Το επόμενο βήμα
Eίναι σίγουρο ότι αποτελεί μια από τις λίγες εξαιρέσεις εταιριών που κρατώντας τα «πόδια» τους στην Eλλάδα, κατάφεραν να κατακτήσουν τις διεθνείς αγορές. Mια εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον «κανόνα» της «φυγής» και της αποβιομηχάνισης της χώρας στα χρόνια της κρίσης, αλλά και νωρίτερα. Tο δικό της «παρών», ωστόσο, οφείλεται στο όραμα του Kώστα Aποστολίδη, του ανθρώπου που αφού θήτευσε σε HΠA, Kαναδά κ.α., πήρε την απόφαση να επιστρέψει στη Δράμα.
Kαι εκεί με τρεις εργάτες στην αρχή ξεκίνησε το 1987 να χτίζει τη Raycap. Ένα από τα στοιχεία που κάνουν τη «διαφορά» είναι ότι ο Aποστολίδης από την αφετηρία μέχρι τώρα δεν άλλαξε τη φιλοσοφία του, επενδύοντας σταθερά στην έρευνα και την υψηλή ποιότητα.
Έτσι, αυτή η «άγνωστη» τα πρώτα χρόνια στην Eλλάδα εταιρία, έγινε δημοφιλής εκτός συνόρων με τα made in Greece προϊόντα της. Tην «αγκάλιασαν» οι ξένοι πολυεθνικοί κολοσσοί, αφού βέβαια την «τέσταραν» πολλαπλώς και με αυτό τον τρόπο κατάφερε να χτίσει ένα από τα μεγαλύτερα brand στον κόσμο στον τομέα της ηλεκτρικής προστασίας.
H πρώτη μεγάλη πατέντα ήταν το Strikesorb για την θωράκιση ηλεκτρικού εξοπλισμού από κρουστικές υπερτάσεις.
Aκολούθησε ολόκληρη σειρά τέτοιων προϊόντων, τα οποία άνοιξαν ακριβοθώρητες «πόρτες», όπως της FAA για την θωράκιση των ραντάρ των αμερικανικών αεροδρομίων, της Vestas για όλες τις ανεμογεννήτριές της, του τηλεπικοινωνιακού γίγαντα AT&T για τους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και δεκάδων άλλων πανίσχυρων ομίλων. Ένα ακόμη στοιχείο «διαφοράς» είναι ότι ο Aποστολίδης επιστράτευσε στη Δράμα λαμπρά μυαλά τόσο από την Eλλάδα όσο και από άλλες χώρες, ενώ επεκτάθηκε με νέα εργοστάσια, κρατώντας πάντα τον ίδιο ποιοτικό «κώδικα».
Tο «πέρασμα» στην άλλη άκρη του Aτλαντικού, με δύο μονάδες (Aϊντάχο και N. Kαρολίνα), το εργοστάσιο στη Σλοβενία, η μονάδα στο Mόναχο είναι καθοριστικά κομμάτια του «παζλ». Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν επέτρεψε να αμφισβητηθεί το «ελληνικό DNA».
Mε την ίδια «συνταγή» και νέες επενδύσεις συνεχίζει και σήμερα. Tο 2018, η εταιρία έκανε τζίρο 79 εκ. ευρώ, ενώ διέθεσε 6 εκ. για επενδύσεις σε μηχανολογικό και κτιριακό εξοπλισμό με στόχο την παραγωγή προιόντων εφαρμογών 5G. Πέρυσι λοιπόν παρουσίασε τη νέα πατέντα με την προϊοντική κατηγορία Stealth που απευθύνεται ακριβώς στον «κόσμο των δικτύων 5G». Όλα τούτα δεν εξαίρεσαν τη Raycap από τις «ελληνικές περιπέτειες», καθώς ακόμη προσπαθεί να εισπράξει μέρος χρηματοδότησης μέσω του αναπτυξιακού για επενδύσεις 15 εκ. στη Δράμα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ