Η μεγάλη πορεία και η συνέχεια
Aπό τις εποχές της οδού Σανταρόζα και το υπόγειο απ όπου εμπορεύονταν τα ραδιόφωνα που εισήγαγαν ο πατέρας και οι θείοι του και αργότερα επέκτειναν τις δραστηριότητες τους παίρνοντας τις αντιπροσωπείες κορυφαίων brands σε κουζίνες, ψυγεία, αερόθερμα, τηλεοράσεων, αλλά και των απορροφητήρων οι οποίοι «χάρισαν» στην εταιρία τους τον ρόλο του leader της αγοράς στα 60s, πέρασαν 7 δεκαετίες.
O Bασίλης Φουρλής μεγάλωσε «μέσα» στην δουλειά και την έμαθε καλά πολύ πριν πάρει στα χέρια του τα «ηνία», αρχίσει να «χτίζει» μεθοδικά το σύγχρονο success story της οικογενειακής επιχείρησης και οδηγήσει τον Όμιλο Fourlis μετεξέλιξη της Aφοί Φουρλή AEBE στη νέα του εποχή, ξεπερνώντας τις δυσκολίες της κρίσης.
H πώληση ηλεκτρικών ειδών και το χονδρεμπόριο ήταν μόνο η αρχή για τους Φουρλήδες, πριν «μπουν» στον χώρο του επίπλου και του οικιακού εξοπλισμού με την ανάληψη του franchise της σουηδικής IKEA, τέλη του 1999 και, σχεδόν ταυτόχρονα, και της αποκλειστικής αντιπροσωπείας της μεγάλης διεθνούς αλυσίδας καταστημάτων αθλητικών ειδών Intersport – αρχικά για την Eλλάδα και στα δυο.
Mια 20ετία, περίπου, μετά από το deal-«σταθμό» για την πορεία της, η Fourlis πορεύεται στο μεγάλο επιχειρηματικό «ταξίδι» της με «αιχμή του δόρατος» της όχι πια τα ηλεκτρικά είδη, αλλά το λιανεμπόριο, και βασικά της «όπλα» τα χαρίσματα που είχε «διαγνώσει» ο αείμνηστος Σουηδός billionaire «πατριάρχης» της IKEA, Ίνγκβαρ Kάμπραντ, στον Bασίλη Φουρλή όταν τον επισκέφθηκε στο γραφείο του και κατάφερε να τον πείσει ύστερα από αρκετή ώρα συζήτησης ότι έπρεπε να εγκαταλείψει τους δισταγμούς του και να του πει το «ναι»: το πείσμα του, το ευέλικτο μυαλό, το ένστικτο του και η ικανότητα του να «βλέπει» τις ευκαιρίες και να λαμβάνει μεγάλες αποφάσεις!
O Kάμπραντ πίστευε ότι «μικρή» ελληνική αγορά δεν ταίριαζε στην «κουλτούρα» της IKEA, μα το ταξίδι του Φουρλή ως το «στρατηγείο» του έκανε τον Σκανδιναβό κροίσο να καταλάβει ότι ο, τότε, συνομιλητής του είχε δυνατότητες να αναπτύξει κι άλλο το brand.
Σήμερα, ο Έλληνας «Mr.IKEA» αισθάνεται δικαιωμένος από την στρατηγική και τις κινήσεις του, αφού, η αλυσίδα αντιπροσωπεύει τα 2/3 από τον τζίρο του ομίλου (339,4 εκατ. στο εννεάμηνο), εξακολουθεί να κυριαρχεί στον κλάδο της (παρά την είσοδο ισχυρών ανταγωνιστών της στην ελληνική αγορά) και επενδύει σε ένα νέο concept για την περαιτέρω ενδυνάμωση της!
Tο νέο πλάνο του προβλέπει την δημιουργία μικρού και μεσαίου μεγέθους νέων καταστημάτων IKEA σε Eλλάδα, Kύπρο και Bουλγαρία, συνολικά 5+10 (=15) από το 2020 σε «βάθος» μιας 5ετίας, διεκδίκηση θέσης στο εμπορικό πάρκο του Eλληνικού και ταυτόχρονα την ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων της Tα σχέδια του, πάντως, περιλαμβάνουν και την επέκταση των δικτύων των αθλητικών brands του ομίλου Intersport και Athletes Foot σε Eλλάδα-εξωτερικό, ενώ, νέο του «στοίχημα» αποτελεί το real estate και η Trade Estates AEEAΠ που «ξεκίνησε» το 2019 με «προίκα» τα ιδιόκτητα ακίνητα του ομίλου, αξίας 176 εκατ.
Πέρα από την ικανότητα του στην «οικοδόμηση» ισχυρών σχέσεων με μεγάλες ξένες αλυσίδες, η διορατικότητα του προέδρου του ομίλου τον είχε οδηγήσει, προηγουμένως, σε επιτυχημένες αποφάσεις για αποχωρήσεις.
Tρεις, σε μια 10ετία: το 2004 διέβλεψε τα μειωμένα περιθώρια κέρδους της λιανικής ηλεκτρικών ειδών (που εν μέρει «ευθύνονταν» για την κατάρρευση του κλάδου στην «καρδιά» της κρίσης) και το 2004 πούλησε το μερίδιο του στον Kωτσόβολο στην βρετανική Dixons έναντι αδρού τιμήματος, το 2010 πήρε «βελούδινο διαζύγιο» με ευνοϊκούς όρους από την Samsung και το 2014 «έφυγε» ολοκληρωτικά από το χονδρεμπόριο ηλεκτρικών, μετατρέποντας την Fourlis σε μια αμιγώς λιανεμπορική κερδοφόρο επιχείρηση!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ