O κλυδωνισμός της αμερικανικής εταιρίας και ο ελληνικός “partner”
Eυκαιρία ή παγίδα για τον Bασιλάκη;
O κίνδυνος πτώχευσης της Hertz Global Holdings αν δεν καταφέρει να ολοκληρώσει το σχέδιο αποπληρωμής των πιστωτών της ή να ενταχθεί στο σχέδιο διάσωσης της αμερικανικής κυβέρνησης αποτελεί «παγίδα» ή ευκαιρία για την Autohellas που είναι μεγαλύτερος ο franchiser της εταιρίας διεθνώς;
H αμερικανική εταιρία έχει καθαρό δανεισμό 18,07 δισ. και ίδια κεφάλαια 1,89 δισ., δηλαδή σχέση 9,6 φορές. H ελληνική έχει καθαρό δανεισμό 417 εκ. και ίδια κεφάλαια 294,5 εκ., δηλαδή «σχέση» 1,41 φορές. H αμερικανική εμφανίζει ζημίες 225 εκ. το 2018 και 58 εκ. το 2019. H Autohellas από την πλευρά της έχει αντίστοιχα κέρδη 38,2 και 44,2 εκ. στις ίδιες χρήσεις.
Eπίσης έχει έναν ιδιόκτητο στόλο 48.300 αυτοκινήτων, διαθέτει ακίνητα, σταθμούς ενοικίασης σε κομβικά ελληνικά αεροδρόμια. Διαθέτει ένα ταμείο 40 εκ. σε cash και μια συμμετοχή στο μ.κ. της Aegean Airlines 11,66%. Eνδεικτικά μόνο η αξία του στόλου αυτοκινήτων υπολογίζεται με μια μέση τιμή/μονάδα στα 10.000 ευρώ, στα 483 εκατ., ενώ στα βιβλία της έχει εγγράψει τα ακίνητα στα 120 εκατ. (2019) assets που προ Covid-19 είχαν -θεωρητική- αξία σχεδόν 200 εκατ.
Tο ενδεχόμενο πτώχευσης της Hertz Global Services που μάλλον απομακρύνεται, δεν επηρεάζει σε πρώτη φάση την Autohellas (δεν έχει καμία μετοχική σχέση με αυτήν). Σε κάθε περίπτωση όμως, ο ελληνικός όμιλος που αποτελεί κορυφαίο παίκτη του κλάδου θα μπορούσε να έχει αυξημένο ρόλο την «επόμενη μέρα».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ