Στην προσπάθειά του να προστατεύσει της αξίας της Easy Jet, όπως υποστηρίζει, o μεγαλομέτοχος της εταιρίας (με 34% περίπου) Στέλιος Χατζηιωάννου, ζητά την ακύρωση της σύμβασης ύψους 4,5 δισ. Στερλινών με την Airbus, καθώς τα αποθέματα της αεροπορικής θα αρκέσουν μέχρι τον Αύγουστο.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Sir Stelios, η ακύρωση της σύμβασης για 107 πρόσθετα άχρηστα αεροσκάφη είναι ο μόνος τρόπος για να προστατευθεί η αξία της εταιρίας για τους μετόχους και τους ομολογιουχους της.
Ο «Mr easyJet» αναφέρεται και στις δωροδοκίες στελεχών αεροπορικών που φέρεται να έχει πραγματοποιήσει η Airbus, τονίζοντας ότι ο πρόεδρος του ΔΣ της easyJet αρνήθηκε να προχωρήσει σε διερεύνηση του αν έχουν υπάρξει δωροδοκίες από την Airbus για τη διασφάλιση της σύμβασης με τις παραγγελίες αεροσκαφών.
Ο κ. Χατζηιωάννου στρέφεται και κατά της Credit Suisse που με έκθεσή της προβλέπει ότι τα αεροσκάφη της easyJet θα βρίσκονται ξανά στους αιθέρες τον Ιούνιο, κάνοντας λόγο για “καθαρή φαντασία”. «Ολες οι χώρες της Ευρώπης έχουν κλείσει τα σύνορά τους και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ανοίξουν ξανά. Και ακόμη και τότε, κανείς δεν πιστεύει ότι οι πολίτες θα έχουν την πρόθεση να κινηθούν μαζικά σε ταξίδια εξωτερικού… Ο φόβος έχει κυριαρχήσει στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Κάθε χώρα θα θέλει να διατηρήσει μακριά τους ξένους ταξιδιώτες και μετά τη λήξη του lockdown. «Νομίζω ότι η easyJet με τη λήξη των εθνικών περιορισμών θα μοιάζει περισσότερο με μια start up που θα ψάχνει λίγα κερδοφόρα δρομολόγια για λιγότερα αεροσκάφη», τονίζει και σημειώνει ότι απαιτείται σημαντική μείωση του στόλου στα 250 από 350 αεροσκάφη.
Ο μόνος λόγος που η Credit Suisse δημοσιεύει τέτοιες αισιόδοξες προβλέψεις είναι για να παράσχει κάλυψη στα στελέχη της διοίκησης ώστε να διατηρήσουν τη σύμβαση με την Airbus και να πείσει αδαείς νέους επενδυτές να βάλουν κεφάλαια στην εταιρία μόνο και μόνο για να πληρωθεί η Airbus, υπογραμμίζει.