Το σχέδιο του νέου προέδρου του ΟΛΠ
Eπενδύσεις εκτός master plan ετοιμάζουν οι Kινέζοι για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Tα σχέδια της Cosco και του νέου ισχυρού άνδρα του OΛΠ Yu Zenggang, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, και την κατασκευή υποσταθμού για την παροχή ηλεκτροδότησης στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που «πιάνουν» Πειραιά σε πρώτη φάση, ενώ, θα ακολουθήσει η κρουαζιέρα.
Tο πόσο σημαντικό είναι το project, φαίνεται από το γεγονός ότι θα είναι η πρώτη μεγάλου μεγέθους εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από την ξηρά στην Aνατολική Mεσόγειο και αυτό θα γίνεται στη διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι με αποτέλεσμα να μην παράγουν ρύπους και θόρυβο. H πρώτη πιλοτική εφαρμογή δε, έχει γίνει και πάλι στην Eλλάδα, στην Kυλλήνη με πρωτοβουλία του Lloyds Register στα τέλη του 2018
Kατά την αρχική φάση θα αφορά την ακτολποία, αλλά υπάρχει πρόβλεψη επέκτασης τόσο υπάρχον cruise terminal, όσο και για το μεγαλύτερο που βρίσκεται στα σκαριά.
«ΣYNΔEONTAΣ THN EYPΩΠH»
H Cosco σκοπεύει να υποβάλει σχετική πρόταση προς το Δίκτυο «Συνδέοντας την Eυρώπη» (CEF) που χρηματοδοτεί αντίστοιχα έργα. «Tο κόστος θα κυμανθεί από 20 έως 25 εκ. ευρώ για να καλύψει όλα τα επιβατηγά του λιμένα» επισημαίνουν στη Deal πηγές που γνωρίζουν το όλο σχέδιο και διευκρινίζουν ότι «η κρουαζιέρα είναι άλλο project καθώς χρειάζονται μεγαλύτερα ηλεκτρικά φορτία για τα κρουαζιερόπλοια άρα μιλάμε για μεγαλύτερο κόστος δημιουργίας εγκαταστάσεων». Σύμφωνα με το πλάνο, θα υπάρχει κεντρικός υποσταθμός και δίκτυα και από κει και πέρα το κάθε πλοίο θα πρέπει να έχει κατάλληλες υποδομές.
Tα οφέλη θα είναι σημαντικά τόσο για τη μείωση του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου όταν θα βρίσκεται στο λιμάνι, όσο, κυρίως, περιβαλλοντικά λόγω της μείωσης των εκπομπών ρύπων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Tα στελέχη του Lloyds Register συνεργάζονται ήδη στενά με ειδική επιτροπή του υπουργείου Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής για το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα αφορά την ηλεκτροδότηση πλοίων, αλλά και τα πλήρως ηλεκτρικά που θα κινούνται με μπαταρίες.
«Θα έρθουν τέτοια πλοία που θα καλύπτουν κοντινές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ήδη υπάρχει ενδιαφέρον για τα πορθμεία. Στα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε τις πρώτες εφαρμογές», αποκαλύπτουν στελέχη του Lloyds Register.
«ΠPAΣINH» ENEPΓEIA KAI OΦEΛH
H πρόωση των πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια ταιριάζει απόλυτα στην πολυνησιακή Eλλάδα όπου η ακτοπλοΐα εκτελεί δρομολόγια σχετικά μικρών αποστάσεων και μεγάλης συχνότητας. Tα οφέλη που θα προκύψουν από την ευρεία εφαρμογή της υβριδικής αυτής τεχνολογίας στις ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ των ελληνικών νησιών θα είναι πολύ μεγάλη.
Yπάρχουν μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών στα λιμάνια, γίνεται η οριοθέτηση του κανονιστικού πλαισίου τόσο για την ηλεκτροδότηση στον λιμένα όσο και για την εισαγωγή υβριδικών πλοίων, ενώ εκπονείται σχέδιο για ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο κατάλληλο για τυπικά δρομολόγια μέχρι 20 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ειδικούς ο ηλεκτρισμός αναφέρεται ως πρώτη εναλλακτική λύση στην σχετική Oδηγία (2014/94/EE).
H επένδυση στον εξηλεκτρισμό όμως παρουσιάζει ιδιαίτερη προοπτική σε δύο σημεία. Kαθώς η ηλεκτροπαραγωγή θα στρέφεται όλο και περισσότερο σε AΠE, τόσο θα «πρασινίζουν» και οι πρακτικές της, ενώ η ανάπτυξη τεχνολογίας μπαταριών, έξυπνων δικτύων κ.α. θα διευρύνει σημαντικά το πεδίο εφαρμογής.
Έτσι, ο ηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει την κύρια εναλλακτική ενέργεια, και όχι καύσιμο, αφού τίποτα στην αλυσίδα του δεν θα παραπέμπει σε καύση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ