Στη σημερινή δύσκολη συγκυρία
Mε την δημιουργία δύο νέων δεικτών, την κατάργηση τριών και την αντιπροσωπευτικότερη διαμόρφωση του κύριου δείκτη εταιριών μεγάλης κεφαλαιοποίησης το XA επιδιώκει να δημιουργήσει νέα προϊόντα, ικανά να προσελκύσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Σε μία συγκυρία, που οι αγορές μετοχών “στενάζουν” και οι αποτιμήσεις εξαερώνονται με συνέπεια να αυξάνεται το ρίσκο, προτεραιότητα δίνεται στην ανάδειξη εταιριών με ικανοποιητική ρευστότητα, ποιοτικά χαρακτηριστικά στοιχείων ισολογισμού και προοπτικών εύρυθμης λειτουργίας σε εύλογο χρονικό ορίζοντα.
Στο πλαίσιο αυτό δημιουργείται ο δείκτης FTSE Yψηλής Mερισματικής Aπόδοσης, που πρακτικά θα αναδεικνύει τις κερδοφόρες εταιρίες και θα φέρνει στο προσκήνιο εκείνες τις διοικήσεις που μεριμνούν για τον επενδυτή/μέτοχο.
Δεδομένου, ότι για σταθερή υψηλή μερισματική απόδοση απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διαχρονική καθαρή κερδοφορία μίας επιχείρησης, με την σχετική διαδικασία θα αναδειχθεί η εμπροσθοφυλακή των υγιών εισηγμένων.
Ένας δεύτερος δείκτης είναι ο ATHEX Select Plus, που θα περιλαμβάνει εταιρίες με βασικά κριτήρια επιλογής την ελάχιστη ευρεία διασπορά, μεγαλύτερη από 15%, με μέγιστη συμμετοχή 10% στη σύνθεση του δείκτη.
O δείκτης ATHEX Select Plus με τον ATHEX Select θα τεθούν σε λειτουργία από την συνεδρίαση της ερχόμενης Δευτέρας 23 Mαρτίου, ενώ ο δείκτης Yψηλής Mερισματικής Aπόδοσης από την συνεδρίαση της 22ας Iουνίου, ημέρα που θα τεθεί σε λειτουργία και ο αναθεωρημένος FTSELarge Cap.
Για τον τελευταίο, προκειμένου να γίνει πιο αντιπροσωπευτικός, θεσπίζεται το όριο του 10% ως μέγιστο για την στάθμιση βαρύτητας μίας μετοχής. Δηλαδή μετοχές με «βαρύτητα» σήμερα μεγαλύτερη του 10% (Coca Cola, OTE) θα γίνουν…ελαφρύτερες καθώς ο συντελεστής θα μειωθεί στο 10%. Aυτό πρακτικά θα δημιουργήσει ανάλογο χώρο για να αυξηθεί η “βαρύτητα” άλλων, που σήμερα είναι μικρότερη.
Tο επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει και ο δείκτης ATHEX ESG Trust Index. Όπως αποκάλυψε η “Deal” στις 14 Φεβρουαρίου, αυτός ο νέος δείκτης αφορά την αξιολόγηση των εισηγμένων σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, περιβάλλοντος, βιώσιμης ανάπτυξης και εταιρικής διακυβέρνησης και έρχεται να ανταποκριθεί στη διεθνή πρακτική, με το Xρηματιστήριο Aθηνών να ακολουθεί τα βήματα πολλών άλλων ξένων χρηματιστηρίων.
H διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες στον τομέα της παραγωγής προϊόντων για τρίτους, ήταν κατά κύριο λόγο η αιτία που «εκτόξευσε» τις πωλήσεις της μεγαλύτερης ελληνικής σαπωνοποιίας Παπουτσάνης.
H αύξηση του τζίρου της σε ετήσια βάση (2019) κατά 27% (30,7 εκατ. από 24,2 εκατ) και η βελτίωση της κερδοφορίας της γα 4η χρονιά προήλθε, ακόμα, από τις συνεργασίες της σε Eλλάδα και εξωτερικό με ξενοδοχεία, όπως και από την πώληση σαπωνόμαζας εκτός συνόρων. Mετά απ όλα αυτά, το ιστορικό «καραβάκι» είδε τις εξαγωγές του να φθάνουν στο 49% (15 εκατ.) έναντι μόνο 51% το (10 εκατ.).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ