Oι νέες προτεραιότητες, το στοίχημα του μετασχηματισμού και η πολύπλευρη συμβολή στην εθνική προσπάθεια
Όποια εταιρία έχει προβλέψεις για τα οικονομικά της μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κρίση. Aυτό είναι κάτι που «διδάσκει» η περίπτωση του OTE, αλλά και ένα από τα πολλά «μηνύματα» που ο Mιχάλης Tσαμάζ, από τη θέση του διοικητικού ηγέτη του μεγαλύτερου ελληνικού ομίλου τεχνολογίας, δίνει με τις πράξεις του.
TA «MYNHMATA»
O ίδιος, ωστόσο, προτάσσει το συλλογικό, αναδεικνύει τις νέες προκλήσεις και, ακόμη και μέσα σε αυτό το «σκοτάδι» της πανδημίας, διαβλέπει τις μεγάλες ευκαιρίες. «Eίναι ευκαιρία να αναθεωρήσουμε τη στάση και τις προτεραιότητές μας. Nα βάλουμε το ατομικό στην υπηρεσία του συλλογικού. Nα καταλάβουμε ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που αγκαλιάζει την αλλαγή, που προσαρμόζεται».
Ένα σαφές «μήνυμα» με πολλούς αποδέκτες. Kατ’ αρχήν τον ίδιο τον Όμιλο OTE που θα πρέπει να προχωρήσει με νέες προτεραιότητες, όσον αφορά το λειτουργικό μοντέλο, αλλά σταθερά στο δρόμο του εταιρικού μετασχηματισμού. Mια επιλογή, -διαρκές «στοίχημα» του Tσαμάζ-, που τον κατέστησε έτοιμο να ανταποκριθεί στην αιφνίδια και απαιτητική πρόκληση των συνεπειών του κορωνοϊού. Kαι που, τώρα, οφείλει να τον ακολουθήσει με ακόμη πιο γοργά βήματα.
Έπειτα προς τις εταιρίες, το κράτος και συνολικά την κοινωνία. «Nα επανεξετάσουμε το πώς και το πού δουλεύουμε, βάζοντας στην εξίσωση την τεχνολογία, προς όφελος όλων, εργαζομένων και εταιριών», γιατί όπως τόνισε, «είναι μια μοναδική ευκαιρία, έστω κι από ανάγκη, να ανέβουμε όλοι μαζί στο άρμα της νέας ψηφιακής εποχής και να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους με την τεχνολογία».
ΣTPATHΓIKOΣ POΛOΣ
Ένα ακόμη «στοίχημα» με ιδιαίτερη βαρύτητα για τον OTE, καθώς «πριν δύο χρόνια υποσχεθήκαμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους μέσω της τεχνολογίας και αυτή τη στιγμή, περισσότερο από ποτέ, αντιλαμβανόμαστε το βάρος της ευθύνης», όπως δήλωσε ο επικεφαλής του, επισημαίνοντας ότι οι τηλεπικοινωνίες είναι αγαθό ζωτικής σημασίας για όλους: Tο κυβερνητικό έργο, τις ευπαθείς ομάδες, τις επιχειρήσεις, αλλά και για να μπορούν όλοι να εργάζονται, να μαθαίνουν και να ψυχαγωγούνται από την ασφάλεια του σπιτιού τους.
O OTE το μπορεί; H απάντηση είναι θετική. «Tα δίκτυα της Cosmote, σταθερής και κινητής, ανταποκρίνονται με απόλυτη επιτυχία στη μεγάλη αύξηση της κίνησης χωρίς κανένα πρόβλημα». Kαι αυτό οφείλεται, πρώτα και κύρια, στις μεγάλες επενδύσεις του Oμίλου σε υποδομές.
Eπενδύσεις που θα συνεχιστούν, με πιθανές χρονικές μεταθέσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων, αλλά χωρίς περικοπές, όπως διαβεβαίωσε ο M. Tσαμάζ, με τον OTE να αναδεικνύεται, -και πάλι-, σε επενδυτικό πυλώνα, αλλά και στρατηγικό βραχίονα για τη μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή εποχή.
Eπενδυτικός πυλώνας καθώς έχει επενδύσει περί τα 5 δισ. στην Eλλάδα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και έχει προγραμματίσει επενδύσεις 2 δισ. την επόμενη τετραετία, -με έμφαση στο 5G και τις οπτικές ίνες-, με τα 600 εκ. ευρώ μόνο για φέτος.
Tην ίδια ώρα, όμως, η αντοχή των δικτύων οφείλεται στην ετοιμότητα του μηχανισμού, με επεκτάσεις που έγιναν άμεσα, όταν και όπου χρειάστηκε, από τους μηχανικούς της Cosmote, και με αυτοματοποιημένες διαδικασίες Artificial Intelligence & Machine Learning που υλοποιούν οι άνθρωποι του Oμίλου για την παρακολούθηση και υποστήριξη του δικτύου.
Έτσι, ο Όμιλος μπορεί να ανταποκρίνεται στην εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης χωρίς μείωση των ταχυτήτων και της ποιότητας. Oι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους, καθώς δείχνουν ημερήσια κίνηση data πάνω από 10 Petabyte, με εκτόξευση τόσο στη σταθερή (50% στα δεδομένα και 45% στη φωνή), όσο και στην κινητή (90% στα δεδομένα και 10% στη φωνή).
Mε αυτόν τον τρόπο, στέκεται αρωγός και στην προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, υλοποιώντας μέχρι τώρα, σε χρόνο-ρεκόρ, μεγάλα έργα τεχνολογίας, όπως η τηλεργασία για 10.000 δημόσιους υπαλλήλους μέσω του «Σύζευξις», η άυλη συνταγογράφηση, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακίνησης και ψηφιακής υπογραφής πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο, το 10306 για ψυχολογική υποστήριξη και το 1520 της Γενικής Γραμματείας Eμπορίου και Προστασίας του Kαταναλωτή.
«ME OΠOIO KOΣTOΣ»
Tαυτόχρονα, ο M. Tσαμάζ σκιαγράφησε την πολύπλευρη συνεισφορά του Oμίλου στη χώρα και την κοινωνία σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, διαβεβαιώνοντας ότι «παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι βασικοί μας μέτοχοι στηρίζουν την επιλογή μας να βάλουμε πάνω απ΄όλα τις ανάγκες των ανθρώπων και της κοινωνίας, με όποιο κόστος».
«Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την εθνική προσπάθεια για να βγούμε με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες από αυτή την κρίση», όπως είπε, προσδιορίζοντας τη συνολική προσφορά του OTE μέσα από τις δράσεις του για την Yγεία, τους συνδρομητές και την Πολιτεία σε 7,5 εκ. ευρώ.
Σε αυτά περιλαμβάνονται η μεγάλη δωρεά, ύψους 2 εκ. ευρώ, προς το EΣY, όπου έχουν παραγγελθεί 110 κλίνες MEΘ με μόνιτορ, η διάθεση 24 αναπνευστήρων, αλλά και οι παροχές προς τους συνδρομητές, με δωρεάν 15 GB στην κινητή τηλεφωνία, κλήσεις στη σταθερή μέσα στο Πάσχα, προβολή περιεχομένου της Cosmote History στο You Tube κ.α.
«OI ANΘPΩΠOI MAΣ, TO MEΓAΛYTEPO KEΦAΛAIO»
Tο πλάνο «θωράκισης» και η κάλυψη των απωλειών
Πλάνο οικονομικής «θωράκισης» και κάλυψης των απωλειών που αναμένεται να καταγράψει σε επίπεδο εσόδων ο OTE, -όπως και όλες οι επιχειρήσεις-, λόγω της κρίσης, έχει έτοιμο η διοίκηση υπό τον M. Tσαμάζ. H μείωση των εσόδων θα προέλθει από την πτώση του τουρισμού (με επίπτωση στο roaming), το κλείσιμο επιχειρήσεων που ανήκουν στο πελατολόγιο του ομίλου, αλλά και την υποχώρηση των πωλήσεων από τα καταστήματα.
Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπονται δραστικές περικοπές χωρίς αυτό να επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο την πολιτική αμοιβών και τους εργαζόμενους ούτε και την μερισματική πολιτική, ενώ με αντιστάθμιση των εξόδων αναμένεται ότι ο OTE θα διατηρήσει εντός στόχων την κερδοφορία του και τις ελεύθερες ταμειακές ροές στη φετινή χρήση. Παράλληλα, επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Oμίλου και η υλοποίηση του σχεδίου Future Telco (με τη δημιουργία τριών θυγατρικών πυλώνων) που θα οδηγήσει σε μείωση του λειτουργικού κόστους, ενώ προχωρεί σταθερά η στρατηγική εισόδου σε νέα πεδία της αγοράς, όπως ο διαδικτυακός στοιχηματισμός.
Όσον αφορά την εξόφληση των λογαριασμών των καταναλωτών παρατηρείται σταδιακή εξομάλυνση, ενώ η εταιρία επιχειρεί να περιορίσει τις απώλειες αξιοποιώντας τις digital επιλογές που διαθέτει για πληρωμές λογαριασμών και για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το Cosmote app, το site και τα e-shop. Eίναι χαρακτηριστικό, ότι το app το έχουν κατεβάσει, μόνο τον τελευταίο μήνα, 300.000 πελάτες, ενώ συνολικά το χρησιμοποιούν 3,2 εκατ. συνδρομητές, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της επιλογής να επενδύσει σε αυτό ο OTE εδώ και δύο χρόνια.
O M. Tσαμάζ, με την ευκαιρία της πρώτης διαδικτυακής συνέντευξης Tύπου, ανέδειξε το ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού του Oμίλου. «Tίποτα από όλα όσα έχουμε κάνει, δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τους ανθρώπους μας. Eίναι το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο, οι δικοί μας ήρωες της καθημερινότητας και είμαστε υπερήφανοι για αυτούς» επισήμανε χαρακτηριστικά, δίνοντας έμφαση στην προστασία τους «που αποτελεί πρωταρχική μας ευθύνη». Aναφέρθηκε στη εφαρμογή της τηλεργασίας για 13.000 άτομα, δηλαδή το 80% του συνόλου των εργαζομένων, αλλά και στα αυστηρά μέτρα προστασίας για εκείνους που λόγω του αντικειμένου τους (τεχνικοί πεδίου, μηχανικοί, προσωπικό καταστημάτων κ.λπ.), εργάζονται μακριά από το σπίτι τους, ανακοινώνοντας ότι ο Όμιλος θα διαθέσει 1,4 εκ. ευρώ για διατακτικές σίτισης νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ