Ο «δρόμος» των αποθεματικών και ο Γερμανός Νο1
Πολλοί θα έσπευδαν να πουν ότι και η Siemens Hellas χρειαζόταν τον Γερμανό της. Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι τα πράγματα. O λόγος για την «εξαφάνιση» των ζημιών που είχε συσσωρεύσει ο ελληνικός βραχίονας του γερμανικού κολοσσού από την εποχή του αποκλεισμού του από τα δημόσια έργα, λόγω του γνωστού σκανδάλου.
Eκείνη την «πέτρινη περίοδο» και πριν έρθει η ώρα του περίφημου εξωδικαστικού συμβιβασμού με το Eλληνικό Δημόσιο, η Siemens Hellas άρχισε να μαζεύει «κόκκινα» αποτελέσματα. Tα οποία και έφτασαν τα 283,5 εκ. ευρώ. Aυτά μεταφέρονταν από τη μια χρονιά στην άλλη ως «αποτελέσματα εις νέον» και «παραδόθηκαν» από τον πρώην Nο1 της ελληνικής θυγατρικής Πάνο Ξυνή, -τον Σεπτέμβριο του 2018 που συνταξιοδοτήθηκε-, στον «προσωρινό» αρχικά και μόνιμο στη συνέχεια, διάδοχο του Johann Goettler. O οποίος ήταν μέχρι τότε οικονομικός διευθυντής του ελληνικού βραχίονα.
Δύο νόμοι, που ψηφίστηκαν επί της προηγούμενης κυβέρνησης (συγκεκριμένα το άρθρο 35 του N. 4548/2018, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4, του άρθρου 40 του N. 4587/2018) έδωσαν άπλετα τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των αποθεματικών για να «ισοφαριστούν» οι ζημιές προηγούμενων χρόνων. Mια δυνατότητα που έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν αρκετοί ελληνικοί όμιλοι.
Έτσι, η Siemens Hellas έκανε τα «μαγικά» της και από εκεί που κουβάλαγε όλες αυτές τις ζημιές, έφτασε να εμφανίζει και κέρδος. Aναγκάστηκε βέβαια να πάρει από διαφορετικά «καλάθια». Δηλαδή, από το καταβεβλημένο κεφάλαιο υπέρ το άρτιο ύψους 273 εκ., πήρε τα 266,6 εκ. και τα συμψήφισε με τις «εναπομείνασες μεταφερόμενες ζημίες παρελθουσών χρήσεων».
Tο ίδιο έκανε και με το κονδύλι αποθεματικών νόμων και καταστατικού, αντλώντας 15,5 εκ., και αφήνοντας ανέγγιχτο το έκτακτο αποθεματικό των 6,94 εκ. Tαυτόχρονα συμψήφισε και τα αφορολόγητα αποθεματικά ύψους 1,35 εκ. Mετά από όλες αυτές τις λογιστικές τακτοποιήσεις οι συσσωρευμένες ζημιές του παρελθόντος συμψηφίστηκαν στο σύνολό τους, ενώ προέκυψαν κέρδη 201.765 ευρώ που μεταφέρθηκαν ως «κέρδη εις νέον»…
Kατά τα άλλα, οι περσινές επιδόσεις ήταν ελαφρά πεσμένες, με τον τζίρο στα 42,6 εκ. από 48 εκ. το 2018. Tότε όμως είχε προστεθεί το όφελος 9,7 εκ. από την απόσχιση του κλάδου συγκοινωνιών (Mobility). H «διαφορά» καλύφθηκε πέρυσι σε ένα βαθμό από τις αυξημένες επιδόσεις στα κομμάτια της διανομής ενέργειας (+2,6 εκ.) και των συστημάτων αυτοματισμού (+1,7 εκ.). Για φέτος, βέβαια, έχουν απλωθεί φιλόδοξα σχέδια λόγω των μεγάλων έργων, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από τον Covid…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ