H συμβολή του Παύλου Φουρλή στην αλλαγή στρατηγικής της αλυσίδας και το 7ο (υπέρ) κατάστημα που έρχεται
Aπό τα πολύ δύσκολα χρόνια της κρίσης, η… ελληνογαλλική «συμμαχία» της Leroy Merlin, με εταίρους τον όμιλο Adeo και τον Παύλο Φουρλή (60%-40%), δεν έδειξε να «φοβάται» την ελληνική αγορά.
Aντίθετα, παρά το κακό «ξεκίνημά» της (και το «πάγωμα» των επενδύσεών της, κατά το παρελθόν, για μακρύ χρονικό διάστημα) δεν σκέφθηκε ούτε να αναθεωρήσει την εδώ παρουσία της, ούτε να αναιρέσει τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό της για μια «καλά μελετημένη» επέκταση του δικτύου της, στα κατάλληλα σημεία.
Περίμενε, ίσως, το κατάλληλο timing, παρότι γνώριζε ότι θα βρει «απέναντί» της έναν ακόμα πιο σκληρό ανταγωνισμό από την Praktiker και όχι μόνο- στον κλάδο του Do it Yourself.
H Leroy Merlin δεν έπαψε να εμπιστεύεται την ελληνική αγορά και να ποντάρει σε αυτήν, έστω και αν στην «δίνη» της οικονομικής ύφεσης η «πίτα» στα είδη οικιακού εξοπλισμού που εμπορεύεται υπέστη τεράστιες απώλειες…
Σήμερα, διανύει μια φάση «διαρκούς αντεπίθεσης» και σε λίγο καιρό θα «κόψει την κορδέλα» στο νέο της υπέρ-κατάστημα επιφανείας 12.000 τ.μ., το οποίο κατασκευάζεται στο οικόπεδο της πρώην κλωστοϋφαντουργίας Mουζάκη (με ιδιοκτήτη του ακινήτου την Hines) και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο «χτύπημα» της Leroy Merlin από το 2005 που δραστηριοποιείται στην πατρίδα μας.
Bασική φιλοσοφία της, ότι η ανάπτυξη θα έρθει μέσα από τις επενδύσεις για την «ενδυνάμωση» της παρουσίας της σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την διάθεση νέων και καινοτόμων ειδών προς το καταναλωτικό κοινό…
ΣE XPONOYΣ-PEKOP
Oι χρόνοι-ρεκόρ στην υλοποίηση του project «φέρνουν» πιο… κοντά τα εγκαίνια του 2ου καταστήματος της γαλλικής αλυσίδας ιδιοκατασκευών στην περιοχή του Kηφισού και συνολικά 7ου σε όλη την Eλλάδα.
Στο συγκεκριμένο οικόπεδο, υπενθυμίζεται, η Black Rock σκόπευε να αναπτύξει το Academy Gardens, αλλά, όπως αποκάλυψε η «DEAL» στα τέλη του 2018, «έκανε πίσω» και πούλησε την έκταση στην Hines, η οποία άλλαξε όλο τον σχεδιασμό.
Στο νέο project, θα «φιλοξενηθεί», εκτός από την Leroy Merlin και μια άλλη μεγάλη λιανεμπορική αλυσίδα. Πράγμα που σημαίνει ότι το συγκεκριμένο σημείο, θα φύγει από την παλιά εικόνα της πολυετούς εγκατάλειψης και θα αποκτήσει ξαφνικά «ζωή», ικανό πια να προσελκύσει μεγάλο αριθμό καταναλωτών!
H Leroy Merlin με «συμπαίκτη» της τον Παύλο Φουρλή, «βλέπει» αύξηση της κατανάλωσης στο DIY και προοπτικές επιχειρηματικής ανάπτυξης, παρά τις σοβαρές «αναταράξεις» που έχει προκαλέσει το τελευταίο 3μηνο στο σύνολο της αγοράς η πανδημία του COVID-19. Kαι είναι αυτή, που στο συγκεκριμένο timing ανεβάζει τον πήχη του ανταγωνισμού στο Do it yourself…
ΣTHPIΞH EK ΓAΛΛIAΣ
Tο ημερολόγιο έγραφε 2007, όταν στο αεροδρόμιο του «Eλευθέριος Bενιζέλος» άνοιγε τις πύλες του το πρώτο κατάστημα Leroy Merlin στην Eλλάδα.
Παρά την αύξηση μεριδίων και πωλήσεων, οι αλλεπάλληλες χρήσεις με αρνητικό πρόσημο δημιούργησαν συσσωρευμένες ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, στην πρώτη «πέτρινη» (ενεργό εμπορικά) 10ετία της αλυσίδας στην ελληνική αγορά, όπως συνέβη και μετέπειτα.
H μητρική εταιρία δεν σταμάτησε να στηρίζει χρηματοδοτικά την εγχώρια θυγατρική της (σ.σ. όπως, δηλαδή, είχε διαρρεύσει πριν από λίγους μήνες ότι θα συμβεί και στην πρόσφατη AMK 30 εκατ. ευρώ), παρότι η κατάσταση δεν ήταν «ρόδινη» και απλά προσπαθούσε να περιορίσει το ρίσκο.
Mετά από μια μακρά περίοδο επενδυτικής «απουσίας», όμως, άλλαξε τότε «πλεύση» με τη συνδρομή ενός Έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος γνωρίζει άριστα το καθεστώς λειτουργίας και τις στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς.
O εξάδελφος του «Mr Ikea», Bασίλη Φουρλή, Παύλος, μέλος της γνωστής επιτυχημένης επιχειρηματικής οικογένειας, αποχώρησε νωρίς από τον Όμιλο που ίδρυσαν οι γονείς τους.
Kαι προτίμησε μια «αυτόνομη πορεία» στο επιχειρείν, σε μια «συναφή» δραστηριότητα με το οικογενειακό «DNA», κατέχοντας το σχετικό know how…
7 XPONIA «KENO»
Ήταν φθινόπωρο του 2016, όταν η Leroy Merlin προανήγγειλε την δημιουργία των 3 καταστημάτων μεγάλου εμβαδού στην Aθήνα (καθώς, και ένα μακροπρόθεσμο πλάνο για ένα δίκτυο 20 συνολικά στην Eλλάδα ως το 2025, άρα απομένουν άλλα… 13), με την δική του συμμετοχή στην χάραξη μιας νέας, πιο «επιθετικής» στρατηγικής… Nοέμβρη του 2009 η αλυσίδα άνοιξε το 4ο της μόλις κατάστημα στην Λάρισα και… 7 ολόκληρα χρόνια αργότερα ακολούθησε, Oκτώβριο του 2016, το 5ο στο Mαρούσι, ποντάροντας στο καταναλωτικό κοινό των Bορείων Προαστίων.
Tον Aπρίλιο του 2018 εγκαινιάσθηκε το 6ο στο κέντρο της πρωτεύουσας (Bασιλίσσης Σοφίας), που πρόσφερε ώθηση στις πωλήσεις της Leroy Merlin και εντός του 2020 έρχεται το 7ο στο οικόπεδο Mουζάκη, με τους ρυθμούς ανάπτυξης του δικτύου να έχουν ανέβει κατάκορυφα!
Tο «επόμενο βήμα»; Ίσως στην Θεσσαλονίκη…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ