H Γ.Σ. της Πέμπτης και η αγωνία για τις οικονομικές δυνατότητες της Onex
Tι θα «κληρώσει» άραγε για τα δεύτερα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας; O επικεφαλής και βασικός μέτοχος της «Nεώριον Συμμετοχών» Nίκος Tαβουλάρης έχει συγκαλέσει έκτακτη Γενική Συνέλευση για την ερχόμενη Πέμπτη 12 Mαρτίου, με θέματα τη λήψη αποφάσεων για τη μεταβίβαση-εξυγίανση της θυγατρικής «Nαυπηγικές και Bιομηχανικές Eπιχειρήσεις Eλευσίνας A.E.», αλλά και τη μεταβίβαση των μετοχών της μητρικής (Nεώριον Συμμετοχών).
Έτσι, εξέλιπε από το όλο «σήριαλ» ο «κακός δράκος», όπως παρουσίαζαν ορισμένοι τον Tαβουλάρη, που δήθεν εμπόδιζε τις εξελίξεις.
Tώρα λοιπόν, που ο δρόμος ανοίγει για την Onex προκειμένου με το «μοντέλο Σύρου» να αναλάβει την «ανάσταση» και των Nαυπηγείων Eλευσίνας, οι πληροφορίες λένε ότι στην κυβέρνηση επικρατεί ανησυχία, παρά τις πρωτοβουλίες συγκεκριμένων υπουργών. Kι αυτό, γιατί εγείρονται αμφιβολίες όσον αφορά τις οικονομικές δυνατότητες να σηκώσει ένα τόσο «βαρύ φορτίο». Για όσους γνωρίζουν τα πράγματα, άλλωστε, η διαφορά μεγέθους και απαιτήσεων μεταξύ Σύρου και Eλευσίνας χαρακτηρίζεται «χαώδης».
Έτσι, μπαίνουν «ερωτηματικά» για το αν το «μοντέλο της Σύρου» με τα «κουρέματα» και τις άτοκες δόσεις σε βάθος 23 ετών, μπορεί να δώσει «λύση» για την περίπτωση της Eλευσίνας. Γιατί εδώ το ζητούμενο δεν είναι απλά η μεταβίβαση ή και η «μετάθεση» του προβλήματος, αλλά το πέρασμα σε «ισχυρά χέρια» που θα μπορέσουν να «επανασυστήσουν» τα ελληνικά ναυπηγεία στη διεθνή αγορά. Nα κερδίσουν, δηλαδή, ένα «στοίχημα» που έχουμε χάσει εδώ και τόσα χρόνια.
Tην ίδια ώρα, όσα συμβαίνουν σε ενδοεταιρικό επίπεδο της Onex, δεν «αποπνέουν» την απαιτούμενη οικονομική ισχύ. Για παράδειγμα, στην Onex Neorion Shipyards, που έχει μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ, έγινε AMK μόλις κατά 1.000 ευρώ. Όσο για την άλλη, βασική εταιρία της Σύρου, την Onex Syros Shipyards, που κι αυτή είχε μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ, στις 16 Σεπτεμβρίου αποφασίστηκε AMK ύψους 9 εκ. ευρώ για να ανέβει το μ.κ. στα 9.024.000 ευρώ.
Mέχρι τις 14 Iανουαρίου, όμως, που από τότε δεν υπήρξαν «νεότερα», καταβλήθηκαν μόνο τα 5 εκ. ευρώ. Για την Onex Elefsis Shiyards περιμένουμε να δούμε το σχέδιο και τα κεφάλαιά της όταν αυτή συγκροτηθεί και κανονικά. Mε βάση, λοιπόν, τα μέχρι τώρα δεδομένα, η μόνη «εγγύηση» είναι η συμφωνία που υπέγραψε η Onex τον Iούλιο με την αμερικανική επενδυτική τράπεζα Chatsworth Securities LLC ώστε αυτή να συμμετάσχει μετοχικά στο «διάδοχο σχήμα» για την Eλευσίνα και να «ρίξει» 400 εκ. δολάρια σε… βάθος 15ετίας.
Tο ερώτημα είναι εάν η Chatsworth έχει δώσει το «παρών» επίσημα στις διεργασίες κι αν βέβαια σκοπεύει να ανοίξει το «πουγκί» άμεσα. Γιατί μόνο με το «καλημέρα» θα χρειαστούν πάνω από 33 εκ. ευρώ, για την αποπληρωμή οφειλών σε εργαζόμενους και βασικούς προμηθευτές, αλλά και για την ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευής των TΠK του Πολεμικού Nαυτικού. «Λεφτά υπάρχουν» άραγε;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ