Κρίσιμες είναι οι επόμενες μέρες για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, «Ελ. Βενιζέλος» αφού αναμένεται ανακοίνωση του αγοραστή του χαρτοφυλακίου αεροδρομίων του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου Hochtief.
Ωστόσο η διαδικασία μπορεί να οδηγηθεί σε ναυάγιο λόγω του χαμηλού τιμήματος που προσφέρουν οι υποψήφιοι και υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ που είναι και το κατώτερο όριο που έχουν ορίσει οι Γερμανοί.
Γάλλοι, Κινέζοι και Σιγκαπούροι φέρεται να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεκδίκηση του αεροδρομίου με πρώτους τους Γάλλους με την εταιρεία Vinci η οποία ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται η ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου και συμμετέχει σε άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί αλλά και τη Fraport που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Φραγκφούρτης.
Ακολουθεί ο κινεζικός όμιλος HNA Group που ελέγχει την τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας (Hainan Airlines) και έχει προχωρήσει σε σειρά εξαγορών τους τελευταίους μήνες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται το 49% σε τουρκική αεροπορική εταιρεία cargo, η απόκτηση θυγατρικής της General Electric στα πλοία μεταφοράς container, κλπ.
Ανεπιβεβαίωτη είναι η ακόμη πληροφορία που θέλει την Changi Airport από τη Σιγκαπούρη να επιχειρεί να μπει στο παιχνίδι απόκτησης του «Ελ. Βενιζέλος».
Η κυβέρνηση ευελπιστεί πως θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός των Γερμανών καθώς επιθυμεί να προχωρήσει άμεσα στην επέκταση της σύμβασης του «Ελευθ. Βενιζέλος». Η Hochtief, που ελέγχεται πλέον από την ισπανική ACS (συμμετέχει στις κοινοπραξίες της Ιονίας Οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας), πωλεί τον τομέα που διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Αθήνα (ελέγχει το 26,7%), τα Τίρανα (47%), το Σίδνεϋ (5,6%), το Ντίσελντορφ (20%), το Αμβούργο (34,8%) και τη Βουδαπέστη (49,6%).
Ο γερμανικός όμιλος έχει ανακοινώσει πως στην περίπτωση που δεν αποδώσει ο διαγωνισμός για την πώληση του τομέα διαχείρισης αεροδρομίων θα εξετάσει την αυτόνομη εισαγωγή της θυγατρικής που ασχολείται με συμβάσεις παραχώρησης στο Χρηματιστήριο.