«Αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς την ικανότητα των πελατών στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους»
Την δύσκολη εποχή για την οικονομία που φέρνει η επόμενη ημέρα της πανδημίας κατέγραψε στις οικονομικές καταστάσεις της η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος.
Η διοίκηση του ομίλου σε αναφορές για τις εξελίξεις τόσο στον κλάδο όσο και στην οικονομία γενικότερα, προειδοποιεί για τις αρνητικές συνέπειες και επιπτώσεις του κορωνοϊού. «Η εν λόγω εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς την ικανότητα των πελατών στην αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους και κατ’ επέκταση το ύψος των αναμενόμενων ζημιών πιστωτικού κινδύνου για τις επιχειρήσεις που πλήττονται άμεσα ή έμμεσα και κυρίως αυτές τις επιχειρήσεις που είχαν αναστολή λειτουργίας ή μέρος των λειτουργιών τους», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ενώ αναφορικά με τα μεγέθη της Καραμολέγκος, σημειώνεται: Σε ό,τι αφορά τα επίπεδα ρευστότητας της, δεν υπήρξε κάποια δυσμενής μεταβολή λόγω του Covid-19, σε αντίθεση με την θυγατρική εταιρεία Απολλώνιο, όπου λόγω των μέτρων που ελήφθησαν από την Ελληνική Κυβέρνηση, περιορίστηκε η λειτουργία των καταστημάτων λιανικής.
Βάσει και των υπολογισμών που έχουν γίνει, ο τζίρος της θυγατρικής αναμένεται ότι θα είναι μειωμένος κατά 20 με 25% περίπου για τη χρήση του 2020, εξέλιξη που θα επηρεάσει τα μεγέθη του ομίλου.
Πέρυσι ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 88,582 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 10,42% έναντι του 2018, το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 4,63%, τα έξοδα συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών, αυξήθηκαν 12,5% στα 35,810 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημιές περιορίστηκαν στα 179.974 ευρώ από ζημιές 860.118 ευρώ το 2018.
Στη Ρουμανία μετά την αναδιοργάνωση του εμπορικού τμήματος, η απόφαση για την ανάπτυξη εκτός Βουκουρεστίου, ξεκίνησε να υπολείπεται από το β ́ εξάμηνο του 2019, μέσα από τα Logistic center των μεγάλων αλυσίδων super market, η οποία έχει φέρει ανάπτυξη για το α’ τρίμηνο, 23% σε σχέση με τις πωλήσεις της αντίστοιχης περιόδου του 2019, ενώ για το σύνολο της χρήσης αναμένει αύξηση 24%. Στην Ελλάδα αναμένεται αύξηση των πωλήσεων μέσα από νέα προϊόντα αλλά και ενίσχυση των πωλήσεων της υπαρχόντων.
Πέρυσι η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 4% σε τεμάχια και 7% σε αξία. Σημαντικός παράγοντας της συγκεκριμένης ανάπτυξης η πορεία των Slices (11% σε τεμάχια & 12% σε αξία) μιας κατηγορίας ψωμιών υψηλότερης μέσης τιμής πώλησης από τη μέση τιμή της κατηγορίας.