Επιτήδειοι εκμεταλλεύονται τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις
«Ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται», λέει η παροιμία και αυτό, δεν άργησε να φανεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις αλλαγές που συντελούνται λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της καραντίνας. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή λαμβάνει με ρυθμό… καταιγίδας καταγγελίες καταναλωτών για απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, από επιτήδειους που επιχειρούν να εκμεταλλευθούν το «φρακάρισμα» στη διανομή των παραγγελιών.
Επωφελούμενοι από τις μεγάλες καθυστερήσεις -από 14 ως και 45 μέρες- ή και την πλήρη αδυναμία παράδοσης των online παραγγελιών σε πολλά μεγάλα καταστήματα, επιτήδειοι διαφημίζουν προϊόντα σε προνομιακές τιμές αλλά και σε μικρούς, σε σχέση με τον ανταγωνισμό χρόνους παράδοσης. Συνήθως πρόκειται για τα λεγόμενα «προϊόντα- κράχτες», δηλαδή συσκεύες τεχνολογίας, όπως κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές κ.α. που προσελκύουν μεγάλους αριθμούς ενδιαφερόμενων πελατών.
Όπως διαπίστωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ερευνώντας τις καταγγελίες, πολλά από αυτά τα καταστήματα, αφού λάβουν την είσπραξη για την online παραγγελία του προϊόντος, όχι μόνο δεν το παραδίδουν στο συμφωνημένο χρόνο, αλλά τον μεταθέτουν διαρκώς σε μελλοντικές ημερομηνίες. Με αυτό τον τρόπο, απλά… καθυστερούν την καταγγελία, αφού και δεν επιστρέφουν το ποσό που προεισέπραξαν και δεν αποστέλλουν το προϊόν.
Μάλιστα, όπως διαπίστωσε η έρευνα, αυτές οι επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, ώστε αυτοί να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους. Ήδη, οι υποθέσεις εξαπάτησης έχουν παραπεμφθεί στις εισαγγελικές αρχές, όπου έχουν κατατεθεί μηνυτήριες αναφορές.
Την ίδια ώρα, η εξειδικευμένη στην ψηφιακή ασφάλεια εταιρία Kaspersky περιγράφει ένα «πάρτυ» των κακόβουλων λογισμικών που έχουν σκοπό να κλέψουν τους καταναλωτές, από χάκερς. «Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου έχουν προσπαθήσει εδώ και μήνες να επωφεληθούν από την κρίση των κορονοϊών, ξεκινώντας επιθέσεις phishing και δημιουργώντας κακόβουλο λογισμικό με βασική θεματική τον κορωνοϊό», λέει ο ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky, Alexander Eremin, περιγράφοντας την εμφάνιση τραπεζικού Trojan που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την πανδημία.
Πρόκειται για ιό, ο οποίος «τρυπώνει» στα κινητά, μετά από απλές επισκέψεις σε νόμιμες ιστοσελίδες που έχουν «μεγάλη κίνηση» τις ημέρες του κορωνοϊού (και οι οποίες έχουν επιμολυνθεί νωρίτερα) και υποκλέπτει τα τραπεζικά στοιχεία και την πρόσβαση στους λογαριασμούς του χρήστη, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται κάτι τέτοιο…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ