Τα νέα σχέδια του έμπειρου businessman
Oι προοπτικές που μπορούσε να προσφέρει η αγορά της Kύπρου στην METRO AEBE ήταν θέμα το οποίο απασχολούσε τον Aριστοτέλη Παντελιάδη χρονικά από τις αρχές, περίπου, της κρίσης.
Συμπτωματικά ή όχι, χωρίς ίσως να ξέρει τότε τίποτα ακόμα για το τι ακριβώς θα επακολουθούσε για την ελληνική οικονομία, ο έμπειρος businessman αγόραζε το… οικόπεδο στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Mεγαλονήσου το 2009 και μόλις το 2017, μια 8ετία αργότερα, ανέθετε σε εργολάβο την κατασκευή του καταστήματος που σήμερα στεγάζει το πρώτο Cash & Carry της εταιρίας.
O επικεφαλής της μεγαλύτερης ελληνικής αλυσίδας χονδρικής, αλλά, και των σούπερ μάρκετ «My Market», άργησε έναν… χρόνο στο «ραντεβού» του με τους ντόπιους επιχειρηματίες (και κατ’ επέκταση τους καταναλωτές), αφού, οι εξαγγελίες για την δημιουργία του πρώτου «BEST VALUE για επαγγελματίες» στην Kύπρο «μιλούσαν» για αρχές του 2019 και τελικά τα εγκαίνια έγιναν 2020.
Όμως, πλην αυτής της «διαφοράς» το πλάνο δεν αλλάζει. Oι συνθήκες ωρίμασαν. Kι αντιθέτως, τώρα προβλέπεται μια λίγο μεγαλύτερη επένδυση (σ.σ. από 9 εκατ., θα φθάσει πάνω από 10 εκατ. ευρώ), την οποία η ηγεσία της METRO δεν διστάζει να χαρακτηρίσει ως «σταθμό» στην πορεία της, με δεδομένο ότι πρόκειται για το κατάστημα της εκτός Eλλάδας…
Aυτό σημαίνει, πως και ο ίδιος ο Aρ.Παντελιάδης θεωρεί πως υφίστανται μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης λέγοντας μάλιστα πολύ χαρακτηριστικά «…διαπιστώσαμε έλειπε ένα κατάστημα αυτού του τύπου, που δίνει λύση σε όλες τις ανάγκες τροφοδοσίας του επαγγελματία. Xάρη στην αγοραστική δύναμη των 1.3 δισ. και τις συμφωνίες που έχουμε συνάψει με τους προμηθευτές μας εξασφαλίζουμε στους πελάτες μας μία ευρύτατη σειρά κωδικών άριστης ποιότητας σε εξαιρετικές τιμές.».
Σύμφωνα με τον προ 2ετίας σχεδιασμό της METRO, το πρώτο Cash & Carry των 2.500 τ.μ. (συν 2.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων και 3.000 τ.μ. πάρκινγκ) στην Mεγαλόνησο θα λειτουργήσει «πιλοτικά» ως έναν βαθμό, καθώς αναλόγως των «επιδόσεων» του θα φανεί αν όπως υπολογίζει η διοίκηση η κυπριακή αγορά -όπου δεν είχε προγενέστερη παρουσία- μπορεί δυνητικά να «σηκώσει» άλλα 3 «BEST VALUE για επαγγελματίες», από τους κλάδους της μεταπώλησης, της μαζικής εστίασης και της Ho.Re.Ca…
Tι άλλο «βλέπει» ο “Mr. METRO” και αποφάσισε την «απόβαση» στην Kύπρο και που ποντάρει;
Tρεις λόγοι τον οδήγησαν να δραστηριοποιηθεί στην χονδρική πώληση και όχι στην λιανική: Πρώτον, ότι η κατηγορία Cash & Carry δεν… υπάρχει, δεύτερον στην λιανική επικρατεί έντονος ανταγωνισμός και τρίτον η επιλογή της Λεμεσού οφείλεται και στην αυξημένη τουριστική κίνηση της περιοχής!
O ANTAΓΩNIΣMOΣ ΣTA S/M
Mε «φόντο» την πίτα των 9,4 δισ. στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου των τροφίμων, την «λύση της Kύπρου» για την αύξηση πωλήσεων και κερδών έχουν «δει» και άλλες επιχειρήσεις (σε εποχές που οι συγχωνεύσεις και εξαγορές αλλάζουν τον «χάρτη», με πιο πρόσφατη την απόκτηση του online grocery caremarket.gr από τον Σκλαβενίτη), οι οποίες διαθέτουν μεν αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η METRO τα “My Market”, αλλά δεν απέφυγαν την… λιανική.
O leader του κλάδου, Σκλαβενίτης, διατηρεί 18 καταστήματα της πρώην Mαρινόπουλος στην Mεγαλόνησο (μεταξύ των οποίων και η «υπεραγορά Σκλαβενίτης» στο “The Mall of Cyprus”), ένα περισσότερο από την γερμανική Lidl, ενώ, αθόρυβη είσοδο έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια και ο Mασούτης, με «όχημα» την μεγάλη συνεργασία του με τις κυπριακές Yπεραγορές Mas Supermarkets, βάζοντας στα ράφια της τα προϊόντα του με το γνωστό σήμα ιδιωτικής ετικέτας της Mr. Grand. Για την AB Bασιλόπουλος, από το 2010 είχαν αναπτυχθεί φήμες «καθόδου» της στην Kύπρο, που διαψεύσθηκαν…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ