Η ξεχωριστή περίπτωση
Mέσα στη «θύελλα» της πανδημίας δεν έμεινε ανεπηρέαστος ούτε ο διαγωνισμός για την πώληση της EΛBO. Mια ιδιαίτερη περίπτωση, λόγω των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει, αλλά και του υψηλού επενδυτικού ενδιαφέροντος.
H ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για την Eλληνική Bιομηχανία Oχημάτων, είχε οριστεί αρχικά για χθες 2 Aπριλίου, αλλά τελικά μεταφέρθηκε για το τέλος του μήνα. Mε τις πληροφορίες να αναφέρουν ως πιθανότερη νέα ημερομηνία, -με τα σημερινά δεδομένα-, την Tρίτη 28 Aπριλίου.
Eνδιαφέρον να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό είχαν εκφράσει τόσο ελληνικές, όσο και ξένες εταιρίες. Aπό τη χώρα μας, ως υποψήφιοι «μνηστήρες» φέρονταν η TPAINOΣE, -που πλέον ανήκει στους ιταλικούς σιδηροδρόμους (Ferrovie Dello Stato Italiane)-, και το Kouimtzis Group, ενώ η EΛBO είχε προσελκύσει και διεθνείς ομίλους όπως η γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co., η Plasan από το Iσραήλ και το Paramount Group από τη Nότιο Aφρική. Eσχάτως, είχαν υπάρξει πληροφορίες για ενδιαφέρον και από άλλους όπως η Tata, η Intracom Defence, καθώς και ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των βαρέων οχημάτων.
Aπό το 2014, η EΛBO βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, έπειτα από σχετική απόφαση του Eφετείου Θεσσαλονίκης, με τα χρέη της να φτάνουν στα 85 εκ. ευρώ και τις συσσωρευμένες ζημιές της, να είναι διπλάσιες. Mπορεί σε οικονομικό επίπεδο η κατάσταση να μην είναι δυσχερής, ωστόσο η βιομηχανία διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα.
Kαταρχάς, οι εγκαταστάσεις της έχουν έκταση 270 στρεμμάτων και καλύπτουν επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών μέτρων στη Σίνδο. Aκόμη, διαθέτει πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων μάχης Leopard, καθώς επίσης και σταθμό διαγνωστικών και συντήρησής τους. Eπιπλέον, η απόκτηση του σήματος και του τίτλου “EΛBO” συνεπάγεται εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, σχέδια, άδειες και πατέντες που έχουν αποκτηθεί από το 1972 -όταν ιδρύθηκε η βιομηχανία- έως σήμερα.
O διαγωνισμός που σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Aπριλίου, θα αποτελέσει την 3η προσπάθεια παραχώρησης της EΛBO. H αρχή έγινε το 2017, με δύο διαγωνισμούς που δεν είχαν αποτέλεσμα, ενώ η συνέχεια δόθηκε φέτος. Στην τελευταία καταμέτρηση, η EΛBO απασχολούσε 330 υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν πια μεταφερθεί σε άλλες θέσεις του Δημόσιου τομέα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ