Ο εκλιπών είχε συνδέσει το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής ζωής του με τα ελληνικά ναυπηγεία. Το 1974 ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία από το Νεώριο Συρου.
Την περίοδο 1987 – 1993 διετέλεσε Εμπορικός και Γενικός Διευθυντής στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, από τα οποία αποχώρησε το 1993 συμμετέχοντας στην ομάδα των επιχειρηματιών που αγόρασαν το ναυπηγείο Νεώριο. Την περίοδο 1997 – 2004 διετέλεσε Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τα οποία εν τω μεταξύ είχαν εξαγοραστεί από τον όμιλο Νεώριον, εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.
Από τον Νοέμβριο του 2004 διετέλεσε πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ναυπηγείου Νεώριον, θέση που διατήρησε μέχρι τη μεταβίβαση του ναυπηγείου στον όμιλο ΟΝΕΧ.
Ο Κωνσταντίνος Κοκκάλας έζησε και εργάστηκε σεμνά και διακριτικά, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, παρότι τα ναυπηγεία επί των ημερών της ηγεσίας του κατόρθωναν όχι μόνο να επιβιώνουν αλλά και να εξασφαλίζουν συμβόλαια παρά τις δυσμενείς συγκυρίες για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία της χώρας και τις συνθήκες πρωτοφανούς διεθνούς ανταγωνισμού.
Εκτιμώντας την συνολική προσφορά και παρουσία του, η Ένωση Ευρωπαϊκών Ναυπηγείων, τον Ιούνιο του 2011 τον εξέλεξε πρόεδρο της Ένωσης Ευρωπαίων Ναυπηγοεπισκευαστών (Ship Repair, Maintenance and Conversion), θέση την οποία για πρώτη φορά καταλάμβανε Έλληνας στα 80 χρόνια της.
Ο Κωνσταντίνος Κοκκάλας είχε γεννηθεί στο Βαλτέτσι της Αρκαδίας το 1942 και σπούδασε ναυπηγός και μηχανολόγος-μηχανικός στην Ιταλία (μέλος ΤΕΕ).