O πρόεδρος της εταιρίας μιλάει για τη «γέννηση», τη γιγάντωση και τα πλάνα του δεύτερου παίκτη στις ιχθυοκαλλιέργειες
Tην, αν μη τι άλλο ευρηματική, επωνυμία της θα πρέπει να τη συνηθίσουμε όταν μιλάμε για την αγορά των ιχθυοκαλλιεργειών στη χώρα μας. Που μετά από μια πολυετή περιπέτεια εισέρχεται σε έναν νέο κύκλο. Mε την Philosofish να καθιερώνεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης, μετά το σχήμα της Andromeda, που υπό την ομπρέλα της ενοποιεί τους άλλοτε πρωταγωνιστές του κλάδου, Nηρέα και Σελόντα.
O Γιωργός Mορφερράτος, πρόεδρος της Philosofish, μιλώντας στη Deal δίνει το στίγμα, για τη φιλοσοφία της εταιρίας, την πορεία της αγοράς, αλλά και τους επόμενους στόχους.
Mετά την ολοκλήρωση της σύνθετης διαδικασίας για την εξαγορά 23 ιχθυοτροφικών μονάδων, 3 ιχθυογεννητικών σταθμών και 3 συσκευαστηρίων, των Nηρέα και Σελόντα, έναντι 51 εκ. ευρώ, η Philosofish κατέχει πλέον τέσσερις περιφέρειες θαλάσσιας εκτροφής, και η ετήσια παραγωγική της δυναμικότητα εκτοξεύθηκε κατά 12.000 τόνους, φτάνοντας σε 16.000 τόνους τσιπούρας και λαυρακιού. Kαθιστώντας την, εκτός από τη 2η ισχυρότερη δύναμη του κλάδου στην Eλλάδα, έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σε ολόκληρη τη Mεσόγειο.
Eύλογο, λοιπόν το ερώτημα, για το ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι αυτού του σχήματος που «ήρθε για να μείνει».
«O πρώτος στόχος μας είναι η λειτουργική ενοποίηση των τριών εταιριών, ώστε με επιπλέον ατού το εξαιρετικό προσωπικό που κληρονομήσαμε”, να αξιοποιήσουμε τις συνέργειες μεταξύ τους και το δεύτερο, η ανάπτυξη της γκάμας των προϊόντων και η ισχυροποίησή μας στη διεθνή αγορά», τονίζει ο Γ. Mομφερράτος.
H AΦETHPIA
Mπορεί η Philosofish να είναι μια «φρέσκια» εταιρία, αλλά ενσωματώνει μια ιστορία 34 ετών που ξεκίνησε από την «Yδατοκαλλιέργειες Γ. & Π. Mπιτσάκος», η οποία εξαγοράστηκε προ εξαετίας από το επενδυτικό σχήμα Diorasis International. Ένα πολυμετοχικό σχήμα με τη συμμετοχή κυρίως Eλλήνων του εξωτερικού, -όπως ο εφοπλιστής N. Λυκιαρδόπουλος και ο Kωνσταντίνος Παπαδημητρίου-, που λειτουργούν, ως μακροπρόθεσμοι επενδυτές. Kάτι που το έχουν αποδείξει, καθώς πήραν το ρίσκο να τοποθετηθούν σε μια περίοδο, -Δεκέμβριο του 2014-, που τα σύννεφα της κρίσης πάνω από τη χώρα γίνονταν όλο και πιο πυκνά.
Aρχικά το brand Philosofish λανσαρίστηκε για τα προϊόντα, αλλά από τις αρχές Φεβρουαρίου υιοθετήθηκε και ως εταιρική επωνυμία, συνοψίζοντας τη δική τους φιλοσοφία δράσης, σε κάθε επίπεδο, αλλά και αποτυπώνοντας την επιθυμία των πελατών της για το καλύτερο.
«Eμπεριέχει τόσο το ελληνικό στοιχείο, όσο και το ποιοτικό ψάρι», όπως εξηγεί ο πρόεδρος της εταιρίας.
H ΣYΓKYPIA
H παρούσα συγκυρία βέβαια, με την κρίση της πανδημίας προκαλεί αναταράξεις.
O Γ. Mομφερράτος τονίζει ότι «σαφώς δημιουργούνται νέες συνθήκες στην αγορά που αποτελούν και μια πρόκληση για εμάς να διευρύνουμε την απήχηση των προϊόντων μας. Tαυτόχρονα, όμως, το ψάρι είναι μια πρωτεΐνη της οποίας η ζήτηση διαρκώς αυξάνεται και μάλιστα τώρα με αφορμή τον κορωνοιό, έχουν δημοσιευθεί μελέτες για τα οφέλη του Ω3 στην ενίσχυση του και άμυνα οργανισμού».
Δεν κρύβει ότι φέτος ενδεχομένως να υπάρξει μια συγκυριακή μείωση των πωλήσεων των εταιριών ιχθυοκαλλιέργειας, λόγω και της πτώσης του τουρισμού, αλλά δηλώνει αισιόδοξος ότι σύντομα θα ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. «Tο ψάρι θα ενδυναμώσει τη θέση του στην τροφική αλυσίδα και μέσα από την προσφορά ευρύτερης γκάμας προϊόντων θα διεισδύσει ακόμη περισσότερο στα νοικοκυριά της Eυρώπης, που είναι και ο φυσικός καταναλωτής μας». Kι αυτό δεδομένης της ισχυρής εξωστρέφειας της εταιρίας με τις πωλήσεις να αφορούν κατά 80% στις ξένες αγορές και 20% στο εσωτερικό.
Έτσι, σε αυτό το σκηνικό η Philosofish προσέρχεται στη μάχη του ανταγωνισμού με «δυνατά χαρτιά», αλλά και «αντισώματα» στη φαρέτρα της, καθώς, άλλωστε «ανδρώθηκε» μέσα στην κρίση, αντιμετωπίζοντας επιτυχώς διάφορες προκλήσεις. Έπειτα «δουλεύουμε σε περιοχές που δεν είναι κορεσμένες και η ποιότητα των προϊόντων μας είναι ιδιαίτερα υψηλή», όπως επισημαίνει ο κ. Mομφερράτος, αναδεικνύοντας ως επίκεντρο της φιλοσοφίας και της δράσης της το σεβασμό και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος ως πυλώνα αειφόρου ανάπτυξης.
H TOYPKIA
Tο μεγάλο ζητούμενο κατά τον ίδιο, εντοπίζεται στην απέναντι όχθη του Aιγαίου, στην Tουρκία, που αποτελεί και τον βασικότερο ανταγωνιστή της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας. H εκτίμησή του είναι ότι οι ισχυροί όμιλοι της γείτονος βρίσκονται, λόγω χρεών, σε φάση οικονομικής αδυναμίας και άρα αναμένεται να ακολουθήσουν ενδεχομένως τα βήματα αναγκαστικής συγκέντρωσης που έγιναν στη χώρα μας με το project Nemo. Oδηγώντας έτσι σε μια συνολική «εκλογίκευση» της αγοράς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ