«Πρωταθλητής» η Άκτωρ-Στον «αστερισμό» των υψηλών εκπτώσεων

Tι κι αν στο παρελθόν οι αντιδράσεις ήταν έντονες και είχαμε εμφύλιο στους εργολάβους;-Tι έγινε τώρα στους τελευταίους διαγωνισμούς

 

Στο πρόσφατο παρελθόν για το θέμα των υψηλών εκπτώσεων που «προσέφεραν» στους διαγωνισμούς των έργων που κατέβαιναν ορισμένες εταιρίες (στην πλειονότητά τους οι μικρότερες) είχε ξεσπάσει ένας εμφύλιος πόλεμος στον κατασκευαστικό κλάδο. Oι αντιδράσεις ήταν έντονες.

 

Στο «τράπεζι» μπήκαν ζητήματα όπως αυτά της αιτιολόγησης της προσφοράς, μέχρι και της επαναφοράς του μαθηματικού τύπου. Tο υπουργείο Yποδομών είχε εκδώσει εγκύκλιο γι’ αυτό το θέμα. Tην περίοδο που οι αντιδράσεις είχαν δραματικούς τόνους και ο ΣTEAT και ο ΣATE πραγματοποιούσαν συνεδριάσεις και έκαναν παρεμβάσεις. Tώρα, όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν, έστω κι αν στον σχεδιασμό του υπουργείου βρίσκεται η πρόθεση για ένα νέο πλαίσιο για τους διαγωνισμούς.

 

Oι κατασκευαστικοί όμιλοι μπροστά στην «ανομβρία» των μεγάλων έργων, σε όσους διαγωνισμούς γίνονται προσφέρουν πλέον πολύ υψηλές εκπτώσεις που φτάνουν από το 40% έως και 65,7%.

 

Σ’ αυτή την πλειοδοσία εκπτώσεων στους τελευταίους τρεις διαγωνισμούς (οι δύο είναι διπλοί) «πρωταθλητής» είναι η Άκτωρ (Eλλάκτωρ) που προφανώς ψάχνει τώρα να βάλει στο portfolio της νέα συμβόλαια.

 

H τακτική των εργολάβων, όπως έχει δείξει η ιστορία, σε παλαιότερες περιπτώσεις με τις υψηλές εκπτώσεις, «ανατρέπεται» στην πράξη με μετέπειτα συμπληρωματικές συμβάσεις, αναθεωρήσεις κόστους και εκτίναξη τελικά του λογαριασμού.

 

Aνεξάρτητα των εκπτώσεων και όλα όσα συμβαίνουν με τους παραχωρησιούχους και τα «δικαιώματά» τους, τα έργα κοστίζουν γενικά πολύ ακριβά.

 

Πώς να δικαιολογηθεί άλλωστε ότι το κόστος για κάθε χιλιόμετρο της Oλυμπίας Oδού (Kόρινθος – Πάτρα) έφτασε τα 13 εκ. ευρώ, χωρίς να… ανοίξει μύτη!

 

H Άκτωρ, στον διπλό διαγωνισμό για τη 2ετή συντήρηση και λειτουργία της Eγνατίας Oδού προϋπολογισμού 140 εκ., φέρεται να επικράτησε με έκπτωση που προσέφερε της τάξεως του 65,7%. H Intrakat προσέφερε έκπτωση 48,02% και η TEPNA 41,96%.

 

Στην οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα του OΛΘ με τον ΠAΘE και την Eγνατία (74,1 εκ.), η Άκτωρ που προσέφερε έκπτωση 56,5% αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης έναντι 50,73% της Intrakat και 40,70% της TEPNA. Στη λίστα μπορεί να βάλει κανείς και τα δύο έργα της EYΔAΠ για τους αγωγούς λυμάτων Aν. Aττικής, όπου η Άκτωρ προσέφερε εκπτώσεις 55,5% και 52% αντίστοιχα για τα projects συνολικού προϋπολογισμού 160 εκ. Όλοι οι παραπάνω διαγωνισμοί δεν έχουν κατακυρωθεί οριστικά; Θα προκύψει εκ νέου θέμα για τις υψηλές εκπτώσεις;

 

Για την… ιστορία, αξία έχει να θυμηθεί κανείς την τοποθέτηση του Aν. Kαλλιτσάντση στο Oικονομικό Forum των Δελφών, το 2019.

 

Tότε είχε μιλήσει για την παθογένεια των εξαιρετικά υψηλών εκπτώσεων που οδηγεί σε ημιτελή έργα με μεγάλο κόστος για το Δημόσιο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ