Υπερδιπλασιασμό των κερδών της και σημαντική βελτίωση των πωλήσεών της κατέγραψε το α’ τρίμηνο η Frigoglass, ωστόσο η πανδημία επηρέασε σημαντικά τα μεγέθη από τον Μάρτιο με την εταιρεία να εκτιμά πως ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός στα αποτελέσματα του β’ τριμήνου.
Για το α’ τρίμηνο, η Frigoglass εμφάνισε αύξηση άνω του 100% στα καθαρά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 4,44 εκατ. ευρώ, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 8,2% στα 138,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 8,7% στα 20,5 εκατ. ευρώ.
Στην σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, τονίζει πως τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου αναμένεται να επηρεαστούν από τη σημαντική πτώση της ζήτησης. Οι πωλήσεις του Απριλίου μειώθηκαν κατά περίπου 54% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:
“Η πανδημία του COVID-19 έχει προκαλέσει πρωτόγνωρες επιχειρηματικές προκλήσεις. Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας κυρίαρχο μέλημά μας είναι η προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων και η συνέχιση της εξυπηρέτησης των πελατών. Είμαι βαθιά ικανοποιημένος και ευγνώμων για τις προσπάθειες των εργαζομένων μας να διασφαλίσουν την επιχειρηματική μας δραστηριότητα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Η θετική επίδοση του πρώτου τριμήνου, σε συνδυασμό με την έγκαιρη λήψη προληπτικών μέτρων, θα συμβάλουν στην προσπάθεια διαχείρισης του 2020 και θα μας επιτρέψουν να ανταποκριθούμε μόλις ξεκινήσει η φάση της ανάκαμψης.”
Επιχειρηματική προοπτική και ενημέρωση για την πανδημία του COVID-19
Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Frigoglass, “παρόλο που η δυναμική ανάπτυξης της περσινής χρονιάς συνεχίστηκε τον Ιανουάριο και τοv Φεβρουάριο του 2020 και ήμασταν αισιόδοξοι για τις προοπτικές του 2020, οι παραγγελίες των πελατών μας σε επαγγελματικά ψυγεία μειώθηκαν σημαντικά τον Μάρτιο λόγω του αντίκτυπου που είχε στην άμεση κατανάλωση προϊόντων πελατών μας η εφαρμογή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Ο βαθμός που επηρεάστηκε κάθε αγορά ήταν διαφορετικός, με τη Δυτική Ευρώπη να πλήττεται περισσότερο.
Η πλήρης επίπτωση της πανδημίας του COVID-19 στα αποτελέσματά μας για το 2020 παραμένει αβέβαιη και θα εξαρτηθεί άμεσα από την έκταση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης μετά την άρση των περιορισμών από τις κρατικές αρχές. Αυτό που αποτυπώνουν οι πωλήσεις του Απριλίου 2020 και η τάση του Μαΐου, είναι ότι ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2020.
Για να αμβλύνουμε τον αντίκτυπο στην κερδοφορία και τις ταμειακές μας ροές λόγω μείωσης της ζήτησης, λαμβάνουμε διάφορα μέτρα με στόχο την προσαρμογή της κοστολογικής μας βάσης και των κεφαλαιακών μας δαπανών στη νέα πραγματικότητα. Εστιάζουμε στη βελτίωση της ικανότητάς μας για απορρόφηση του κόστους μειώνοντας τα πάγια έξοδα παραγωγής και λειτουργίας, περιορίζοντας τις μη αναγκαίες δαπάνες όπως ταξίδια, αμοιβές τρίτων και μάρκετινγκ. Έχουμε επίσης μειώσει τις κεφαλαιακές μας δαπάνες σε περίπου €15 εκατ. το 2020. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας για ολοκλήρωση των εργασιών ανακατασκευής του κλιβάνου στη Νιγηρία προς το τέλος του χρόνου, επιδιώκοντας έτσι να προστατεύσουμε το μακροπρόθεσμο μέλλον του κλάδου Υαλουργίας. Υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς αναστείλαμε προσωρινά την υλοποίηση της πλατφόρμας SAP. Οι παραπάνω πρωτοβουλίες διαφύλαξης της ρευστότητας δεν επηρεάζουν την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε άμεσα όταν η ζήτηση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Εισερχόμαστε στην κρίση από θέση ισχύος, έχοντας επιμηκύνει τη λήξη του δανεισμού μας για το 2025 και με χρηματικά διαθέσιμα ύψους €66 εκατ. τον Απρίλιο, αρκετά για να καλύψουν τα χρηματοοικονομικά μας έξοδα. Επιπλέον, σε κάποιες χώρες έχουμε αυξήσει τις πιστωτικές μας γραμμές με τις συνεργαζόμενες τράπεζες κατά €10 εκατ. Επίσης, συνεχίζουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω βελτίωση της ρευστότητάς μας τους επόμενους μήνες.»