Η Aegean Airlines αποτελεί τον ελκυστικότερο εργοδότη στην Ελλάδα, όπως καταγράφεται στα αποτελέσματα της έρευνας Randstad Employer Brand (REBR), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και τρίτη η εταιρεία Σκλαβενίτης.
Τις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνουν η εταιρεία ΙΟΝ στην τέταρτη θέση, ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (OTE) στην πέμπτη, ενώ στην έκτη και έβδομη θέση ανήλθαν η Ιντραλότ και η Τράπεζα της Ελλάδος αντίστοιχα. Όγδοη στη λίστα βρίσκεται η Pharmathen και ένατη η εταιρεία Παπαδοπούλου, ενώ τη δέκατη θέση καταλαμβάνει ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
Για την Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για τρίτη συνεχή χρονιά αξιολογώντας ένα δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών, ακολουθώντας την μεθοδολογία της παγκόσμιας έρευνας. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.504 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι ηλικίας από 18 και 65 ετών ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο του 2020.
Δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας.
Άλλα χρήσιμα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα αποκαλύπτουν ότι, η συντριπτική πλειοψηφία, με ποσοστό 42%, των Ελλήνων συμμετεχόντων χρησιμοποιούν τις προσωπικές τους επαφές/ συστάσεις κατά τη διάρκεια της αναζήτησής τους για εργασία. Το 13% δήλωσε ότι επισκέπτεται την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, ενώ το 18% αναζητά τις πληροφορίες που επιθυμεί μέσω Google. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται εξίσου πολύτιμα εργαλεία στην αναζήτηση της εργασίας με ποσοστά 20% αντίστοιχα.
Κριτήρια κατά την επιλογή εργοδότη και οι ελκυστικές παροχές
Ο υψηλός μισθός και οι παροχές (72%), το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (61%), οι δυνατότητες εξέλιξης (48%), η ασφάλεια και σταθερότητα της εργασίας (47%) και τέλος η ισορροπία ανάμεσα στην εργασιακή και προσωπική ζωή (42%) αποτελούν τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής ενός εργοδότη για τους δυνητικούς εργαζόμενους, ενώ αναφορικά με τις παροχές, η υγειονομική περίθαλψη (86%), οι άδειες (82%), η αποζημίωση εξόδων μετακίνησης (81%), η κατάρτιση (77%) καθώς και η ευελιξία του ωραρίου εργασίας (76%), αυτές φαίνεται ότι αποδεικνύονται ως οι πιο ελκυστικές για τους Έλληνες εργαζόμενους.
Σχολιάζοντας τις τάσεις που αναδύονται σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard χαρακτηριστικά ανέφερε « Αυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε από τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας και βασικά αυτό που διαφαίνεται είναι η μετάβαση της προτεραιοποίησης των κινήτρων των εργαζομένων στην επιλογή του εργοδότη τους, από μια οικονομική σχέση σε μια περισσότερο υποκειμενική και συναισθηματική σχέση παραγόντων. Βλέπουμε για παράδειγμα, ότι ενώ, φυσικά ένας υψηλός μισθός είναι καταλυτικός παράγοντας για να επιλέξει ένας εργαζόμενος έναν εργοδότη, λόγοι όπως η ευελιξία, η οικονομική σταθερότητα και ευρωστία, η ανταπόδοση στην κοινωνία, ο τόπος εργασίας αλλά και η ενσωμάτωση ενός ποικιλόμορφου εργατικού δυναμικού μας συστήνουν μια διαφορετική εικόνα που αναμένουν να δουν στο σήμερα οι εργαζόμενοι.
Οι εταιρείες που προετοιμάζουν είτε ήδη σχεδιάζουν τη στρατηγική του Employer Brand τους, χρειάζεται να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους τις τάσεις αυτές και να αφουγκραστούν τις ανάγκες των εργαζομένων.» λόγοι αποχώρησης από την εργασίαΣύμφωνα με την έρευνα, τo 58% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι θα έφευγαν από την εργασία τους εξαιτίας των χαμηλών οικονομικών απολαβών ενώ το 79% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα έφευγαν από την εργασία τους καθώς κρίνουν τις μη οικονομικές παροχές που δεν προσφέρονται πιο σημαντικές. Είναι αξιοσημείωτο πως οι λόγοι που οδηγούν τους εργαζόμενους να αποχωρήσουν από την εργασία τους διαφέρει ανάλογα με τη γενιά που εκπροσωπούν. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι που ανήκουν στη γενιά Χ δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αποχωρήσουν εφόσον τους προσφερθεί καλύτερος μισθός, οι millennials εφόσον τους προσφερθούν ελκυστικότερες παροχές είτε επειδή απουσιάζει ισχυρός σκοπός στην εργασία τους, ενώ η γενιά των boomers δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αποχωρήσουν τόσο εξαιτίας της κακής σχέσης τους με τη διοίκηση όσο και λόγω της αναντιστοιχίας που παρατηρούν μεταξύ των προσωπικών αξιών και αυτών της εταιρείας στην οποία εργάζονται.
Το employer branding στην εποχή του κορωνοϊού
Σχολιάζοντας τις αρνητικές επιδράσεις της πανδημικής κρίσης στον κόσμο της εργασίας και τη σχέση της με το Employer Branding, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κα Leigh Ostergard, επισημαίνει ότι « Οι διαφορετικές προσεγγίσεις για την προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων επαγγελματιών αναδύονται πολύ υψηλά στην ατζέντα των Διευθύνσεων HR των εταιρειών, ιδιαίτερα αυτή τη χρονική στιγμή που οι ίδιες προσπαθούν να περιορίσουν τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης.
Είναι κατανοητό ότι η πλειοψηφία αυτών επιχειρεί πρωτίστως να διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό της καθώς και την οικονομική της ευρωστία ώστε να επανέλθει σε μια μορφή νέας κανονικότητας. Όμως, είναι βέβαιο πως όταν η ένταση της κρίσης αυτής κατευναστεί, θα αποδειχθεί ότι εκείνες που δεν προετοιμάστηκαν κατάλληλα για να προστατέψουν την εταιρική τους φήμη, θα έρθουν αντιμέτωπες με περισσότερες προκλήσεις. Θέλουμε να καταδείξουμε ότι η ανάγκη για την προστασία του Employer Brand έστω και σε περιόδους ισχυρών κρίσεων, όπως για παράδειγμα αυτή του Covid-19, είναι σημείο κλειδί για την φήμη των εταιρειών και πως δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποτιμάται και να παραγκωνίζεται.
Οι εταιρείες οφείλουν να υπενθυμίζουν στους εργαζόμενους και στις κοινωνίες, ότι οι πράξεις τους, οι αξίες τους και οι υποσχέσεις που συνοδεύουν την κουλτούρα τους έχουν την δυνατότητα να προσαρμόζονται παρά τις εξαιρετικές και δύσκολες περιστάσεις. Η αντίληψη των εργαζομένων απέναντι στο Employer Branding παραμένει πάντα μια διαδικασία δυναμική, ενώ οι εταιρείες είναι καλό να αντιλαμβάνονται ότι σε περιόδους κρίσεων, αυτή πρέπει να προστατεύεται περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Η ειλικρίνεια, η συνέπεια και ο τρόπος που επικοινωνούν με τους εργαζόμενους διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό την στάση και τις προσδοκίες τους απέναντι σε αυτές.»
Σημειώνεται ότι η έρευνα Employer Brand παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις μη οικονομικές παροχές που εμπνέουν τους εργαζόμενους με τρόπους που δεν σχετίζονται με τα χρήματα και τα ευρήματά της αποτελούν σημαντικά στοιχεία για τη στρατηγική προσέλκυσης και διατήρησης των ταλέντων. Στο πλαίσιο της έρευνας αναδεικνύονται σημεία που αφορούν στα κίνητρα επιλογής εργασίας ανά γενιά, οι λόγοι παραμονής και αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, οι ελκυστικές παροχές σύμφωνα με τη γνώμη των Ελλήνων εργαζομένων, οι κλάδοι που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις και οι αναδυόμενες τάσεις σε σχέση με τα κίνητρα επιλογής της εργασίας.
Η έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) που αποτελεί την πιο πλήρη, ανεξάρτητη και λεπτομερή έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη παγκοσμίως, ανακοίνωσε τα αποτελέσματά της, προκρίνοντας τους ελκυστικότερους εργοδότες ανά τον κόσμο και στην οποία συμμετείχαν 6.136 εταιρείες με πάνω από 185.000 συμμετέχοντες σε 33 χώρες. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, μελετώντας την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε ένα νέο εργοδότη.