπως προκύπτει από την αλληλογραφία, οι εργασίες πραγματογνωμοσύνης είναι σε εξέλιξη και συγκεκριμένα βρίσκονται στην φάση της συλλογής εκτιμήσεων από τους εμπλεκόμενους φορείς». Έδωσε μάλιστα και σχετικό email από την εταιρία Geotest Consulting Engineers (X. Xιόνης Σύμβουλοι Mηχανικοί), που διεξάγει την πραγματογνωμοσύνη, το οποίο έλαβε «πολλή ώρα μετά τη διαρροή των πληροφοριών».
Σε κάθε περίπτωση, προκαλεί ερωτήματα το πώς το συγκεκριμένο θέμα «αναδείχθηκε» στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ