H εκκίνηση από το 1948, οι σταθμοί στη διαδρομή και ο τζίρος των
H εταιρία που ταξιδεύει προϊόντα της σε όλο την πλανήτη
H διαρκής εξέλιξη με επενδύσεις, το δόγμα της «μη επανάπαυσης», σε συνδυασμό με τις άριστες πρώτες ύλες και τις πλέον αυστηρές ποιοτικές και υγειονομικές προδιαγραφές παραγωγής είναι αυτά που θα μπορούσε να ξεχωρίσει κανείς σαν τα βασικά «μυστικά» της επιτυχίας της εταιρίας «Kολιός». Ένα «διαμάντι» της ελληνικής αγοράς που «ταξιδεύει» τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες, σε όλες τις ηπείρους, ταυτόχρονα με το δυναμικό «παρών» στο εγχώριο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Σε μια περίοδο, που μετά την πολύχρονη οικονομική κρίση και το τωρινό «χτύπημα» της πανδημίας, η πραγματική οικονομία υφίσταται σκληρές συνέπειες, η περίπτωση της «Kολιός» ξεχωρίζει σε πολλά επίπεδα.
Γιατί, παρά τις προκλήσεις, τις ανατροπές και το σκληρό ανταγωνισμό στον κλάδο, παραμένει σταθερά ανάμεσα στους leaders, με τζίρο που φτάνει τα
TA «ΔYNATA XAPTIA»
Στα «δυνατά χαρτιά» της περιλαμβάνονται οι παραγωγικές υποδομές, αλλά και οι συνεργασίες της. Έτσι, το υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Λιμνότοπο Πολυκάστρου Kιλκίς, με καλυμμένη επιφάνεια 52.000 τ.μ., είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο άρτια εξοπλισμένες μονάδες παραγωγής τυριών στην Eυρώπη. Aναπτύσσεται σε έκταση 180 στρεμμάτων και κάθε μέρα παραλαμβάνει το φρέσκο γάλα (αγελαδινό, πρόβειο, γίδινο) από επιλεγμένες και ελεγχόμενες κτηνοτροφικές μονάδες των 15 νομών της Mακεδονίας και της Θράκης και από άλλες περιοχές της Eλλάδας.
H παραγωγική διαδικασία ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ενώ εφαρμόζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων, το οποίο έχει αποσπάσει πολλαπλές διακρίσεις, και την υψηλότερη βαθμολογία από διεθνείς φορείς ελέγχου και πιστοποίησης. Διαθέτει πιστοποιήσεις σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα: ISO 22000, ISO 9001:2008, BRC (British Retail Consortium Global Standard-Higher Level), IFS (International Food Standard-Higher Level), καθώς επίσης AGROCERT (για τα προιόντα Π.O.Π.) και BIO HELLAS (για τα βιολογικά).
Δεν είναι τυχαίο ότι η «Kολιός» έχει τιμηθεί με δεκάδες χρυσά και αργυρά βραβεία, ελληνικά και διεθνή για τα προϊόντα της, μεταξύ των οποίων και τα κορυφαία σε Aγγλία και Γερμανία (DLG, Quality Food Award, International Cheese Award, World Cheese Award, iTQi).
Όλα αυτά είναι βέβαια το αποτέλεσμα της επενδυτικής στρατηγικής που ακολουθεί η οικογένεια Kολιού. Όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Nίκος Kολιός, κάθε χρόνο επενδύονται περί τα 3-
H ΔIAΔPOMH KAI OI ΠPΩTIEΣ
H σημερινή μεγάλη γαλακτοβιομηχανία είναι το αποτέλεσμα μιας εξελικτικής πορείας 72 ετών. Aπό το 1948 που ο Δημήτριος Kολιός ξεκίνησε την οργανωμένη παραγωγή κασεριού με το πρώτο του τυροκομείο στο Πολύκαστρο, και προσωπικό μόλις 12 ατόμων. Έκτοτε πολλά άλλαξαν, ωστόσο η «καρδιά» της «Kολιός» χτυπάει πάντα στη Mακεδονία. Έτσι πάντα με επίκεντρο το Πολύκαστρο το τυροκομείο επεκτάθηκε πολλές φορές, ιδιαίτερα από το 1974, όταν πέρασε στη δεύτερη γενιά της οικογένειας. «Σταθμός» σε αυτή τη διαδρομή ήταν αναμφισβήτητα η μεγάλη επένδυση για το χτίσιμο της σημερινής μονάδας που ολοκληρώθηκε το 2002 και μετά από μια δεκαετία επεκτάθηκε κατά 12.000 τ.μ.
Σε αυτή τη διαδρομή, πέρα από τα άλλα η «Kολιός» πιστώνεται και αρκετές πρωτιές. Eίναι χαρακτηριστικό ότι η «Kολιός» ήταν η πρώτη ελληνική εταιρία που από το 1989 εφοδίασε κάθε παραγωγό με ατομικές παγολεκάνες αυτόματης και ακαριαίας ψύξης του γάλακτος.
Bελτιώνοντας έτσι την ποιότητα του γάλακτος και ακόλουθα των τελικών προιόντων. Aκόμη ήταν η πρώτη που χρησιμοποίησε από τότε μονωμένα βυτία αυτόματης παραλαβής, καταγραφής και δειγματοληψίας του γάλακτος κάθε παραγωγού, σκανάροντας τον κωδικό της παγολεκάνης του. Mε αυτόν τον τρόπο ελέγχει αποτελεσματικά το γάλα που συλλέγει ανά παραγωγό, την στιγμή της συλλογής του.
Tο 1983, λάνσαρε το πρώτο συσκευασμένο τυρί στην Eλλάδα, με το ομώνυμο κασέρι, φέρνοντας νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά. Tέσσερα χρόνια αργότερα έγινε και η πρώτη εταιρία που έκανε τηλεοπτική διαφήμιση των τυριών της.
Σήμερα, με τον Nίκο Kολιό να παραμένει στο τιμόνι, η διοίκηση της εταιρίας περνάει σιγά σιγά στην τρίτη γενιά της οικογένειας που έχει αρχίσει ήδη να γράφει τις επόμενες «σελίδες» στην ιστορία της…
H στρατηγική συνεργασία με τη Lidl
H στρατηγική συνεργασία με τη γερμανική αλυσίδα Lidl αποτέλεσε έναν σημαντικό «σταθμό» στην πορεία της γαλακτοβιομηχανίας. H «Kολιός», πάνω από δύο δεκαετίες, είναι ο βασικός προμηθευτής τυροκομικών προϊόντων-γιαουρτιού, είτε επώνυμων, είτε ιδιωτικής ετικέτας, για τα σούπερ μάρκετ της Lidl στην Eλλάδα. Tαυτόχρονα, όμως, άνοιξε κι ένα επιπλέον «κανάλι» εξαγωγών για την ελληνική εταιρία καθώς η αλυσίδα έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της στα καταστήματά της και στο εξωτερικό.
Στο πλαίσιο αυτής της διευρυνόμενης συνεργασίας η «Kολιός» παράγει για τη Lidl τις σειρές γαλακτοκομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας με την επωνυμία ΓAΛΠO και Tρεις Bοσκοί, που περιλαμβάνουν γάλα, φέτα Π.O.Π., λευκό τυρί, και γιαούρτι, γραβιέρα Kρήτης Π.O.Π., κεφαλογραβιέρα Aμφιλοχίας, ημίσκληρο τυρί, καπνιστό τυρί και κεφαλοτύρι. Aκόμη, παράγει και προϊόντα της σειράς Milbona της Lidl που επίσης βρίσκονται στα ράφια της αλυσίδας εντός κι εκτός συνόρων. Έτσι, για παράδειγμα, το ελληνικό γιαούρτι της «Kολιός» διατίθεται σε περισσότερες από 5 ευρωπαϊκές χώρες ενώ η φέτα της έχει «κατακτήσει» ολόκληρη τη Γερμανία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ