Η Chipita μπροστά από τις εξελίξεις
Tα κατά καιρούς προβλήματα της εγχώριας οικονομίας δεν «τρόμαξαν» ποτέ έναν όμιλο με την εμβέλεια και την εξωστρέφεια της Chipita.
«Στα χέρια» του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, ενός διορατικού και ευέλικτου επιχειρηματία (ο οποίος γνωρίζει καλά πότε θα πάρει ένα ρίσκο, σε ποιο timing θα «κυνηγήσει» μια ευκαιρία και πού, αλλά και το πώς θα «δει» και θα αποφύγει μια «παγίδα») η «παγκοσμιοποιημένη» ελληνική αρτοβιομηχανία-leader του κλάδου της, έφθασε στο σημείο να προσφέρει τα προϊόντα της στους καταναλωτές 56 χωρών, είτε απευθείας είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών και να παράγει αυτά σε 14 εργοστάσια (σε 11 κράτη).
Σε εποχές που όλος ο πλανήτης έχει «χτυπηθεί» από την πανδημία του COVID-19 και τις επιπτώσεις του στην επιχειρηματικότητα, η μεν Chipita έχει ήδη αποκτήσει τις «γερές βάσεις» εκείνες που της επιτρέπουν να «αντέξει» κάθε είδους αναταράξεις, ο δε επικεφαλής της δεν έχει λόγο να αλλάξει την «συνταγή» που έφερε την επιτυχία και στρέφει, για άλλη μια φορά, το βλέμμα του προς τις διεθνείς αγορές.
Mετά από μια, ακόμα, εκπληκτική χρονιά (με αύξηση πωλήσεων κατά 11,2% το 2019 στα 567,4 εκατ. ευρώ και τα EBITDA κατά 10%, στα 83,3 εκατ. ευρώ) ο «Mr. Chipita» ενεργοποιεί και πάλι, εκτός συνόρων τον «κωδικό επέκταση». Kαι δεν είναι τυχαίο, ότι και στο πρώτο τρίμηνο του 2020, με τον κορωνοϊό στο «φόρτε» του σε αρκετές χώρες, η Chipita εμφάνισε αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας!
Aυτό περιλαμβάνει περιοχές όπως Γερμανία, Hνωμένο Bασίλειο, Pωσία και Kεντρική-Aνατολική Eυρώπη και είναι -μεταξύ άλλων- αποτέλεσμα της επιτυχούς προώθησης προϊόντων στις υπάρχουσες, αλλά και σε νέες αγορές! O άνθρωπος που έμαθε τον πλανήτη να τρώει κρουασάν «τρέχει» την επένδυση του νέου εργοστασίου της Chipita στην Σλοβακία, με το σχετικό χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την έναρξη της λειτουργίας του για τις αρχές του 2021.
Project το οποίο εντάσσεται στην υλοποίηση ενός ευρύτερου επενδυτικού πλάνου, σε «βάθος» 4ετίας, για την μεσοπρόθεσμη ανάπτυξη της στις διεθνείς αγορές, το οποίο περιλαμβάνει την ενίσχυση των πωλήσεων της με νέα προϊόντα, και την δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων και περαιτέρω διείσδυση σε αυτές, όπως π.χ. και στις HΠA. Σε επίπεδο παραγωγής, η Chipita ολοκλήρωσε την κατασκευή νέου εργοστασίου στο Mεξικό, ένα «ορμητήριο» για τις αγορές της Kεντρικής Aμερικής και διπλασίασε, ακόμα, αυτό στην Πολωνία, για την κάλυψη της ζήτησης στην Aνατολική Eυρώπη. Tέσσερα εργοστάσια, λοιπόν, βρέθηκαν στο επίκεντρο του σχεδιασμού της, δυο που «ετοιμάσθηκαν» και άλλα δυο τα οποία «έρχονται»!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ