Παράταση στο διαγωνισμό για ΔΕΠΑ Υποδομών

Παράταση μιας εβδομάδας στην προθεσμία υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

 

Η νέα ημερομηνία είναι η Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου.

 

Η ονοματολογία πάει κι έρχεται στην αγορά αναφορικά με ξένες εταιρίες και funds που φέρονται να ενδιαφέρονται για την απόκτηση του 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το ελληνικό δημόσιο που πουλά το 65% και ο έτερος μέτοχος, τα Ελληνικά Πετρέλαια, πωλούν το 35%.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, φαβορί φέρεται ο Ιταλός διαχειριστής δικτύων διανομής φυσικού αερίου Italgas, και τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στην Ευρώπη, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έβλεπε κι ως προοπτική την εξαγορά του 49% της Εταιρείας Διανομής Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας, που ανήκει σε θυγατρική της Eni.

 

Σχεδόν βέβαιη θεωρείται και η εμφάνιση μεγάλων funds όπως τα αμερικανικά KKR και Blackrock, αλλά και το αυστραλιανό Macquarie.

 

Στα αουτσάιντερ, σε ό,τι αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, συγκαταλέγονται ο γερμανικός ενεργειακός κολοσσός Ε.ΟΝ, η γαλλική ENGIE και ο ένας εκ των δύο Ισπανών διαχειριστών που είχαν διεκδικήσει τον ΔΕΣΦΑ η Reganosa.

 

Ερώτημα αποτελεί η στάση του ΔΕΣΦΑ. Πληροφορίες θέλουν τους μετόχους του Διαχειριστή να εξετάζουν μέχρι τελευταία στιγμή τα δεδομένα, προκειμένου να αποφασίσουν αν θα συμμετάσχουν ή όχι στον διαγωνισμό. Είναι πιθανόν να κατέλθει στον διαγωνισμό η εταιρεία SENFLUGA, που ελέγχει το 66% των μετοχών και αποτελείται από την ιταλική Snam, τη βελγική Fluxys, την ισπανική Enagas και λίαν προσφάτως την Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου. Βέβαια μία τέτοια συμμετοχή θα κλείσει τις πόρτες της συμμετοχής του τελευταίου στον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

 

Το δέλεαρ για την επένδυση στη ΔΕΠΑ Υποδομών είναι η ρυθμιζόμενη απόδοση επί του απασχολούμενου κεφαλαίου WACC που απολαμβάνουν οι θυγατρικές της εταιρείες διανομής αερίου ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ. Η ετήσια απόδοση είναι 8,2% συν premium 1,5%, ανάλογα με την επίτευξη στόχων.

 

Επιπλέον, η ΔΕΠΑ Υποδομών έχει μπροστά της ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα 400 εκατ. ευρώ για την επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου. Η διείσδυση του καυσίμου έχει καθυστερήσει απελπιστικά στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να είναι στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ενώ εξ αυτού του λόγου το πεδίο δράσης του νέου ιδιοκτήτη της είναι μεγάλο και προσοδοφόρο και ιδίως με την προοπτική της μεταβατικής περιόδου προς την πλήρη απανθρακοποίηση.

 

Το ΤΑΙΠΕΔ, με βάση τους όρους του διαγωνισμού, ζητά οι συμμετέχοντες σε αυτόν να έχουν εμπειρία σε κλάδους φυσικού αερίου ή πετρελαίου ή ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι προμηθευτές ή έμποροι. Υπάρχουν οι εξαιρέσεις της νομοθεσίας που δεν επιτρέπουν τέτοιες δραστηριότητες στα δίκτυα διανομής αερίου. Αν, δε, υπάρχει κοινοπραξία, την τεχνική εμπειρία θα πρέπει να την έχει τουλάχιστον ένα από τα μέλη της.

 

Επιπλέον, τα ίδια κεφάλαια μίας εταιρείας που θα συμμετάσχει, θα πρέπει να είναι κατ’ ελάχιστον 350 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο στην τελευταία τριετία κι επιπλέον πάνω από 350 εκατ. ευρώ το τελευταίο έτος των προαναφερόμενων χρήσεων. Αν πρόκειται για fund, θα πρέπει να έχει μη επενδεδυμένο και δεσμευμένο κεφάλαιο τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ.

 

Σε περίπτωση κοινοπραξίας, οι οικονομικές απαιτήσεις πρέπει να ικανοποιούνται από το σύνολο της κοινοπραξίας που σταθμίζεται με τη συμμετοχή καθενός από τα μέλη της. Ένας ακόμη όρος του διαγωνισμού είναι πως στις περιπτώσεις της κοινοπραξίας, το κάθε μέλος θα πρέπει να έχει συμμετοχή τουλάχιστον 10% και ο επικεφαλής 34%.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ