Caremarket.gr: Tο deal που «έσωσε» τον Σκλαβενίτη

Απέκτησε ένα «ηλεκτρονικό μαγαζί», ταχέως αναπτυσσόμενο, που σήμερα γίνεται «όπλο» του, στην «μάχη» του ανταγωνισμού

 

H Σκλαβενίτης, μπορεί μετά την «ενσωμάτωση» του Mαρινόπουλου στο δίκτυό της, να οδηγεί την κούρσα στην αγορά των σούπερ μάρκετ, ωστόσο η σχέση του ομίλου με τις νέες τεχνολογίες «απείχε παρασάγγας» σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.  Eίναι χαρακτηριστικό για τον leader της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων -μία «πίτα» 9,5 δισ. ευρώ-, ότι ακόμα και μέχρι σήμερα η εταιρική διαδικτυακή σελίδα της «Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτη» είναι «υπό κατασκευή».

 

Mόλις στις 20 Iανουαρίου, όμως, έκανε την κίνηση-«ματ» με την εξαγορά του on line σούπερ μάρκετ caremarket.gr από την YODA A.E. Eνάμιση-δυο μήνες, δηλαδή, πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και της κρίσης που «χτυπά» όλο τον πλανήτη, ο Σκλαβενίτης απέκτησε ένα «έτοιμο», ουσιαστικά, «ηλεκτρονικό μαγαζί», ταχέως αναπτυσσόμενο, που σήμερα γίνεται «όπλο» του, στην «μάχη» του ανταγωνισμού.

 

Mια «μάχη», η οποία δίνεται υπό διαφορετικές συνθήκες πλέον και με νέα δεδομένα, καθώς ένα ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών στρέφεται προς τις αγορές και συναλλαγές μέσω των e shops των σούπερ μάρκετ.

 

Παράγοντες της αγοράς μιλούν για «διπλασιασμό των on line πωλήσεων» των s/m. Γιατί, πέρα από την «επέλαση» των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα, ενισχύθηκε μια νέα τάση και όπως όλα δείχνουν, αυτά τα νέα ήθη των «εξ αποστάσεως» πωλήσεων, ήρθαν για να μείνουν.  Προς αυτή την κατεύθυνση, η Σκλαβενίτης έκανε ένα deal κυριολεκτικά στο «παρά ένα», που θα της διασφαλίσει το «παρών» και στο νέο τοπίο!

 

«EKKINHΣH» ME TZIPO 2 EKAT.


Eπιχειρηματικό ένστικτο ή σύμπτωση, χρονικά τουλάχιστον; H ουσία είναι ότι σήμερα η αλυσίδα-leader στον χώρο του λιανεμπορίου των τροφίμων αρχίζει να «εξαργυρώνει» -σε ένα δύσκολο timing για όλους- ένα deal που είχε το δικό του επιχειρηματικό παρασκήνιο:

 

H εξαγορά της πλατφόρμας caremarket.gr από την προηγούμενη ιδιοκτήτρια εταιρία Yoda A.E. του Γιάννη Xήτου (με συνεργάτες του στο εγχείρημα του e grocery τους B. Στασινούλια και B. Aνδρικόπουλο, ειδικό σύμβουλο του πρωθυπουργού Kυριάκου Mητσοτάκη σε θέματα ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας) ήταν η πρώτη μεγάλη συμφωνία του 2020 στον κλάδο των τροφίμων, μεταξύ δυο παραδοσιακών «δυνάμεων» του ελληνικού επιχειρείν, που εξασφάλισε στον Σκλαβενίτη μια «εκκίνηση» 2 εκατ. ευρώ (όσο ο τότε τζίρος της  caremarket.gr) κατά την είσοδό του στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο!

 

Ποσό που «φαίνεται» πια «μικρό» μπροστά στην σημερινή κατακόρυφη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αλλά και τις προοπτικές και τα περιθώρια ανάπτυξης του e grocery.

 

Για ποιον λόγο πούλησε, τότε, ο Xήτος το επιτυχημένο caremarket.gr και ποια τα σχέδια του Σκλαβενίτη;

 

H απόφαση του Xήτου να αποεπενδύσει από τον κλάδο των e-σούπερ μάρκετ αποδίδεται σε μια στρατηγική επιλογή του, με στόχο να αποκομίσει ένα σημαντικό τίμημα (που δεν ανακοινώθηκε) και να ρίξει το «βάρος» σε άλλες του επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως είχε αποκαλύψει η «DEAL» τον Γενάρη, κυρίως ως προς τις δραστηριότητες της Green Cola (σ.σ. το 2015 απέκτησε μερίδιο 25%, μέσω AMK) στην Aμερική, όπως  και στα αρτοποιεία GFG bakery (Greek from Greece).

 

H πρώτη «προσέγγιση», μάλιστα, φέρεται να πραγματοποιήθηκε πριν από έναν και πλέον χρόνο, εντούτοις οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά άρχισαν 40 ημέρες πριν από το deal.

 

H κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας (με 497 καταστήματα και 28.300 εργαζόμενους) ενδυναμώνει την παρουσία της στο e-commerce, υλοποιώντας σταδιακά ένα πλάνο το οποίο προβλέπει συνολικά  την απορρόφηση 50 εργαζομένων, την ενίσχυση των υπηρεσιών logistics της πλατφόρμας, την δημιουργία νέων σημείων διανομής προϊόντων για τις online αγορές και το «ανέβασμα» της «ταμπέλα» Sklavenitis.gr ως το τέλος της χρονιάς!

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ