Τι επισημαίνεται στην σχετική έκθεση
Την έναρξη κάλυψης της μετοχής ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ δίνοντας σύσταση BUY | Medium Risk και τιμή στόχο 3,08 ευρώ, ξεκίνησε η ALPHA Finance, σύμφωνα με την έκθεσή της με ημερομηνία 21 Μαΐου, 2020.
Στην έκθεσή της, η χρηματιστηριακή επισημαίνει ότι η εταιρεία διαπραγματεύεται με ένα αδικαιολόγητο discount 30%, σε σχέση με τη ρυθμιζόμενη περιουσιακή της βάση (RAB), τη στιγμή που Ευρωπαϊκές Εταιρείες Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας διαπραγματεύονται σε premium σε σχέση με τις αντίστοιχες Ρυθμιζόμενες Περιουσιακές Βάσεις τους.
Επιπλέον, εκτιμά ότι η ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ως μέτοχος του 51% του Ομίλου ΑΔΜΗΕ είναι το καλύτερο “όχημα” για την απόκτηση άμεσης έκθεσης στο μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης των νησιωτικών διασυνδέσεων με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ύψους 5 δις ευρώ για την περίοδο 2020-2030.
Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Alpha Finance, οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις που δρομολογεί ο ΑΔΜΗΕ σε βάθος δεκαετίας δίνουν την δυνατότητα της ανάπτυξης αιολικών και φωτοβολταϊκών συστημάτων καθιστώντας τον Διαχειριστή ως βασικό πυλώνα υλοποίησης και “enabler” για την μετάβαση στην “Πράσινη Συμφωνία” και τις προϋποθέσεις του Εθνικό Σχεδίου για την Ενέργεια και το Περιβάλλον (ΕΣΕΚ).
Η έκθεση αναφέρει πως το σημαντικό επενδυτικό πλάνο επενδύσεων και το ευνοϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο ενέργειας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια μέση ετήσια ανάπτυξη των εσόδων του ΑΔΜΗΕ κατά 8% για την περίοδο 2021-2030. Αντίστοιχα, σε επίπεδο κερδοφορίας η χρηματιστηριακή “βλέπει” μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 4% (κέρδη ανά μετοχή), ενώ τονίζει και τη ελκυστική μερισματική απόδοση της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών με το μέρισμα ανά μετοχή να παρουσιάζει μέση ετήσια αύξηση 8% για την αντίστοιχη περίοδο.
Παράλληλα, η χρηματιστηριακή αποτιμά πως ο ισολογισμός της εταιρείας είναι υπομοχλευμένος, διατηρώντας ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και ρευστότητα, προκειμένου να υλοποιήσει το σημαντικό επενδυτικό πλάνο του.
Ως παράγοντες ρίσκου, η χρηματιστηριακή σημειώνει την μη έγκαιρη υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος, γεγονός το οποίο ενδεχομένως να καθυστερήσει και την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ στο Σύστημα Μεταφοράς, ενώ τυχόν καθυστερήσεις στα έργα, αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο ενέργειας, χαμηλότερη ρευστότητα στη μετοχή ενδέχεται να επηρεάσουν την μετοχή στο μέλλον.