H πολύ καλή πορεία του 2020 «κόντρα»… στον COVID-19, η ρευστότητα, τα νέα εργοστάσια, η συνεργασία με τον «γίγαντα» Walmart
O άνθρωπος που έμαθε τον μισό πλανήτη να τρώει ελληνικό κρουασάν, μαθαίνει τώρα και τον… άλλο μισό, σε αυτή την όμορφη γευστική συνήθεια.
O Σπύρος Θεοδωρόπουλος, από τους «μετρ» της βιομηχανίας τροφίμων, «κρατά στα χέρια» του τα «μυστικά της επιτυχίας» της «παγκοσμιοποιημένης» Chipita (…τα προϊόντα άρτου και τα σνακ της οποίας παράγονται σε 14 μονάδες, εγκατεστημένες σε 11 διαφορετικές χώρες και πωλούνται στους καταναλωτές 56 χωρών, είτε άμεσα είτε έμμεσα μέσω στρατηγικών συνεργασιών) και δεν έχει λόγο να αλλάξει κάτι σε μια στρατηγική που τον δικαίωσε σε όλη την διάρκεια της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Στη νέα κακή συγκυρία, από τους πρώτους μήνες του 2020, το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19 «έπληξε» το σύνολο σχεδόν των αγορών και των κλάδων, έκανε ακόμα και «κολοσσούς» του επιχειρείν να «λυγίσουν», όμως, η ελληνική πολυεθνική είχε, ήδη, καταφέρει να αναπτύξει τα απαραίτητα «αντισώματα» κατά του… ιού. Kι όχι μόνο δεν προσβλήθηκε από αυτόν, μα αντιθέτως -υγιέστατη σε όλα τα επίπεδα- αναπτύσσεται με ζηλευτούς, για χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις στον κόσμο, ρυθμούς…
Tους 7 αυτούς μήνες του «δύσκολου» για όλους 2020 πάει πολύ καλά, σε μια πορεία η οποία θα καταγραφεί και στα αποτελέσματα της εταιρίας.
Tο 2019 η Chipita «σκαρφάλωσε» σε έναν τζίρο 567,4 εκατ. ευρώ, από τα 510,2 εκατ. του 2018 (+11,2%) και ο πήχης ανεβαίνει με στόχο πλέον το «φράγμα» των 600 εκατ.
Kαι ταυτόχρονα, στην εταιρία κυριαρχεί η άποψη ότι οι γενικότερες επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης θα απορροφηθούν και δεν θα θέσουν σε καμία περίπτωση σε κίνδυνο τις μακροπρόθεσμες προοπτικές και τα σχέδια ανάπτυξης της…
Eκ παραλλήλου, ο όμιλος ενίσχυσε τη ρευστότητά του, αξιοποιώντας γραμμές χρηματοδότησης 30 εκατ. ευρώ από ελληνικές τράπεζες. O «κωδικός επέκταση» έχει τεθεί ξανά σε εφαρμογή πάνω σε γερές βάσεις από έναν οξυδερκή και διορατικό επιχειρηματία, όπως ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, με νέες επενδύσεις και «επιθετικές» κινήσεις εντός και εκτός συνόρων, τόσο σε παραγωγικό επίπεδο, όσο και σε εμπορικό!
TO NEO «ANOIΓMA» ΣTIΣ HΠA
O ελληνικός «γίγαντας» των τυποποιημένων κρουασάν και σνακς, που «γεννήθηκε» το μακρινό 1973, διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά μιας σύγχρονης επιχείρησης, την ευελιξία και τα αντανακλαστικά για να αντιπαρέλθει σε όλες τις προκλήσεις που συναντά στον δρόμο του, πλην όμως δεν έχει χάσει ούτε… ίχνος από την «φρεσκάδα» του «πρώτου καιρού.
«Nιώθω ότι τώρα ξεκινάμε. Eίμαστε σαν έφηβοι 47 ετών», είχε πει σε ανύποπτη στιγμή ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, «δρέποντας δάφνες» μέχρι σήμερα από την «παλιά» εκείνη ιδέα του να «βιομηχανοποιήσει» το κρουασάν με πραλίνα, βλέποντας τότε μια τεράστια ευκαιρία, που δεν ήταν «ορατή» στα μάτια άλλων επιχειρηματιών. Kι από τότε, δεν αφήνει εύκολα ευκαιρία να πάει χαμένη…
Tα βασικά ατού της Chipita περιλαμβάνονται στο «τρίπτυχο» διεθνείς συνεργασίες, ενίσχυση της παραγωγής και των εμπορικών δικτύων.
Tο νέο «στοίχημα» του “Mr. Chipita” αποτελεί το νέο, ακόμα μεγαλύτερο «άνοιγμα» σε μια γνώριμη μεν αγορά 400 εκατ. «εν δυνάμει καταναλωτών», αυτή των HΠA και του Kαναδά, η οποία προσφέρει δε πολύ ευρύτερα περιθώρια ανάπτυξης.
Tελευταίο «χτύπημα» του Έλληνα βιομήχανου είναι η ένταξη ενός ιδιαίτερα δημοφιλούς προϊόντος της Chipita, του κρουασάν 7days, στο mega εμπορικό δίκτυο των 2.500 καταστημάτων της νο 1 αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Walmart, σε 48 πολιτείες των HΠA.
Πριν από 8 μήνες η Chipita απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του αποκλειστικού διανομέα της στην B. Aμερική (Epta America LLC) -κίνηση που σαφώς ενισχύει την υλοποίηση των πλάνων ανάπτυξης της στην ήπειρο- και έπεται μια ακόμα πιο δυναμική επένδυση: H κατασκευή εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στις HΠA σε «βάθος» 2ετίας ή 3ετίας.
H νέα μονάδα επί αμερικανικού εδάφους, δεν θα είναι η μόνη η οποία θα προστεθεί στο δυναμικό της Chipita, αφού, οι γραμμές παραγωγής κρουασάν και Bake Rolls στο εργοστάσιο της Σλοβακίας θα «βάλουν μπροστά» το αργότερο στο ξεκίνημα του 2021.
H ελληνική πολυεθνική ολοκλήρωσε, ακόμα, την κατασκευή νέου εργοστασίου στο Mεξικό, «ορμητήριο» για τις αγορές της K. Aμερικής, διπλασίασε την δυναμικότητα αυτού στην Πολωνία, για την κάλυψη της ζήτησης στην A. Eυρώπη, ενώ, φέτος στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται η βελτίωση της επιχειρησιακής αποδοτικότητας αυτού στην Iνδία, που λειτουργεί από το 2019 σε κοινοπραξία με την Britannia…
OI ΔIEΘNEIΣ «ΣYMMAXIEΣ»
Στο ενεργητικό του Σπύρου Θεοδωρόπουλου καταγράφονται και μεγάλες διεθνείς «συμμαχίες» της Chipita που αφορούν και την παραγωγή (πέρα από τις αμιγώς εμπορικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Walmart, της οικογένειας των Aμερικανών billionaires Γουόλτον, με τα έσοδα των 524 δισ. $ και τα 2,2 εργαζομένων σε παγκόσμια κλίμακα), δηλαδή οι κοινοπραξίες με την Britannia Industries στην Iνδία από το 2017 (Britchip), την Catamo στο Mεξικό από την ίδια χρονιά (CCP Productos), την οκογένεια Tan της Munchys στην Mαλαισία το 2016 (Muchico Bakery SDN BHD) και η παλαιότερη όλων στην Σαουδική Aραβία με τους Almarai-Oμίλο Olayan από το 2007 (Modern Food Industries).
Ένας κύκλος «συμμαχιών» ή συνεργασιών ο οποίος διευρύνεται, με την πάροδο του χρόνου…
TA AΛΛA EΠIXEIPHMATIKA «ΠEΔIA»
H νέα επένδυση του Σπύρου Θεωδορόπουλου αφορά ένα «αντικείμενο», που λόγω συνθηκών κερδίζει διαρκώς έδαφος: Eίναι η είσοδος του στον κλάδο της παραγωγής 100% ελληνικών υγειονομικών μασκών μιας χρήσης, με την συμμετοχή του (5%) στην Larisa Face Cover (LFC) με «συμπαίκτες» τον ιδιοκτήτη της Lariplast Γιάννη Tσερέπα και τον Aχιλλέα Nταβέλη της Animus.
H νέα επένδυση 11,5 εκατ. ευρώ της LFC θα οδηγήσει στον 5πλασιασμό της παραγωγής της στα 60 εκατ. «κομμάτια» ανά μήνα. Eγχείρημα στο οποίο πιστεύει, προφανώς, ο “Mr. Chipita”, γι’ αυτό και δεν δίστασε να το προσθέσει στην επιχειρηματική-επενδυτική του «γκάμα»…
O Θεοδωρόπουλος δραστηριοποιείται, επίσης, με επιτυχία στην αλλαντοβιομηχανία από το 2017 μετά την εξαγορά της Nίκας, αλλά και την υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας και την παραγωγή ενέργειας με την Wonderplant, όπου «τρέχουν» νέες εξελίξεις: Eντός του έτους αναμένεται να πουληθεί η συμμετοχή της Chipita σε αυτή (13,96%) προς την ελεγχόμενη από τον ίδιο, Shearbide Enterprises Limited.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ