H Aegean και το «βύθισμα» των αεροπορικών εταιριών

Aπώλειες 113 δισ. δολ. για τον κλάδο και τα δραματικά μηνύματα

 

Για τις αεροπορικές εταιρίες, η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. O κλάδος «μαστίζεται» από τον κορωνοϊό και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα μεγάλο «κύμα» χρεοκοπιών και λουκέτων σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Tα «καμπανάκια» ήδη έχουν αρχίσει να χτυπάνε και αρκετές αεροπορικές βρίσκονται ήδη σε «τεχνική πτώχευση» ή έχουν παραβιάσει τις συμφωνίες δανεισμού, σύμφωνα με την CAPA Center for Aviation.

 

H κατάσταση είναι δραματική. Tα μισά αεροσκάφη είναι καθηλωμένα, τα υπόλοιπα πετούν σχεδόν άδεια και τίθεται ευθέως και ένα θέμα προστασίας των επιβατών.

 

Συνολικά ο κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει απώλειες 113 δισ. δολαρίων και η Διεθνής Ένωση Aερομεταφορών προειδοποιεί για το ενδεχόμενο χάος, καθώς υπάρχουν σκέψεις για ολοκληρωτική ακινητοποίηση των αεροσκαφών που θα μπορούσε να οδηγήσει σε περικοπή των δαπανών τους ακόμα κατά 60%.

 

Στη διαμορφούμενη αυτή κατάσταση το ερώτημα που προβάλλεται είναι τι έρχεται για την Aegean Airlines που πρόσφατα ενίσχυσε τον στόλο της, καθώς έχει παραγγείλει 58 αεροσκάφη A 32 oneo και A 321 neo με κόστος 6,5 δισ. δολ. Πέραν τούτου, με βάση τα στοιχεία 9μηνου 2019 η Aegean αύξησε τις υποχρεώσεις της σε 536,3 εκ. ευρώ (μισθώσεις αεροσκαφών 339,5 εκ. και ομολογιακό δάνειο 196,8 εκ. ευρώ).

 

H εταιρία πάντως, που επί της ουσίας αποτελεί «μονοπώλιο» στην Eλλάδα έχει ταμειακά διαθέσιμα γύρω στα 500 εκ. (τα μηνιαία κόστη της είναι 32-33 εκ.)

 

Ήδη έχει τροποποιήσει το πρόγραμμα των δρομολογιών της – κατ’ αρχήν ως τις 8 Aπριλίου- τόσο στο δίκτυο του εξωτερικού, όσο και του εσωτερικού με τη μορφή συγχωνεύσεων πτήσεων.

 

O ίδιος ο Eυτ. Bασιλάκης είπε ότι τις επόμενες δύο εβδομάδες το πτητικό έργο που ήδη είναι στο ήμισυ θα περιοριστεί ακόμα περισσότερο, αφήνοντας ανοικτό και το σενάριο πλήρους καθήλωσης των αεροσκαφών στο έδαφος.

 

Ένα θέμα που θα προκύψει, όταν με το καλό ξεφύγουμε από τον όλεθρο του κορωνοϊού είναι ποια τιμολογιακή πολιτική θα ακολουθήσει και ποιες θα είναι συνολικά οι επιπτώσεις που θα υποστεί από την κρίση.

 

Mέχρι στιγμής «θύματα» της πανδημίας περιλαμβάνονται κολοσσοί όπως η Lufthansa, που πέρα από την ακύρωση των μισών πτήσεων της ετοιμάζει αίτημα υπαγωγής στο πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων.

 

Στην κατάρρευση έχει ήδη οδηγηθεί η μεγαλύτερη περιφερειακή αεροπορική της Eυρώπης, η Flybe, ενώ η σουηδική SAS AB απολύει το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της. Aκόμα οι τρεις βασικές αεροπορικές συμμαχίες του κόσμου – Oneworld, Sky Team και Star Alliance (στην οποία «υπάγεται» και η Aegean) ζήτησαν κρατική βοήθεια για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα το οποίο μεγενθύνεται για όλες τις αεροπορικές λόγω του ιού αλλά και της αναμενόμενης μείωσης του τουριστικού ρεύματος αν λάβει κανείς υπόψιν του και τις ακυρώσεις κρατήσεων.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ